Kind thuishouden met mooi weer?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MissyZuilen, 17 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Naar aanleiding van een ander topic, deze stelling/vraag..

Houden jullie kids (die niet leerplichtig zijn nog) thuis met mooi weer om lekker te gaan zwemmen in de tuin etc?

Waarom wel/niet?

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik zou het niet doen.

Ze zullen dan op school ook vast wel met de kleuterklassen buiten gaan spelen.

3. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik zeg nu nee maar ik vind het al moeilijk om hem morgen thuis te houden. Dus eigenlijk tel ik niet mee

4. MrsSnuggels

MrsSnuggels Actief lid

9 feb 2013
    441
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee. De school en alle kindjes die daar ook heen gaan wonen hier in het dorp rondom ons. Dat zou dus ook nogal opvallen zeg maar ;)

5. mamavanY

mamavanY Actief lid

7 aug 2012
    288
    0
    0
    Onderin nederland
    absoluut niet!

mijn vriendin doet het wel, het kind jubelt tegen iedereen dat hij niet naar school hoeft omdat ze naar het zwembad gaat.

iedereen noet gewoon naar school, het is nog maar een paar weekjes tot de vakantie, dan kan ze zoveel zwemmen als ze wil. Voor mij maakt het niks uit of ze nou wel of niet leerplichtig is. School is belangrijk en ik wil niet dat ze er luchtig mee om gaat, zelfs niet als ze 4 is.

ik heb haar sinds ze op school zit 1 keer thuisgehouden, toen moest ik naar het ziekenhuis voor een belangrijk onderzoek en kon geen oppas vinden. Dus is ze meegegaan.

6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Nee, dat zou ik niet doen.

Als het zo warm is, dan kunnen ze na schooltijd ook prima nog in het zwembad dobberen ...

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nee dat kan makkelijk na school....

Ook als ze niet leerplichtig zijn leren ze ontzettend veel op school..... Dus dat vindt ik dan ook erg belangrijk....ook een soort van les naar mijn dochter. Je kan niet zomaar thuisblijven omdat het mooi weer is.

8. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ja buiten dat ze op school veel leren, vind ik het een gek voorbeeld wat je stelt voor je kind. Iedereen gaat gewoon naar school maar hij/zij niet? Apart vind ik dat. Ziek okay, logisch maar daar houd het mee op.

9. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    Ik kan er (nog) niet over meepraten, maar ik denk dat ik dat best eens zou doen. Niet als de hele week zo mooi wordt, maar een dagje af en toe moet best kunnen vind ik. Zeker als ze niet leerplichtig zijn. Ze moeten tenslotte nog zo lang naar school.. Dus die tijd dat ze nog niet leerplichtig zijn, zou ik misschien wel eens een uitzondering maken.

10. Sandrasv

Sandrasv Actief lid

9 mrt 2013
    253
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    ik zou het ook niet doen, maar er zijn heel veel ouders die hun kind thuishouden omdat ze dan nog een keer goedkoper op vakantie kunnen omdat het hoogseizoen nog niet is begonnen.... Sja in dat licht bezien is het voor een keer zwemmen ook geen probleem dat gaat om een dag en niet om 2 weken....

11. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Nee, niet om te gaan zwemmen o.i.d.
    Alleen als er een goede reden voor is (zoals die van de TS in het andere topic ;))

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Natuurlijk niet. Lekker voorbeeld ook voor je kind :D
    Oooh mooi weer, dan kan ik wel thuis blijven.
    Op school worden er programma's gevolgd met een dagindeling. Dat kan heel vervelend zijn als een kind zoiets mist. Voor school, maar helemaal voor het kind.

13. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Ik hou mijn dochter soms een middag thuis, zeker als het bijv op dinsdag prachtig weer is en op woensdag niet. Ze is 4,5 dus ik denk niet dat het slecht is om haar soms een middag thuis te houden. Als ze tussen de middag op de bank in slaap valt laat ik haar ook liggen.
    Ze moet nog lang zat naar school.

14. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Nee, ik zou dat niet doen, sowieso niet een hele dag.
    Zijn laatst wel een weekje op vakantie geweest, was toen uiteraard een stuk voordeliger dan het hoogseizoen en toen heb ik hem (natuurlijk) wel een weekje 'thuis' gehouden, maar dat mag ook. Zou het voor thuis zwemmen niet doen, dat kan na schooltijd evt. ook nog, hij is om half 4 thuis.

15. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Nee, hij is nog aan het proefdraaien, wat maar 2 ochtenden per week is.
    Dus hij kan s middags dan lekker zwemmen/buiten spelen. :)

16. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    nee. zal nog niet eens in me opkomen.....

wat hier wel heel zelden ( lees misschien 1x per half jaar) eens gebeurt is dat we bv een dagje naar de efteling gaan of een weekendje weg. ze zit vanaf 1 februari op school en dit is dus nu 1x geweest. verder gaat mijn dochter veeeeeel te graag naar school

17. Dana

Dana Niet meer actief

Nee ik doe het niet voor het weer maar ik hou haar wel snel thuis een middag als ze te moe is. Dus ik maak me er in die zin wel "schuldig" aan :D

18. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Nee, al heb ik m weleens thuis gehouden. 1 keer een weekje vakantie ter gelegenheid van mijn ouders 35- jarig huwelijk. En omdat ie het een tijd niet trok, liet ik m soms een middag thuis in overleg met de juf uiteraard.
    Maar laast had ik geen oppas voor mijn andere kindje en had het voor mijn werk handiger geweest als hij niet naar school had gegaan, omdat hij en zijn zusje dan ergens konden logeren. Maar dat doe ik dan weer niet. Dus heb vrijgenomen van mijn werk.
    En dus ook niet omdat het toevallig mooi weer is. Daar kan hij op school en na schooltijd ook van genieten, toch?

19. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Mijn dochter is 3.5 jaar en zit op een peuterprogramma van 2 ochtenden per week.
    En ja, als we toevallig iets plannen op 1 van die dagen om met het gezin wat te ondernemen, dan houden we haar thuis. bv voor een dag pretpark, zwemparadijs of vakantie (thuis in het badje kan ze na schooltijd nog). Ze ondervindt daar heus geen hinder of schade van en draait daarna gewoon weer mee, geen probleem. Straks kan dat niet meer zomaar, maar nu nog wel en dus kijk ik daar niet teveel naar.

20. Sinaasappel

Sinaasappel Bekend lid

24 apr 2013
    715
    1
    0
    NULL
    NULL
    Eens.

Een keer thuishouden kan best, maar niet voor zoiets.
    Buitenspelen op school is toch ook heerlijk? En dan 's middags thuis in het zwembadje bijv.

Deel Deze Pagina