schoonouders soms achter het behang !!!

Discussie in 'De lounge' gestart door jmm, 26 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Volgens mij is ze zich van geen kwaad bewust. Is gewoon haar manier (je kan het ook dommigheid noemen ;))

2. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Ik snap wel wat je probeert te zeggen.. Het is gewoon heel vervelend als iemand niet naar je 'nee' luisterd!

Mijn schoonmoeder heeft daar ook een gewoonte in
    Wil je wat drinken? Nee dankje.. Ook geen glaasje wijn? Nee dankje.. Kopje thee dan? Nou vooruit (aangezien er toch geen einde aan komt)

Ik heb me hier in het begin heel erg aan gestoord, dat ik soms echt dacht "mens laat me ik zei nee" en ook met Naud kan ik me er soms echt aan storen dat ze hem teveel aanbiedt in te korte tijd (wel meestal gezon allemaal, maar toch hij zegt steeds ja terwijl hij het niet nodig heeft) ..

Nu denk ik daar anders over, ik laat het wat meer los.. Het is haar persoonlijkheid en probeer het te negeren en te kijken naar de goede dingen! Niets is teveel moeite, ze past elke week 1 dag op waardoor wij geen opvang hoeven te betalen en ze is DOL op ons :)

Ach soms wil je ze achter het behang plakken maar uiteindelijk bedoelen ze het goed

3. Janna

Janna Fanatiek lid

Maar ze luistert toch wél naar haar 'nee'? Bijv. met die chocolade, dat had haar dochter niet gehad, hoewel ze er niet eens bij was, dus sm had het kunnen geven zonder dat ze het doorhad. En met die aardbei was geen 'nee, hij mag het niet', maar een 'nee, hij lust het niet'. Ik probeer ook wel eens nog een keer mijn dochter ook te geven als mijn man zegt dat ze het niet lust, of andersom. Want haar pet kan soms anders staan en dan wil ze het ineens wél proberen! En met zoiets lekkers als aardbeien vinden mensen het altijd moeilijk te accepteren dat iemand dat niet lust.

Ik krijg op basis van het verhaal van ts nou niet het idee dat sm bezig is om het gezag van mama en papa te ondermijnen. Zulke verhalen lees / hoor je ook nog wel eens en dan kan ik me goed voorstellen dat je je so af en toe achter het behang kunt plakken.

4. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Misschien proberen deze dingen wat meer los te laten, het klinkt mij namelijk meer in de oren als een sm die het alleen maar goed wil doen.

In sommige gevallen zeggen ze wel eens "vreemde ogen dwingen". Mijn ouders krijgen bij mijn dochter soms ook dingen erin die ze thuis absoluut niet lust.

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

om heel eerlijk te zijn vind ik dat je op elke slak wel zout kan leggen, maw: het lijkt mij wel mee te vallen, ik ken ze erger ;) Adem in, adem uit, klaar.

6. angel229

angel229 Niet meer actief

Die van mij zijn echt nog tien keer erger. Ik weiger op dit moment elk contact met ze. Mijn schoonmoeder heeft mij als moeder van m'n dochter nog nooit serieus genomen en ook als wij herhaaldelijk dingen verzoeken (zoals geen Diksap, appelsap etc vanwege overloopdiarree) haar gang blijft gaan. En dan heb ik het nog niet over de brieven, mails met beschuldigingen, verwijten e.d. aan mijn adres!

7. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    dat is ook vervelend , irrie zelfs! heel dik behang duss!!

heb met ze gepraat , maar ze begrijpen het niet of willen het niet begrijpen dat is net als bij sinterklaas

mijn schoonmoeder houdt precies in de gaten wie aan de beurt is , met waar we het gaan vieren , maar ze houdt er geen rekening mee dat wij de enigste zijn in de familie die nog kleine kinderen hebben , dus waarom komen ze niet elk jaar bij ons dan kunnen we de kinderen in bed doen en kunnen we nog het familie spel doen met zijn allen , maar dat willen ze ook niet ze zeiden vorig jaar nee hoor we komen niet. Ze wilde ook niet eerst komen bij ons en daarna naar de andere familie, dat heen en weer rijden 5 km maar goed ....
    Nu hebben we afgesproken mijnman en ik we vieren het thuis op 5 dec en wie komt komt ...

8. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ja maar hier heb ik dus een hekel aan. Een vriendin van me was in het begin ook de enige met een kleintje dus alles moest daar maar dat houdt ook een keer op he. Jij kan de kleine ook meenemen en dan daar op bedje leggen. Mensen kunnen zich niet constant aan jou aanpassen omdat jij een kleintje hebt.

9. Smnee

Smnee Niet meer actief

Dit vind ik ook. Heel leuk, maar hoe doe je dat als iedereen kinderen heeft? Dan spreek je nooit meer af?

10. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    het leven draait niet alleen om jou en je kinderen. jullie kunnen je kind ook mee nemen.
    ik vind sowieso dat je je erg veel dingen aantrekt die je je niet zo aan moet trekken. sm bedoelt het volgens mij allemaal goed maar jij ziet alles als een aanval op jou.
    ik zou zeggen relax. en probeer dingen ook eens vanuit een ander perspectief te zien dan alleen de jouwe.

11. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Heel irritant geschrokken jou post maar ik ben er doorheen :).

Eerlijk? Ik zou me er niet zo druk om maken, ik lees niet echt schadelijke/foute dingen eigenlijk.

12. Username

Username Niet meer actief

Er is echt niet door je post te komen vanwege de manier waarop je schrijft. Maar ik denk dat ik de strekking te pakken heb.

Ik denk dat het voor iedereen en jezelf het prettigst is als je wat minder krampachtig gaat doen. Ontspan, laat los en probeer niet alles op jezelf te betrekken. Dan is het leven en het contact met je schoonmoeder vast een stuk leuker. Want je legt nu op elke slak zout hoor...

13. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Oh kom, komen er nou weer reacties op de schrijfstijl van TS? Daar gaat het topic toch niet over? ;) Komt werkelijk in elk topic van haar terug, vind het echt onwijs lullig..

14. knap

knap Niet meer actief

vind ik ook.. wel denk ik dat ts haar sm het goed probeert te doen en tss misschien zelf wat onduidelijk overkomt waar betreft haar wensen met Passen en dan heb ik het niet over haar maar van schrijven maar haar manier van communiceren.

15. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    #35 jmm, 7 aug 2013
    Laatst bewerkt: 7 aug 2013

Ach ja , dan heb ik zoveel te zeggen en dan schrijf ik het zonder punten enzovoorts een verhaal aan elkaar , maar als je het goed leest dan haal je er wel eruit wat ik bedoel ., sorry voor het ongemak !

En diegene die dat zeggen elke keer over mijn schrijf stijl tja zullen zij allemaal zo goed schrijven dan of communiceren ???
    Iedereen heeft wel eens wat ... leg niet op alle slakken zout ....
    en lief dat jullie voor me opkomen diegene die dat zei van dat lullig is maar ik neem het voor lief ....
    lees er meestal over heen , laat maar denk ik dan....
    En anders als je het niet begrijpt dan hoef je ook niet te reageren!!!

En wat betreft over mijn schoonouders,
    tja en ik ben nog steeds van mening dat ik ze soms achter het behang wil plakken !
    Wat sommige ook zeggen met de slakken zout !!

oja en nog even een reactie op dat ze altijd naar mij moeten luisteren ivm de kleintjes die ik heb , en de andere in de familie niet meer , dat hoeft echt niet hoor , maar zou wel fijn zijn .
    Als ik grotere kinderen had , dan was ik elke keer naar diegene gegaan met de kleintjes , had ik geen probleem gevonden dat zou ik wel begrijpen. Is toch ook lekker ga je elke keer daar heen , hoef jij niet alle inkopen elke keer te doen , kan ook zijn voordelen hebben. :)

Deel Deze Pagina