mijn ouders hebben ook een mega grote vijver. maar mijn ma is er nog banger voor dan ik en houd de kids dus echt wle goed i nde gate3n dat scheelt. zelf hebben we de vijver net weggedaan. onze dochter keek er niet naar om maart onze jongste man is echt gek op water dus jah toch maar ff opruimen nu . aangezien de oudste de duer nog wel eens vergeet en hij zelf vorig jaar al kruipend in pyama al eens bij de vijver was.
wat een eng idee die vijver, en al helemaal dat je sm het niet altijd in de gaten heeft als je kind naar buiten is. mijn gastouder heeft een vijver en daar staat een hekje omheen, plus zij is wel super alert dus dat vertrouw ik zonder meer. ben benieuwd hoe ze reageren als je het aankaart.
Mij lijkt zo'n vijver ook eng. Mijn moeder heeft ook een vijver, maar heeft er een hekje omheen gezet, nog voordat mijn nichtje kon lopen. Ze kan dit hekje ook heel makkelijk weer weghalen, die steek je om de meter in de grond. Ik zou het gewoon aankaarten bij je sm, ook vertellen dat je er geen goed gevoel bij hebt, als ze er niets aan zouden doen.
Volgens mij gewoon bij een bouwmarkt, hornbach ofzo? dat is een behoorlijke winkel. Ja natuurlijk moet er wat aangedaan worden! Snap niet dat ze het zelf niet al gedaan heeft.
Toen wij nog een vijver hadden, lag er betonijzer overheen, dat is een soort ijzeren geraamte, werkte perfect! Misschien een idee? Je kan dat er ook gewoon weer af halen als er geen kleine kinderen in de buurt zijn.
ja das wel handig idd. Mijn ouders hebben een groot zwembad maar gelukkig nu een speciale mat erover waar je niet onder kan schieten zelfs op kan lopen (niet dat ze dat mogen maar het bied toch genoeg bescherming bij de vorige warmhoud mat konden ze nog onder schieten mijn ouders hebben dit speciaal voor hun kleinkinderen gekocht (kostte geloof ik best duur maar is het helemaal waard!)
waarom niet van die konijnen rennen? die kun je voor weinig geld kopen en gewoon aan elkaar koppellen. en meestal snappen ze dan wel dat ze er niet langs mogen
Mijn ouders hebben ook een gigantische vijver in de tuin. Met een schuifpui daarheen en deuren die open kunnen. Ik maak me geen moment zorgen want dan maak ik mezelf alleen maar gek. Wij controleren gewoon de deuren of ze op slot zitten. En voor de rest gaat zij gewoon niet naar buiten zonder toezicht! Ook als wij er niet bij zijn, pakken mijn ouders dit zo aan.
Mn vader heeft gelijk gezegt de vijfer af te willen dekken dus gelukkig ziet hij ook wel de gevaren... Het is ook een beste vijfer dus ik laat die kleine daar echt niet achter zolang die vijfer open en bloot ligt.
mijn ouders hebben het op deze manier opgelost.. zie foto dit is donker betongaas.. zodat het niet storend is... en superveilig voor de kids...
