schoonouders maken me gek!

Discussie in 'De lounge' gestart door missymi, 3 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

dat is best goed advies, alleen als ze je kind uit je armen trekken en het verschonen overnemen dan werkt dat niet echt ;)

2. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    poeh, da's niet leuk, zoals je schoonfamilie zich opstelt.

op zich vind ik het de taak van je vriend (want zijn familie) om er wat van te zeggen. en gauw, voordat de situatie escaleert!
    als hij niet wil / zegt dat het geen zin heeft, dan zelf de discussie aangaan. of discussie, eigenlijk niet: eigenlijk gewoon zeggen dat jullie het op jullie manier doen, en dat je niet zit te wachten op al dat goedbedoelde advies. dat je niet dom bent, en prima zelf voor je kind kunt zorgen.

zodra ze weer 'ingrijpen' in jouw verzorging (kindje uit handen pakken), dan gelijk zeggen dat je dat NIET wilt, kind terugpakken, en als ze moeilijk doen: gaan!

ik zou héél duidelijk mijn grenzen stellen als ik jou was, want ze walsen plat over je heen nu. dat wordt alleen maar erger als je er niks mee doet.

wacht niet tot je ploft, maar zeg er NU wat van. dan heb je de meeste kans dat je het gezellig kunt houden. en doen ze moeilijk? dan het contact maar even reduceren tot nul. hun keus!

sterkte meis, JE KAN HET! knuf!

3. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Bij kop en kont en hupla de deur uit met die twee.

Gewoon eens zeggen hoe je er over denkt en dat als ze niet ophouden je niet langer meer op visite komt.
    Ga echt op je strepen staan enne je vriend mag ook zijn mond wel eens open doen.
    Je bent niet gek en weet echt wel wat je doet.

Kop op meid vecht voor jezelf en je zoon.

Sterkte

4. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Godsiemeine wat ontzettend vervelend zeg. Pffff... en helemaal dat het niet helpt om met ze te praten. Ik zou dat wel nog een keer proberen. En dan ook zeggen dat je je heel erg stoort en je het gevoel krijgt niks goed te doen. En dat jij echt toch zijn mama bent en niet gedient bent van goede adviezen en het overnemen. En dat je er zo genoeg van hebt dat als het niet stopt je voorlopig niet meer komt en ze niet meer welkom zijn. Misschien dat het dan een keer doordringt.... pffff... Ik word er echt plaatsvervangend kwaad om.

5. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik had ook zo'n schoonma.. Na 4 maanden is de bom ontploft.. Ik heb alles wat me dwars zat er uit gegooid en ben boos weggelopen met Esmee.. Ik ben er toen ook een maand niet geweest.. Langzaam aan is het contact beter geworden.. Schoonma weet nu dat ik niet over me heen laat lopen.. Mijn vriend zei altijd.. ach trek het je niet zo aan..We liggen nu op 1 lijn en doet schoonma weer dingen die ons niet aan staan dan praten we er over en brengt mijn vriend de boodschap.. Af en toe heeft ze nog wel een correctie nodig..

Kom op voor jou en je kindje!

6. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    het is en blijft jullie kind, jou schoonouders hebben daar niks mee te bemoeien, en als jou iets niet zint gewoon mond opentrekken(ik zou het ook lastig vinden maar gewoon doen) en als jij schoonma bijv jou kleintje weer van jou pakt, ze je het gewoon waar het op staat.

ik hoop dat het allemaal beter gaat worden.
    wens jou in iederegeval veel suc6.

liefst

7. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Neem je schoonouders eens mee naar het consultatiebureau en vraag daar eens of 3 wollen dekens lekker warm zijn voor een kindje. En wat wiegen met een kindje doet (rust geven en kalmeren misschien) en waarvoor er billendoekjes zijn uitgevonden?
    Drie wollen dekens was vroeger fijn toen er nog geen kachels wren en de winters iets strenger als nu. Washandjes net zo.
    Hallo, het is 2009!
    Niks van aantrekken, jullie doen het hartstikke goed!

8. keano

keano Actief lid

20 jan 2009
    443
    0
    0
    administratief medewerker
    helmond
    Hoi,

Ik weet hoe het is...ik heb net zo'n schoonmoeder..
    Maar mijn vriend en ik hebben afgesproken als er iets met zijn moeder is zegt hij het..en als er iets is met mijn ouders zeg ik het..dan ben je ook nooit de L*L..
    Waar ga je de kleine straks heen brengen als je weer moet werken?
    Wij brengen onze kleine naar 1 dag naar mijn schoonmoeder(zie ik wel tegen op)maar misschien wordt het gezeur dan minder(hopen maar).
    Ik zou je vriend vertellen dat je er erg mee zit en dat hij dat maar tegen zijn ouders moet zeggen.
    Veel succes ermee

9. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hoe moeilijkhet ook is op je strepen gaan stan.

Eerst met je vriend een duidelijk gesprek voeren dat jij het niet zo maar van je af kan zetten en er onzeker van wordt, zodat hij achter je staat en warschijnlijk heeft het de meste zin als hij ze duidelijk maakt dat we tegenwoordig cv hebben en die bilendoekjes niet voor niets uitgevonden zijn. dat wat hun deden 20/30 jaar geleden prima was, maar dat wat jullie nu doen ook meer als prima is..

Jullie zijn de ouders en als ze zich daar niet bij nee kunnen leggen, is de deur daar!

en die kleine pakken, overnemen zonder te vragen.. o ze zouden van mij gelijk een grote mond krijgen.. op de manier zolas hun zijn dan, kan me voorstellen dat als het gewoon een goede relatie betreft je het niet eens erg zou vinden. maar eerst vragen en dan pas als mams/paps accord gaan actie ondernemen. Volgende keer zeggen nee. ik heb hem vast, het is nl. mijn kleine, dus bepaal ik wie hem vasthoud!

zeg er echt iets van, want je kropt het nu alleen maar op en dat is niet goed voor je.

