Mijn vk zei dat ik het kindje minstens 15 x per dag moet voelen bewegen.. Als het dan 3 keer achter elkaar een schop geeft telt dat als 3. Nu heb ik er gisteren eens op gelet. Om 11 uur 's morgens zat ik al op 15. Over de hele dag ca. 60 keer ofzo. Vandaag is het ook alweer druk aan het bewegen. Ik heb geen ervaring met een eerdere zwangerschap, ben gewoon benieuwd of dit nu dan een druk kindje is of is dit normaal? Groetjes Emmely
Ja ik denk dat het bij iedereen anders is inderdaad. Ik voel het juist heel weinig bewegen. Soms druk ik even op mijn buik zo van hallo beweeg je nog een keertje Liefs
Ik voel de baby dagelijks ontzettend veel bewegen. En dat elke dag. Ik vind het wel een gezellig gevoel!
ik voel onze spruit ook best vaak, naar mijn idee ook vaker dan 15 x. Soms is t een hele tijd stil, en dan hop dan begint t weer
vanaf een week of 30 voel ik de kleine ook heel veel bewegen daarvoor heel weinig. Ik heb ook een voorliggende placenta dus vandaar. Nu voel ik ook precies hoe de baby ligt das ook zo grappig
Nou ik voel de kleine meid ook wel meer dan 15 keer hoor! Ze gaat aardig te keer!!! Dat verschilt echt per persoon hoor en hoe je placenta ligt enzo... Die van mij ligt tegen de rug aan!
ik ook...opzich voor de 30 wel vaak genoeg...maar alleen op bepaalde tijdstippen, nu echt zpdra ik bepaalde posities aanneem op dingen doe...zelfs als ik loop.... ik zit wel ver boven de 60 denk...kvind em echt heel druk...heeerlijk gevoel!!
Nou bij mij beweegt hij eigelijk constant wel. Soms is ie een kwartiertje stil en dan begint ie weer.. Dus echt ontzettend veel! Heb de placenta aan de rugzijde en ik heb 'geen' vet op me buik dus een hele dunne buikwand..
Als ik alle keren dat zij beweegt moet gaan bijhouden zou ik gek worden haha! Nee even serieus ze is super druk. Na 32 weken is het nog meer geworden maar mevrouw ligt ook in stuit dus weet niet of dat er mee te maken heeft.
Hoi! Ik ben vandaag 24 weken en voel de kleine ook best veel. Heb het niet bijgehouden, maar t is al best een druktemakertje. Natuurlijk als ik rustig ben en wanneer ik onder de douche ben geweest. Er zullen idd dagen zijn dat je de kleine minder voelt, maar als het dan maar rond de 15 keer is. 60 keer is toch alleen maar fijn? Nu nog dan Groetjes Claire
Ze beweegt best veel, heb het eigenlijk nog nooit bijgehouden, maar als ik maar even zit. of lig begint het al heerlijk!
wel apart, want voel haar ook wel bewegen maar niet superveel ofzo. en mn placenta ligt ook achter tegen mn rug en heb eigenlijk ook niet echt buikvet... raar dat het voor iedereen anders is. maar 15 keer red ik zeker wel per dag maar toch blijkbaar niet zoveel als sommige andere meiden. maar maak me er maar niet druk om.. ze doet het goed dus!!
Ook ik heb nooit bijgehouden hoevaak ik de kleine voelde (voel) bewegen want je raakt al snel de tel kwijt zo!! Het is een indicatie, en 15x is dan hoog volgens mij, want ik heb gehoord van zo'n 10 keer waar je rond 12u wel al aan zit.. je krijgt vanzelf in de gaten wat het ritme van je kindje is en daar baseer je je op...het ene kindje is idd drukker dan het andere en het ligt dan weer aan placenta, hoe hij/zij ligt en het karakter! Ik heb volgens mij een gewoon bewegend ukkie en af en toe is dat echt hard en af en toe wat rustiger maar ik voelde hem al vrij snel terwijl m'n placenta gedeeltelijk voor lag...Ik voelde hem regelmatig dus, niet alleen 's avonds maar de hele dag door wel een paar keer en dat is zo gebleven. dat is zijn patroon blijkbaar! ben benieuwd hoe dat gaat als íe er eenmaal uit is haha! Over zo'n 5 of 6 weekjes gaan we dat meemaken!!
Ik heb geen ervaring met andere zwangerschappen, maar ik voel de baby de hele dag en delen van de nacht, de verpleegster zei ook dat de baby een slaap/waak ritme heeft van tussen de 20 en 30 minuten. Dus volgens mij klopt het dan wel redelijk als je vk zou zeggen zo'n 15 keer per dag activiteit, en dat je dus per "groep" moet rekenen en niet per schop? 15 keer zit ik hier dagelijks ook ruimschoots overheen. Vanmorgen bij de ctg nog een uur lang met een schoppend kind gezeten, gel en kou en druk zijn hier niet erg geslaagd, en dan is het dus echt een uur bezig met bewegen, duwen en slaan.