ik zou zelf niet gebeld hebben. ik vind dat het dan erger lijkt doordat het telefonisch wordt verteld. Ik zou het verteld hebben de eerstvolgende keer dat ik ze zag. Ik kan wel begrijpen als ze het via via horen, ze in hun gat gebeten kunnen zijn. Toch blijf ik bij de mening hierboven.
Ik zou het ook echt niet fijn vinden als ik zoiets via via moest horen, maarja, je schrijft dat jullie band niet geweldig is, dus ik kan me er ook wel iets bij voorstellen dat je niet hebt gebeld.. Lastige situatie hoor!
Ik heb de reacties nog niet gelezen, maar ik vind je helemaal niet onredelijk. Ik vind het zelfs schandalig dat zij niet de moeite heeft genomen naar haar kleinkind te informeren, nadat ze zoiets hoorde! Jullie als ouders hadden echt al genoeg meegemaakt en om dan ook nog de hele familie af te bellen? Sorry hoor, als jij of je kind ziek bent bellen mensen naar jou en niet omgekeerd.
Pff waar mensen zich al niet druk om maken. Kan een overtrokken reactie zijn omdat ze waren geschrokken, weet natuurlijk niet hoe sensationeel het verteld is. Beetje een nadeel van viavia iets horen. Vind het van je schoonouders onredelijk om boos te worden, jullie dingen te verwijten. Misschien niet in hun opgekomen dat jullie ook geschrokken waren?? Klinkt als een toch al niet zo lekkere relatie van schoonouders die zich achtergesteld voelen en van alles eisen en juist daardoor steeds minder krijgen. Ze duwen je vanzelf verder en verder weg, juist met dit gedrag. Zou me er niet druk om maken, lijkt me een probleem van hun. Jij hoeft niet te doen wat hun willen. Je kan hooguit rekening met hen houden, maar of je het dan altijd goed doet is ook maar de vraag. Blijf daarom maar lekker bij jezelf en doe wat jij denkt dat goed is.
Ben met alle 3 de kids al een paar x naar de spoed geweest (zelf en met ambulance) Mijn moeder voordat ik naar het ziekenhuis ga omdat zij op de andere kids past. Daarna bel ik mijn ouders en schoonmoeder dat doe ik zelfs al in de auto. Mijn ouders bellen ook gelijk als er wat is hebeurd. We bellen elkaar zelfs midden in de nacht. Maar als het bij je sch.moeder is gebeurd vind ik het helemaal normaal dat je hun als eerste belt. Maar ik denk dat het is van hoe je bent opgevoed.
Ja ik vind je eerlijk gezegd onredelijk. Er gebeurd iets met hun kleinkind dus zij hebben net zo goed recht om te weten wat er is gebeurd. En dan hebben ze het recht om dat via jullie zelf te horen inplaats via via. Als de band wel goed was met ze had je waarschijnlijk wel gelijk gebeld. Ik ben van mening dat als je een rot band hebt met je schoonouders dat dat buiten jullie kind om hoort te gaan. Belangrijke zaken zoals ziekenhuisbezoeken etc horen zij net zo goed ook te horen. Mijn zoon heeft 5 weken geleden zijn bovenbeen gebroken, en heeft 3.5 wk in het ziekenhuis gelegen. Wij hadden ook al bijna 5 maanden geen contact meer met mijn schoonouders wegens een ruzie. We hebben ze wel direct op de hoogte gebracht. En ze zijn zelfs in het ziekenhuis geweest. Het is hun kleinkind en zij hebben net zo goed recht om dingen te weten .
Trouwens ik bedoel dat met gelijk bellen niet toen jullie in de auto zaten maar bijvoorbeeld in de avond toen jullie weer thuis waren
ja het is hun kleinkind. maar toen ik een aantal weken geleden in het ziekehuis lag omdat ik wes uit gedroogt belde vriend hun en werd en gezegd "o ja dat kan"niet hoe het met mij was etc. mijn schoonpa heeft een aantal maanden terug de auto in elkaat gereden en heeft zelf in het ziekenhuis gelegen 2 dagen toen zijn wij ook niet gebeld! wij kwamen er 10 dagen later achter omdat we de auto bij de berger zagen staan! nog maals het in niet bij hun gebeurd maar bij mijn moeder
ben ik het niet mee eens. al had ik een goede band gehad had ik ze nog niet gebeld want er was niets aan de hand! het mag dat hun kleinkind zijn maar als hun niet normaal kunnen doen tegen over ons dat komt mijn zoontje daar ook niet simpel. er is wel vaker maanden geen contact geweest.omdat ze dingen hebben gedaan (zoals inbreken in onze oude woning) als het zo doorgaan verbreken we alle contact
ik vind een lange opname en daadwerkelijk letsel toch anders als een ritje naar de spoedeisende hulp waar achteraf niks aan de hand blijkt te zijn. Daarbij gaf TS aan dat de ouders weg waren en iet mobiel bereikbaar. @ Amfy: ga je niet verdedigen joh, jij doet wat jij denkt wat het beste is en meer kan je niet doen. Zoals ik al zei: je kan helemaal naar hun pijpen gaan dansen maar voor sommige mensen kun je het toch nooit goed doen! Ik vind het belachelijk dat hun zelf zo ego reageren, niet denkend aan jullie als ouders die geschrokken zijn, niet kunnen inleven als jij in het ziekenhuis ligt. Maar wel eisen dat je alles van je kind deelt. Niet gelijkwaardig mijns inziens.
Ik vind het ook onzin hoor... Wij zijn met ons zoontje ook meerdere malen snachts naar de ehbo/ha-post geweest omdat hij erg gevoelige luchtwegen heeft en ooit al eens pseudo-kroep heeft gehad waarbij de bovenkant van zn luchtpijp was gaan ontsteken. Waardoor hij behalve de normale pufjes ook aan de prednison moest. Als dat niet had geholpen had hij opgenomen moeten worden. Gelukkig hielp dat wel, maar ik heb er echt mn schoonmoeder niet voor gebeld. M'n eigen moeder daarentegen wel. Maar sm heeft er nooit moeilijk over gedaan hoor.
nou ik ik bel me ouders of schoonouders ook niet voor alles als ik met me dochter naar de dokter of ziekenhuis moet. me ouders weten er vaak wel vanaf omdat we regelmatig contact hebben maar me schoonouders spreek ik erg weinign en ze tonen geen intresse in onze dochter nou jammer dan, ja en dan zijn ze boos dat we niet gebeld hebben
Nou, het lijkt erop dat ze een koekje van eigen deeg krijgen! Niks meer aan doen . Misschien leren ze ervan