Wat voor gymkleding heb jij voor je kind? Zoon gaan binnenkort naar school en moet gymkleding en gymschoenen hebben... Ik heb geen idee wat, waar en welke? Wat hebben jullie?
Gymschoenen van Scapino. Die goedkope zwarte met klittenband. Een korte zomerbroek (is eigenlijk een korte pyjamabroek) van zachte stof en een mouwloos hemd.
Even horen of ze op school geen gymuniform (meestal een t-shirt van school en een opgelegde kleur broek en eventueel bepaalde soort turnpantoffels) krijgen opgelegd. Maar als dat niet zo is zou ik gaan voor een makkelijk los t-shirt, een korte losse broek (of in de winter eventueel een lange) en sportschoenen of pantoffels die hij zelf aan- en uitkrijgt. Schoenen ook best met witte of heel lichte zool.
De kleuters hebben alleen gymschoenen nodig bij ons, van die goedkope simpele met klittenband van de Schoenenreus (of dergelijke winkels), kosten 5 Euro ofzo. Mijn dochter hoeft nu pas gymkleding en dat bestaat gewoon uit een korte broek en een t-shirt. Maakt niet uit hoe het er uit ziet. En dan heeft ze ook die simpele gymschoentjes erbij.
Woon je in Nederland? Hier gymmen kleuters praktisch altijd in hun ondergoed. Wel goede schoenen kopen, maar die zijn volop verkrijgbaar bij Bristol/Schoenenreus/van Haren etc.
Ik begrijp dat jullie dus niet speciale sportkleding hiervoor aanschaffen? Zeg maar een willekeurig shirt en lekker zittende korte broek?
In nl ja. Ik sprak vandaag zijn juf en ik vroeg het voor de zekerheid. IK ging namelijk ook uit van ondergoed, hemd en blote voeten. Mar ze moeten dus wel gewoon gymkleding en gymschoenen aan. Ik wens ze veel succes met al die vierjarigen...
Ik heb er inderdaad niets nieuws voor aangeschaft. Gewoon een kort broekje en shirtje wat ze toch nog van de zomer in haar kast had liggen. Oh ja, de kleuters gymmen bij ons ook in hun ondergoed trouwens.
Dat was mijn verwachting dus ook... Mar goed als hun graag willen prutsen met omkleden etc.. Succes dan maar!
Hoezo prutsen met omkleden? Een vierjarige moet toch gewoon zichzelf uit en aan kunnen kleden mits je een beetje rekening houdt met wat je hem / haar aan doet?? Mijn dochter is nog geen 3,5 en kan zich al maanden prima uit en aankleden. Hier gymmen de kleuters dan ook in 'sportkleding'
Hier ook gewoon korte broek en t-shirt. Het lijkt me ook dat ze zich met 4 jaar zelf uit- en aan kunnen kleden.
Mja dat lukte ze bij ons ook prima met 30 kleuters... Dat is juf vast gewend. Hier ook de standaard schoenen... Een random tshirt uit de kast en verder een knielang sportbroekje van scapino... Beetje trainngsbroek maar dus korter. Gymt heerlijk aldus dochterlief.