10. Domino85

Domino85 Bekend lid

17 okt 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    Dat overnemen herken ik helaas maar al te goed, ik zet 1 stap binnen de deur daaro en ze probeert em gelijk uit mijn armen te nemen. Dit laat ik dus niet gebeuren, hou Thijmen dan altijd strakker vast en loop gewoon door.

Tijdens het verschonen heeft ze het ook een keer gedaan, idd ik de luier even weggooien (1 klein stapje) en mevrouw stond gewoon op mijn plaats, heb gewoon gevraagd of ik erbij mocht en haar toch dwingend opzij gemoffeld

Maar of de boodschap duidelijk is?
    Denk het niet want ze lijkt wel verblind ofzo als ze hem ziet, jammer dat het zo moet...

11. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Misschien kan je de volgende keer je schoonouders gewoon in 3 wollen dekens wikkelen. ;)
    Maar ik zou er echt knettergek van worden. Dat heb ik bij mijn schoonouders ook vaak dat ze net doen alsof ze alles beter weten. Vooral mijn schoonvader heeft er een handje van.
    Het beste kan je volgens mij gewoon proberen er iedere keer een grapje van te maken. Zoals iemand al zei van oh schoonmaken is dat nodig. Of van in bad, nee joh is vorige week al geweest en anders wordt het te duur.

12. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Grrrr wat een schoonmoeders zeg! Ik denk dat ik niet meer langs zou gaan als het zo zou moeten. En als ze dan vragen waarom je nooit meer langs komt gewoon zeggen dat ze het daar zelf naar gemaakt hebben, en dat ze maar goed moeten nadenken over wat ze gedaan hebben en of ze dat OK gedrag vinden. Dat jullie het er iig niet mee eens zijn en totdat ze zich kunnen beheersen jullie niet meer komen.
    Komop zeg, wie zijn kind is het nou. De opa's en oma's hebben niks met de opvoeding te maken.

13. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hebben e schoonouders je vriend ook zo opgevoed? Misschien dat ze denken dat het zo hoort? Als ik het zo lees zou ik ook stapelgek worden. Ik zou heel erg zenuwachtig worden en dan juist fouten maken. Ik zou toch eens met ze gaan praten. Het is jullie kindje en jullie moeten het opvoeden. Je schoonouders hebben hun kans gehad met hun zoon.

Trouwens geeliciteerd met jullie zoontje :D

14. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    wat een schoonouders zeg! pff... ik denk dat bijna iedereen wel een áanvaring' heeft met zn schoonouders. maar je hoeft het niet te pikken! jij bent zijn moeder. dingen van vroeger zijn nu al weer veranderd
    mijn schoonmoeder maakte het helemaal bond nog voordat we gingen samenwonen kreeg ik de volgende opmerking naar mn hoofd; als jullie niet trouwen voor jullie een kind krijgen beschouw ik het niet als mijn kleinkind... :S

15. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Ik zou het dan wel eerlijk zeggen! Wegblijven of wegstoppen heeft geen zin, ga de discussie aan. heb ik ook gedaan! en het heeft geholpen. bij mij knalde de bom, heb gezegd dat ze (niet zo netjes) op moest rotten, en met de poten van mijn kindjes af moest blijven. nu is er inmiddels heel wat veranderd. hihi, ze is poeslief en gaat een weekend met ons mee! Zo kan het dus ook, ze wist niet dat het me dwars zat...

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    TIP: Koop de boekjes Super-oma en Super-opa. Die hebben mijn schoonouders gekregen va mijn zwager. Door het hele boek door staan tips voor grootouders met als rode draad dat ze zich niet met de opvoeding moeten bemoeien.

Arceer die stukken met een gele markeerstift voor je ze geeft!

Er staat o.a. ook dat men VROEGER de baby heel warm inpakte, maar dat dat nu helemaal niet gezond blijkt te zijn. En meer dingen die opa's en oma's denken dat goed is, terwijl het achterhaald is.

Heel veel succes!

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    GOED IDEE! Laat hen maar een mooi huis voor jullie kopen ;)

18. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

hahah ja kijken wat ze dan zeggen hahaha :D

19. wendyp

wendyp Niet meer actief

En? Hoe is het met je en met je schoonouders?

20. missymi

missymi Lid

4 nov 2008
    5
    0
    0
    Sorry voor mijn late reactie :oops:

Heel erg bedankt voor de vele en lieve reacties! :)

Nou mijn mini-uitbarsting van de vorige keer heeft toch wat opgebracht.
    Toen ik zei: 'ik verzorg me kind heus wel goed hoor.'
    Daarna zijn we een poosje niet geweest. Gisteren kwamen ze langs. Zegt me schoonvader: Misschien vinden jullie dat we veel opletten maar we hebben 2 kinderen gehad en we moeten het jullie nog leren. Toen zei ik: Maar wij hebben nu een kind, en leren het vanzelf. Toen zei me schoonmoeder dat het allemaal goedbedoelde adviezen waren enz enz. maar wel op een vriendelijke manier allemaal.
    De boodschap is de vorige keer dus gelukkig wel overgekomen.
    Het was nog nog best gezellig ook. Nu maar hopen dat het zo blijft. En ik zal er de volgende keer zeker weer iets van zeggen als ik het er niet mee eens ben ;) . Ik ben blij dat ze nu wete hoe ik erover denk.

Deel Deze Pagina