Ik ben toch niet de enige die in deze tijd abortus nog steeds niet ziet als dat doe je eventjes? Ik snap dat er omstandigheden zijn waarin mensen daarvoor kiezen maar dat is zeker niet de mijne naar mijn idee...
Nee, absoluut niet. Nadat mijn man de diagnose van het dragerschap van zijn ziekte had gekregen kwam een maatschappelijk werkster bij ons thuis om over de diagnose te praten en over de mogelijkheden om gezonde kinderen te krijgen. Wij vertelden al vrij snel dat we ivf met embryoselectie wilden proberen maar zij zei dat dat de overheid erg veel geld kostte en dat we beter gewoon zwanger konden worden om het dan met 11 weken te laten testen en het met 12/13 weken weg laten halen als het kindje de ziekte ook had (50% kans). Pardon??? 😳 Sommige mensen denken dus echt zo makkelijk over abortus. Toen ik zei dat een gewenst kind dat al drie maanden in mijn buik zit niet meer weggehaald werd, vond zij mij een verwend meisje dat zeker altijd had gekregen wat ik wilde. Nogmaals pardon??? 😳 Die vrouw is een schande voor haar beroep!
die heeft ook wel even een goed gesprek nodig waar haar goed de waarheid in word verteld. Als maatschappelijk werker ben je er om er voor mensen te zijn niet om ze te kwetsen
Ben blij dat er meer mensen zo over denken. Naast haar wat vreemde standpunt over abortus zegt ze dit ook nog tegen een vrouw die net heeft gehoord dat haar man ongeneeslijk ziek is en het jaar daarvoor haar broer is verloren. Verwend meisje dat alles krijgt wat ze wil? Niet echt. Ik was zo van mijn stuk gebracht dat ik haar niet eens buiten heb gegooid. Daar heb ik nog steeds spijt van.
Achteraf is dat inderdaad jammer, maar je hebt dan wel de eer aan jezelf gehouden. Achteraf heb ik heel wat dingen anders willen doen maar nu ben ik heel netjes gebleven en volwassen gehandeld en ben ik daar ook wel weer trots op
Ik sla de meeste schoonouder topics over, maar in dit geval. Hoe halen ze het in hun hoofd??!!! Buiten de deur zetten is wat makkelijk gezegd, het zijn wel de ouders van je vriend. Wees voorzichtig met jezelf (zeker nu je je zo beroerd voelt), maar wees ook voorzichtig met je vriends emoties. Voor hem komt hem waarschijnlijk nog harder binnen.
Ik ben altijd voor contact met opa's oma's en kleinkinderen, ondanks al het volwassen drama wat kan spelen, maar dit... Slaat wel alles. Ik zou het contact verbreken, en ze zeker niet lieve opa en oma laten spelen, wat een idioten. Maak je niet onzeker door dit soort mensen hoor! Je hoeft je niet te verantwoorden waarom je een kindje wilt, krijgt.
Ik had ze het gat van de deur gewezen en verzocht om voorlopig niet meer terug te komen. Ze zouden ter zijner tijd een geboortekaartje kunnen verwachten maar zou ze zeker niet op bezoek willen. Vervelend voor je vriend omdat het toch zijn ouders zijn maar jij en je kindje zijn nu even het belangrijkste.
Ik denk sowieso dat je schoonouders het verschil tussen ongepland en ongewenst niet snappen. Als ik nogmaals zwanger zou worden zou het absoluut ongepland zijn, maar een kind zou bij mij nooit ongewenst kunnen zijn. Jullie zwangerschap is misschien ongepland, maar duidelijk niet ongewenst. Dat je schoonouders het verschil niet zijn is uitermate pijnlijk.
Serieus?? Zulke mensen zou ik niet om mij heen willen hebben. Die zouden van mij geen recht krijgen om zich opa en oma te noemen over onze kinderen. Wij hadden ze dus de deur uit gezet en hoeven ook geen kaartje te verwachten. Wist niet eens dat er nog zulke mensen bestonden 😳 heb het met open mond zitten lezen.
Dat zou voor mij een reden zijn geweest om het contact te verbreken met hun. Dat ze een mening hebben; prima. Dat mag. Maar soms is het beter om je mening voor je te houden. Dit vind ik ook absoluut iets wat je niet hoeft te accepteren.
Hé bah wat een nare lui! Laat je niet teveel op de kop zitten meid, zo te horen kun je ze beter kwijt dan rijk zijn! Succes en sterkte met deze lastige situatie.
Bedankt voor de meelevende berichtjes, ik ga ook echt geen contact zoeken, mochten ze hun excuus willen aanbieden prima maar vergeten ga ik dit nooit denk ik. Mijn vriend begrijpt ook dat ik er beroerd van ben, hij is niet voor niets niet close met zijn ouders, beslissingen hoor je niet te maken voor je kinderen die uit huis zijn, die redden dat prima zelf, laat staan afdwingen. Ik denk dat ze niet kunnen loslaten, vriend voelt zich behandeld als een jochie en is mede daarom afstandelijk naar hun toe.
Sorry maar dit zou voor mij een zeer goede reden zijn om geen contact meer met hun te willen. Wie denken ze wel niet dat ze zijn?. Zulke mensen zou ik niet in mijn leven willen.
Wat een rare snuiters. Snap nooit zo goed hoe zulke mensen wel leuke kinderen kunnen krijgen, want je vind je vriend natuurlijk wel leuk. Maar wat zegt je vriend hier van? Je vriend moet ze toch duidelijk maken dat ze zich niet zo hoeven te gedragen tegenover jou. Door hun instelling zie ik niet in dat ze straks wel leuke opa en oma kunnen zijn. Hun dikke pech. Ik zie hier regelmatig afkortingen en termen die mij onbekend zijn, dus ik vraag het maar gewoon. Wat is een mola zwangerschap?
Hij heeft iniedergeval geprobeerd duidelijk te maken wat wij denken en waarom. Hij denkt dat ze erg geschrokken zijn en wel bij draaien, ok maar ze kwetsen mij wel heel erg en zeker een zwangere vrouw heeft geen behoefte aan stres er is al genoeg om over te piekeren... Ik voel mij niet als een gelijke behandeld als ik niet uit mag praten in een gesprek, dan komt het op mij zo over alsof mijn mening er niet toe doet. Een mola zwangerschap is weinig over bekent maar kort gezegd is het een fout in de zwangerschap waardoor het kindje vaak al vroeg stopt met groeien maar de placenta doorgroeid in snel tempo. Het kan kwaadaardig zijn maar dat hoeft niet.