bv en afvallen!!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door moederLynn, 6 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    Hier heb ik nogal moeite mee!!! Ik weet dat je tijdens de bv niet mag lijnen!!! Maar dat wil toch niet zeggen dat als ik gezond eet en meer beweeg dat het dan ook niet gebeurt.....ik ben al 4 weken gezond aan het doen....dus alleen water drinken elke dag een half uur tot uur wandelen en gezond eten en zo min mogelijk snoepen!!!! maar er komt geen gram af!!!:x ik ben zo boos op mijn eigen en mijn bmi is niet goed.....moet binnekort na de dieetiste en ze hebben mijn schidklier algeprikt en dat was het ook niet!!!! iemand een idee waar het aan kan liggen...of hebben meer vrouwen hier last van......de sonjabakker boeken liggen alklaar!!! Dan maar even wachten tot 6 maanden en dan gaan we het drastischer doen!

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Je mag wel lijnen hoor tijdens bvperiode. Het is alleen niet verstandig om meer dan een halve kilo per week af te vallen. Dus wel lijnen maar niet heel drastisch.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik heb dan wel een gewicht dat zeg maar binnen de normen valt, maar ben, nadat ik eerst iets afviel door de bv (kilo onder startgewicht), de laatste 3 maanden juist stabiel op 2 kilo boven m'n startgewicht... en het maakt hier geen donder uit wat ik eet: het blijft stabiel.
    Denk dat je dan toch even zult moeten wachten tot je de bv hebt afgebouwd, :) Alhoewel je natuurlijk altijd al eens met de dietiste kritisch naar je huidige eetpatroon kunt kijken... ik kom er met regelmaat achter (vaak door lijnende vriendinnen) dat dingen waarvan ik denk dat ze gezond zijn en weinig calorieen, toch veel meer calorieen bevatten dan ik dacht.

4. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    ja en daar kwam ik van de week ook achter....ik dacht altijd dat olijfolie goed was.....maar zat het etiket te lezen en er stond per 100ml 800 calorieen....dus daar ben ik voortaan heen zuinig mee!!!!

5. 4days

4days Niet meer actief

Ik had dat probleem de eerste maanden ook! Ik was veel te zwaar en wilde afvallen, maar zat met die borstvoeding. Maar bij mij bleek het na verloop van tijd vanzelf te komen, de kilo's gingen er ineens wel af. Nu ben ik alleen al dit jaar ruim 10 kilo afgevallen zonder dat ik er echt iets voor heb gedaan.

Zou je het trouwens niet zonde vinden, om goed lopende borstvoeding na 6 maanden af te bouwen, alleen omdat je een paar kilo wilt afvallen?

6. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    Ja ik zit er hier zo over in mijn maag!!!! Maar ik wil ook een gezond gewicht, en moet daar voor 15 kilo afvallen.....ik heb nog steeds de hoop dat mijn lichaam in een keer zegt ik laat de kilo's vallen 8) en misschien zeg ik over 2 maanden (is de zomer toch voorbij) ik ga nog even door!!!!

7. 4days

4days Niet meer actief

Maar ergens begrijp je ook hoor, ik zat er in het begin ook flink mee dat ik nog (veel te) zwaar was... En ik heb al mijn hele leven last van eetstoornissen en een vertekend zelfbeeld, dus ik vond dat overgewicht ook echt rampzalig... :(

8. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

afvallen afvallen...ja iedere zei dan ben je zeker zo van je zwangerschapskilo's af!
    NEEEE wel van het gewicht wat ik meedroeg maar de rest gaat 1 kilo per maand maar...
    het enige voordeel is nieuwe kleren kopen hier want al mijn oude kleren, maat 38 pas ik gewoonweg niet.

9. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik viel in het begin redelijk wat af terwijl ik vrat als drie bootwerkers. Daarna is mijn eetpatroon ietswat gestabiliseerd maar de kilo's wilde er niet verder af. Een tijdje naderhand gingen ze er weer af tot de laatste 4 kilo (ik weeg nu 53 en wil naar 49, ben maar klein dus schrik niet). Die stagnatie zie je vaak, en het schijnt dat de laatste paar kilo's er pas af gaan als je stopt. Die 4 kilo is voor mij geen reden om nu al te stoppen, maar dat verschilt voor iedereen.

10. 4days

4days Niet meer actief

Hmm, ik val nog steeds af... ;)

Deel Deze Pagina