Schoonouders WILLEN babykamer kopen:(

Discussie in 'De lounge' gestart door beertje22, 28 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Ik snap het gevoel van TS met betrekking op de babykamer wel.

Het uitzoeken van een complete babykamer is toch een belangrijk onderdeel van het mama en papa in wording proces. Zoiets persoonlijks waar ze de komende jaren gebruik van zullen maken en dagelijks tegenaan moeten kijken kunnen de ouders zelf het beste uitzoeken, maar dat neemt niet weg dat (schoon)ouders best mee mogen betalen als ze dit willen.

Probeer elkaar tegemoet te komen, Laat schoonmoeder een deel meebetalen maar jullie kiezen zelf de kamer uit. en idd wat mymiracle zegt, mss een goed idee om haar er meer in te betrekken door haar mee te nemen naar de babywinkel om samen te kijken en aan te geven wat jouw smaak is. Je hoeft dan nog helemaal niks te kopen.
    Mocht ze een andere keer nog wat extra's willen geven, bijv een lakentje of een boxkleed oid. dan weet ze een beetje waar ze naar moet zoeken.

2. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik begrijp je wel dat je het opdringerige niet fijn vindt. En dat het niet goed voelt dat jij niet het grootste/duurste voor je kindje betaalt, maar dat dat voor je wordt gedaan.

Een hele kinderkamer kopen vind ik zelf ook wat overdreven, maar een wandelwagen zou weer wel een top cadeau zijn toch?
    En anders splitten, en natuurlijk zelf uitzoeken.
    Maar dit laatste lijkt me sowieso logisch, dat je zelf je kinderkamer uitzoekt.

Van het kaartje snap ik eerlijk gezegd niet zo. Dat je geen gefeliciteerd kaartje wilt snap ik, maar misschien was het wel een kaartje waarmee ze willen zeggen dat ze hopen op een goede echo en dat ze sterkte wensen enzo.
    Dan is het wel sneu dat ze dat niet mochten geven.

Verder wil ik je vooral meegeven dat je het misschien wat milder moet zien. Ze bedoelen het goed en ze worden grootouders.
    Ik wou dat mijn schoonouders wat meer interesse hadden.
    Helaas hebben wij die al meer dan 2 jaar niet gezien en tonen ze amper interesse in ons. Mijn vriend belt alleen op verjaardagen en hun bellen ons op verjaardagen.
    Ons prachtige huisje waar we nu in wonen en waar we maandenlang dag in dag uit in hebben geklust hebben ze ook niet gezien..

Dat had je dus ook kunnen treffen:(

3. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.110
    1
    0
    Zuid Holland
    ik las je eerst topic en ik dacht van oh uhhm oke, ja oke ik begrijp het, toen keek ik naar je zwangerschapduur, je bent nog maar 5 weken zwanger, wat een drukte nu al, wat een onvrede nu al, geniet nou eerst even van de eerste weken, zeker omdat al eerder mis is gegaan, moet je dat vooral echt doen, !!

mijn advies verder is. zeg tegen je ouders en schoonouders dat je tot week 12 geen gepraat wil horen over wat voor cadeau ook (van speen tot kinderkamer) en bedenk in die paar weken samen met je vriend/man wat jullie wel of niet willen,

bij de babykamer, een compromis (Zoals velen al zeggen) laat schoonmoeder de babykamer betalen, maar kies t zelf uit naar JULLIE smaak , leg dit duidelijk uit, anders geen babykamer, maar laat het dan wel duidelijk door je man/vriend zeggen, voordat je daar weer gezever over krijg.

of zeg gewoon WIJ willen de babykamer zelf betalen en uitkiezen, jullie mogen bijvoorbeeld een ander (minder) groot (of) duur cadeau kopen,

dat is wat je kan doen, en inderdaad wat veel dames zeggen en ik lees het een beetje terug in je eigen reactie, is het vooral de IK IK IK wat enorm veel lees, het is niet meer JIJ JIJ JIJ. het is nu ONS, jij en je vriend/man en jullie kindje,

ik krijg zelfs het idee dat je en vriend en jij niet op een lijn zitten qau smaak, maar goed dat kan mis hebben, hoe dan ook voor de rest een fijne zwangerschap toegewenst en geniet er vooral van

4. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Zucht ... en zo worden dus de schoonloeder problemen geboren. Vaak worden die ook wel gecreëerd door de schoondochters zelf hoor. Heb nu al medelijden.

Mijn god ... wat een drama over iets wat de grootouders graag willen betalen.

Tip: leer loslaten ... want straks als de kleine er is zul je dat meer dan je lief is moeten doen. Soms moet je meebuigen.

5. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Als ik je verhaal zo lees is je schoonmoeder alleen maar heel erg enthousiast over haar toekomstige kleinkind ;) en dit uit zich in dan bij haar in dat ze grote dingen voor haar kleinkind wil kopen.

Als jullie nou eens gaan kijken voor een babykamer en als jullie nou dé babykamer hebben gevonden,neem je schoonmoeder mee,laat de kamer zien, en leg uit dat je die graag zou willen hebben, wilt je achoonmoeder hem nog betalen dan betaald ze hem, wilt ze hem jiet betalen, dan is er geen man overboord.

