mee eens met jou 3 kwartier is niks en of het nou 5 minuten of 45 minuten is, daar gaat het niet om vermoed ik. Ik had 2 dochters en nu een zoon erbij mogen krijgen, maar ik hoop toch dat mijn toekomstige schoondochter/zoon mij waardeert. Ik hoop ook dat ik mijn zoon genoeg liefde en respect meegeef dat hij duidelijk zal zijn tegen zijn partner dat hij wil dat diegene dat ook aan mij zijn moeder en vader betoont.
Ik hoop het voor je zoals ik het lees heeft de echtgenoot/vriend vrij weinig in te brengen als ik de verhalen moet geloven.
Ja ik heb het de laatste tijd hier vaak gelezen, ik mag dan toch hopen dat hij zijn opvoeding niet vergeet en niet een kr*ng van een partner krijgt. en dames nu niet allemaal over me heen, laten we dames blijven met de goede opvoeding van moeder en lees dit met de
ik zie mijn schoonmoeder als mijn 2de moeder. Tuuurlijk is de band met je eigen moeder anders maar dat is geen vrijbrief om je schoonmoeder achter te stellen, door je moeder meer te betrekken enkel omdat het JOU moeder is. Ik vind dat mijn man alle recht heeft om zijn moeder evenveel als mijn moeder in de zwangerschap te betrekken mocht hij hier behoefte aan hebben. Hoe je het went of keert allebei de oma's zijn evenveel oma voor de kleine ongeacht of het mijn mama is of mijn schoonmama. Mijn schoonmoeder behandelt mij dan ook beter als haar eigen dochter, maar met zo een schoondochter als mij kan ik dat wel begrijpen Ik blijf bij mijn standpunt staan, en vind dat ze niet voor niets je schoonmoeder heet. Ik vind het ronduit gemeen dat je kan zeggen mijn lijf ik bepaal punt. Wat in jou lijf zit is 50% van je partner.. kvind dat je dat kind dan in je eentje moest maken als je partnet niks over de baby te zeggen heeft zolang het in jou lichaam zit. Ik zou overigens wel me moeder mee nemen naar de echo/afspraken of bij de bevalling. Maar ik weet dat mijn schoonmoeder dat geen enkel probleem zou vinden, enkel daarom. En als me sm zich wel achtergesteld zou voelen zou ik dat zeker niet doen.
Om on topic te blijven is er toch echt meer info van TS nodig denk ik. Maar dat concludeerden we veeeele pagina's terug al
Ja jammer hoor, ik begrijp dat ook niet zo. En ik weet echt wel dat er krengen zijn van schoonMOEDERS, maar als ik soms de topics/reacties lees hier op ZP dan weet ik óók dat er er krengen zijn van schoonDOCHTERS. It takes two to tango zullen we maar zeggen. En on topic dan weer, TS schittert in afwezigheid dus we weten nog steeds niet óf de dingen die zijn voorgevallen tussen haar en so voor een 'normaal' mens rechtvaardigen dat ze zo'n onderscheid maakt tussen haar eigen ouders en so's wat betreft mogen aanschuiven voor het avondeten.
Ik kan er niks aan toevoegen! ! Overigens geldt hetzelfde voor (schoon)vaders. Hier waren juist opa's degene die van de gekheid niet wisten wat ze deden na de geboorte van onze kinderen. En zowel man en ik hebben heel bewust gekeken dat ze allebei evenveel mochten helpen in huis en met de baby's.
Bijzonder om te lezen hoe topic van schoonouders bij je laten eten ineens overgaat tot schoonmoeders die 'verplicht' mee moeten naar de vk en echo's. Sorry dames, maar het is toch begrijpelijk dat iedereen een andere band heeft met zijn of haar ouders dan wel schoonouders. En wat maakt dat uit. Het hoeft niet altijd klikken. Je partner kies je uit, je schoonfamilie niet. Dat er hier mensen zijn die hun schoonmoeder meesleuren de verloskamer in om bij wijze van spreke de nageboorte te bewonderen is prima. Fijn dat je zo'n goede band hebt. Maar er kunnen ook schoonouders zijn die totaal geen respect hebben voor de goede bedoelingen van schoondochter, alleen omdat ze niet denkt of doet zoals de schoonfamilie dat graag ziet of gewend is. Laat elkaar een beetje in de waarde en ga niet een beetje lopen roepen dat je hoopt dat je eigen zoon niet zo'n kr#ng als vriendin krijgt! OT Ik zou het bespreken met je vriend. Hij kan er ook wat van zeggen.
Ik kan me best voorstellen dat TS er niet altijd op zit te wachten als haar schoonouders willen mee-eten. Als ik heb afgesproken met bijv vrienden en ineens zouden mijn ouders of schoonouders op de stoep staan dan zou ik dat ook niet fijn vinden omdat ik juist met die vrienden heb afgesproken. Mijn schoonouders kwamen in het begin altijd onverwachts en dat vond ik super irritant. Ik had dan net plannen gemaakt voor de dag en dan stonden hun ineens op de stoep. Ik heb op een gegeven moment gewoon gezegd dat ik het fijn zou vinden als ze van te voren bellen omdat het soms gewoon niet goed uit komt. Wat ook hielp is dat ze een meerdere keren voor een gesloten deur stonden omdat we dus weg waren . Tegen mijn eigen ouders zou ik overigens zonder enige schroom zeggen dat het niet uit komt maar bij mijn schoonouders vind ik dat lastiger. In ieder geval vind ik het echt niet raar als TS ook wel eens alleen met haar ouders wilt eten. Dat maakt haar echt niet meteen onbeschoft. Ik vind het eerder stom van haar SO dat zij zich zo opdringen.
Tsja als ik met mijn ouders heb afgesproken en op mijn ouders heb gerekend en niet op schoonouders en die zouden ineens op de stoep staan.... Ja pech! Je mag toch zeker ook wel tijd alleen met je eigen ouders doorbrengen..... Als je iedereen uit nodigd is het lastiger, maar je moet doen waar je je zelf ook goed bij voelt, gastvrijheid (en ik ben verder ook heel gastvrij) moet niet ten koste van je eigen gevoel gaan. Wbt zwangerschap. Ik wilde ook alleen mijn moeder en zusje erbij. Ik moet iets intiems meemaken en dan wil ik iemand waar ik m'n hele leven al mee heb gedeeld ipv iemand die je net een paar kaar kent. Daarnaa is iedereen welkom maar als je zwanger bent mogen sommige dingen best even op jou manier. De papa is ook belangrijk maar die hoeft het kind er niet uit te persen!