Schoonouders hebben zitverhoger gekocht

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sweetchocolate, 17 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Onze oudste is een grote meid (nu 4 en 116 groot). Voor haar hebben we vorig jaar een 2/3 stoel gekocht, maar wel uit 1 stuk (bekend merk uit de auroracerij) Qua lengte en gewicht had ze op zich best 'alleen' een verhoger kunnen hebben, maar wij reizen nogal veel met de auto, lange stukken en de kinderen slapen vaak nog in de auto... mede om die redenen hebben we alsnog gekozen voor een "autostoel" ipv puur verhoger.

2. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Ook al is leeftijd best jong.
    Met extreem lange/grote kinderen moet je wel een uitzondering maken.
    Hier pasten ze met 4 jaar echt niet meer toen kwamen ze al een flink kop boven de rugleuning van een groep 2/3 stoel uit.
    Maar ja ze zaten al tegen de 1m30 aan kwa lengte.

Daarom ben ik op zich ook niet blij dat me zoon van dik 5,5 jr al 1m41 is en niet meer in een normaal stoeltje past.

Hoe kan ik voorkomen dat dochter lief ook zo hard blijft groeien?

Ze is met haar 18 mnd oud ook al 95,5 cm.
    2,5 cm kleiner als haar broer die nu 5,5 jr op die leeftijd was dus ben beng dat het niet lang duurd voor ze uit deze stoel groeit.

Maar vrienlief wil geen 400 euro uitgeven voor een autostoel van die je tot 1m20 kan zetten.
    Die achterwaardse bedoel ik.

Ik kan het niet bekosten omdat ik geen inkomsten heb momenteel.

3. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Biancamv2 een achterwaartse stoel is een ideale oplossing voor lange kinderen. 400 euro kosten ze niet hoor. Uit mijn hoofd kost de Britax Romer Two Way Elite 290 euro incl. Verzenden. Die gaat erg lang mee. Maar qua gebruik doen jullie er natuurlijk minder lang mee nu omdat je haar al in een groep 1 stoel hebt.

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Tja en toch past mijn dochter met haar 2 jaar en 9 maanden niet meer in de priori dus over naar de 2/3 stoel, weinig andere keuze...

EDIT: heb van meerderen het advies gekregen om haar naar de volgende stoel over te doen...

5. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik begrijp dat lange kinderen eerder over moeten maar veilig is hwt helaas niet. Gelykkig bestaan er achterwaarts gerichte stoelen tot 25 kg of ca. 120 cm en is hwt dus wel mogelijk langer veilig te vervoeren.

6. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ze mogen met de ogen/bovenkant oren boven de stoel uitkomen trouwens, dat wist je?

7. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Onze oudste is 4 jaar en 3 maanden en 93 cm en 13 kilo. Hij heeft bij mijn ouders ook zo n verhogertje zonder steunen. Maar na 1 keer een rondje dorp had hij het zelf al gezien. Hij heeft totaal geen steun. Dus daar is het stoeltje terug in de auto gegaan.

Jouw kind, dus jij moet zeggen wat je wel of niet wil hoor!

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Heb je aandelen in achterwaartse stoelen?

Wel raar dat winkeliers, maxicosi en ANWB zeggen dat ze prima over kan naar de volgende stoel, denk niet dat ze dat zeggen Als het niet veilig zou zijn...

Deel Deze Pagina