Eerlijk? Ik vind dat je nogal overdreven reageerd, je schoonmoeder is heel erg blij en dit uit zich in materiele dingen. Sommige mensen zijn nou eenmaal zo, zo doet er niemand kwaad mee,en kwetst niemand ermee (tenminste vind ik).

6. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Hahaha sorry hoor, maar je bent pas een weekje zwanger en nu al een kinderkamer kopen??? Ik was 30 weken toen ik het bestelde (Babypark) en met 34 weken had ik alles in huis.

Mijn kinderkamertje kostte €1450. Toch lief als ze dat willen betalen?
    Ik zie het probleem niet zo. Ik kreeg €3000 cadeau van mijn ouders voor de baby. Zonder hun hulp had ik nu paupermeubeltjes en een uitgeleefde tweedehands kinderwagen.

7. Janna

Janna Fanatiek lid

Vandaar (o.a.) ook de toevoeging "binnen het redelijke":

8. dawnie

dawnie Actief lid

26 okt 2008
    420
    0
    16
    Meid je bent wel een beetje koppig hoor. Dat je de kinderkamer zelf wil uitzoeken, snap ik heel goed. Maar waarom wil je die nou persé zelf betalen? Als je schoonouders het nou graag voor jullie willen doen. Dat is toch hartstikke lief?
    Of komt het omdat jouw eigen ouders een kleiner cadeau geven? En voel je je daarover rot t.o.v. hun?

Bij ons was het andersom. Mijn ouders hebben een kinderwagen voor ons gekocht (uiteraard zelf uitgezocht). En van schoonouders hadden we verschillende cadeautjes gehad. Wel iets kleiner, maar daar waren we net zo blij mee. Het verschil is dat het voor mijn ouders het eerste kleinkind was (en na onze tweede blijft het voorlopig even stil) en mijn schoonouders er zes hebben. Dus dat zou een heel duur grapje voor hun worden. En uiteraard was het voor niemand een probleem. En zo hebben mijn opa en oma de box betaald. Hartstikke fijn toch. Die mensen wilden het zelf en wij waren er blij mee.

Dus dat je persé alle (grote) dingen zelf wil betalen, snap ik niet zo. Het is allemaal goed bedoeld hoor!

9. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Als je zo'n cadeau niet wilt accepteren, en je vriend ook niet, dan zet je toch hetzelfde bedrag meteen op een spaarrekening van je baby? Kopen zij de kamer, naar jullie smaak, en stort jij het bedrag op een rekening. Zijn zij blij en hoef jij je niet ongemakkelijk te voelen.

10. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Helemaal mee eens!
    Hier ook een kinderwagen zelf mogen uitzoeken van mijn schoonouders.

11. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Tja, beetje dubbel, ik zou zo'n groot cadeau accepteren maar wel op voorwaarde dat je het zelf uitzoek?! als zij dat willen geven prima toch, zijn het opa en oma voor, en dat je ouders dan 'te min' hebben gegeven zo werkt dat niet, een ieder geeft waar hij/zij zich prettig bij voelt!! Mijn ouders hebben ook meer te besteden dan mijn schoonouders, dat is nou eenmaal zo, we leven niet in een communistisch land waarin iedereen evenveel heeft.... maakt dat wat uit? en als ze nu een babykamer willen kopen ipv. te wachten tot jullie geld erven als ze er niet meer zijn willen ze dat jullie er nu van genieten.

Maar het feit dat ze het zelf uit zou willen zoeken zonder jullie, nee, dat vind ik niet netjes!

12. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL

Volgens mij heeft ze nergens geschreven dat ze de kinderkamer al gaat bestellen?? En daarbij sommige mensen kopen al babyspullen als ze nog geeneens zwanger zijn dus dat is ieders eigen keus.

Ik snap dat ts zelf een kamer wilt uitzoeken, en schoonmoeder drukt het nogal door. Hier ook zo'n vreselijke schoonmoeder..en nee dat komt echt niet door mij ;)

Ergens snap ik je ook met het kaartje, maar ja misschien was het wel een heel lief kaartje met suc6 voor de echo.

Volg jullie eigen gevoel in alles wat nog komen gaat!

13. linde90

linde90 Niet meer actief

14. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    ??

Ik heb een prachtige wandelwagen combinatie inclusief maxicosi en een complete baby kamer naar smaak inclusief gratis box voor 300 euro.... hoezo pauper?

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Vind het ook wel stoer wanneer je maar liefst 3000 euro van je pappie en mammie krijgt om babyspulletjes te kopen dan maar over een pauperkamertje te hebben?

16. SDonya

SDonya Niet meer actief

Nou inderdaad zeg;) wat een verwende opmerking zeg bah

17. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    idd......was al super blij met de 300 van beide ouders. 3000.....joh daar moeten ze 10jaar voor sparen!

18. linde90

linde90 Niet meer actief

dit dus...arrogantie ten top

19. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Nou dat is ook wel een beetje neerbuigend. Mijn kinderkamer kostte 500euro en de kinderwagen 350. Maar gewoon nieuw hoor. We zijn niet allemaal zo bevoorrecht op deze wereld.

20. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    En ts stel je niet zo aan en zoek een compromis. Ik zou blij zijn als mn schoonmoeder nog zou leven inclusief haar bemoeizichtige zeurderige gedrag

Deel Deze Pagina