zoals de titel al zegt.. ik moet morgen bloedprikken (ook ivm rhesus negatief) maar heb geen idee of ik nuchter moet zijn en of ik voor half 10 moet prikken (ijzer) heeft iemand van jullie ervaring hiermee?
mij is verteld dat het altijd beter is om nuchter te zijn voordat je bloed laat prikken. Zou het gemakkelijker maken je bloed te onderzoeken ofzo.
mag ikvragen waarvoor je moet bloedprikken voor negatief? Ik ben ook negatief maar bij mijn zoontje hoefde dit niet! Wel die prik met 30 weken, wat raar zeg
meestal staat het op het formulier erbij of je nuchter moet zijn, of niet.. Volgens mij voor rhesus en ijzer normaal niet, vaak is het glucose die je nuchter moet doen.
Hee, ze willen kijken of mijn lichaam antistoffen aanmaakt. De prik krijg ik sowieso volgende week. Daarnaast controleren ze de glucose en ijzer waarde.. standaard onderzoek geloof ik. Mag ik vragen hoe je de prik ervaren hebt?
okeey! Nou de prik valt reuze mee hoor! Hij komt in je boven been, hij ziet er heel eng uit maar je voelt er echt niet veel van! En ik ben heeeel bang voor naalden haha
je hoeft niet nuchter hoor! prik is inderdaad niets om je zorgen over te maken, gewoon de andere kant opkijken en aan iets anders denken, je overleeft het hoor! Groetjes!
hoi, Ik hoefde ook niet nuchter, ik kreeg alleen mijn prik in mijn bil, het enige nare vond ik de vloeistof die je door je lijf voelt gaan.
Btw ik moet voor glucose wat jij ook moest zag ik? daar moet je echt wel nuchter bij! werd me nog duidelijk verteld! Het nugter zijn gaat niet over de prik maar over het bloedprikken
Bij mij op het aanvraagformulier staat aangekruist glucose (willekeurig tijdstip). dus dat zal ook wel weer overal anders zijn. Ik zit alleen nog met het punt dat ze het ijzergehalte controleren. volgens mij moet dit 's ochtends voor half 10.. dus ik ga morgen maar gewoon op tijd er heen, en dan hopen dat het niet te druk is want vriendlief moet daarna ook nog naar de tandarts, en daarna hebben we een afspraak bij de gemeente om kleintje te erkennen
Okeey heel raar dan.. want bij mij werd het er echt nog bijgezegd en ook dat ik beter eenb afspraak kon maken is in het ziektnhuis en aangezien het heel druk is daar altijd en je nugter bent..
Nouja ik zie het wel. Vraag het morgen eerst wel even na, en als het niet goed is ga ik vrijdag ochtend wel weer terug. Ik vind het ook raar dat m'n verloskundige of de assistente verder niets gezegd heeft.. en natuurlijk vergeet ik dat met m'n stomme kop ook te vragen. zwangerschapsdementie :S
zo ik heb vanmorgen bloed laten prikken, en ik mocht gewoon eten voor de tijd. Het woord nuchter kwam helemaal niet aan bod!