Mijn ouders hebben ook een vijver in de tuin, als we dan in de tuin zijn gaat femke in een campingbedje. Meike is 2,5 die snapt wel dat ze beter in niet in de vijver kan vallen maar toch, even struikelen of in de heat van het spel niet opletten en je ligt er toch zo in . Misschien is het een oplossing om juist het terras af te bakenen? Want ik kan me wel voorstellen dat je schoonouders liever niet iets om de vijver zetten, helemaal als de tuin nog maar een jaar zo is. Je kan van die soort box/traphekjes kopen in alle lengtes, dat kan je zo tijdelijk neerzetten. Vind het eerlijk gezegd een beetje cru om te zeggen dat ze beter die vijver niet hadden kunnen laten aanleggen. Zij hebben geen kleine kinderen meer en ik neem aan dat ze graag een vijver wilden. Ik bedoel, het is misschien even niet fijn voor jullie maar dat is maar eventjes zo. Ik vind de vijver in de tuin van mijn ouders ook niet zo geweldig voor de kleintjes maar voor de wat oudere kinderen is het geweldig er zitten allemaal salamanders, kikkers enz in, superleuk (mijn vader noemt het trouwens zijn sloot )
ik zou gewoon tegen je schoonmoeder zeggen dat zoonlief echt razendsnel is en dat een ongelukje echt zo gebeurd is. Als ze echt van je zoontje houden, willen ze echt wel iets aan de veiligheid doen. Enneh je kunt ook aangeven dat gaas heel handig is zodat de vogels/reigers niet de vissen uit de vijver leegvissen. grijns. Dat zou toch zonde zijn. Heb jij je gaas voor je zoon terwijl je het op de vogels gooit. grijns
Kan me voorstellen dat je dat niet prettig vindt! Denk dat je toch het bestje met je schoonouders kunt gaan praten en ze vertellen wat je voeld. Wellicht kunnen jullie dan samen een oplossing vinden.. Succes!
ze hoeven de hele tuin toch niet te verbouwen? je hebt van die zware geblokte soort van hekken die je erop kan leggen en desnoods vast kan maken met haringen... Je kan die hekken er ook zo weer afhalen (lijkt op kippengaas maar dan heel sterk en zwaar.)
Ik dacht al, ben ik nou echt de enige die het een beetje ver vind gaan het de schoonouders kwalijk te nemen dat ze een vijver hebben... Ik kan me eigenlijk het probleem helemaal niet zo voorstellen, sorry! Elk huis heeft zo wel 'z'n gevaren lijkt me, maar als je je schoonouders vertrouwt is er geen probleem toch? Ze hebben zelf ook kinderen opgevoed, dus snappen heus de gevaren wel toch? Ik kan me van mijn (schoon)ouders in ieder geval totaal niet voorstellen dat ze expres mijn kind zouden laten verdrinken/van de trap af laten vallen/op de balconrailing laten klimmen/schoonmaakmiddellen laten drinken enz...
Ik zou je zoontje leren dat hij niet in de buurt van de vijver mag komen. Voor de rest 100 % toezicht en niet alleen naar buiten geen moment, dat vooral ook aan je schoonouders duidelijk maken. Ik heb juist de ervaring als je hekjes/zeiltjes en gaat afdekken dat je minder alert bent en er zo meer ongelukken gebeuren.
Wie leest er in hemelsnaam ergens dat ik het hen kwalijk neem? Alsjeblieft zeg. Ik zeg alleen dat ik het niet snap dat ze hem zo midden in de tuin hebben geplaatst en niet omheind. Juist omdat ze tegen de architect hadden gezegd dat het ook een kindvriendelijke tuin moest zijn ivm de kleinkinderen. Dáárom snap ik het niet. Tevens denk ik ook niet dat mijn schoonouders mijn kind bewust laten verdrinken. Maar ik heb de afgelopen tijd gemerkt hoe laconiek ze erover doen en daardoor heb ik het idee dat ze zich niet realiseren dat het voor onze zoon erg gevaarlijk is. Ze hebben al erg lang geen kleine kinderen meer en staan hier misschien niet helemaal bij stil.
Vriend gaat in elk geval vanavond even met zijn ouders bellen om het erover te hebben. Zo'n konijnenrenachtigding eromheen lijkt ons ook wel handig. Niet dat het helemaal veilig is en hij zonder toezicht kan spelen natuurlijk, maar wel dat het in ieder geval iets minder makkelijk is om er in te vallen. Ik zou in elk geval iets geruster zijn.
Ik denk dat dit voor iedereen geldt, maar toch gebeurt het nog veels te vaak dat kinderen verdrinken in vijvers en slootjes waar een hekje voor staant. TS, kan me je zorgen voorstellen. Hopelijk draaien ze bij.