schoonouders willen vaak blijven eten

Discussie in 'De lounge' gestart door mamav2boefies, 1 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.884
    396
    83
    Bleef mijn schoonmoeder maar is spontaan eten!!! Maar nee ze voelt zich op de een of andere manier dan te veel Enzo.

Helaas. Dus nodig haar altijd uit

2. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.059
    1.291
    113
    Nederland
    Wij zijn ook echt niet moeilijk. Iedereen kan mee eten en als er niet genoeg is, dan halen we iets bij. Het enige waar ik me aan kan storen is dat mijn schoonfamilie ALTIJD onaangekondig rond etenstijd komt. Om vervolgens 10x te zeggen; ooh ik heb honger!

3. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Als schoonouders (omdat ze heel dichtbij wonen) meerdere keren per week langskomen en/of eten dan snap ik best dat als je eigen ouders dan een keer langs komen dat je dan ook graag die ene keer de aandacht aan je eigen ouders wilt geven. Schoonouders zouden dat zelf eigenlijk al aan moeten voelen.

Als het gaat om een verjaardag dan kan iedereen zo aanschuiven...geen probleem

4. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Precies dit, hoe ongastvrij kan je zijn?! :$

Maar TS....ervan uitgaande dat je schoonouders jou respectvol behandelen, lieve grootouders zijn en niet dagelijks blijven eten vind ik het ronduit onbeschoft een kwetsend dat je eigen ouders wèl hartelijk ontvangen worden en deze arme mensen de deur uitgekeken worden. :( Dat zij dichterbij wonen is natuurlijk een kul smoes. Ook ik mag hopen dat ik later niet zo'n schoondochter als jou zou krijgen, krijg bij de gedachte al spontaan rillingen. Als er andere dingen spelen dan stel ik mijn mening misschien bij, maar a.h.v. je OP laat ik het zo.

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Precies. En het gaat niet (altijd) over jouw behoeften of de band die je met je eigen moeder hebt, maar in dit geval de band die je schoonmoeder dan graag wil opbouwen met haar (toekomstige) kleinkind door af en toe mee te gaan naar zo'n echo e.d. En je schoonmoeder is net zo goed de volle oma van je kind als je eigen moeder ook al voelt de band voor JOU ongetwijfeld anders. :cool:

6. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik ben een mama van 2 jongens en ik zou het heel erg vinden als mijn schoondochters mij later nergens bij betrekken puur omdat ik hun moeder niet ben. Ik heb geen dochter dus ook niet die speciale moeder/dochter band. Hoop toch later ook iets mee te mogen maken van bijvoorbeeld een zwangerschap en een geboorte van een kleinkind.

7. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    Jeetje, als ik zie hoe fel sommige van jullie hier reageren zou ik bang zijn om nog eens uitgebreid te vertellen hoe de vork ik de steel zit. En als iemand een keer iets post en dan niet meteen terug reageert omdat het nieuwjaarsdag is en ze misschien nog andere dingen te doen heeft vind ik dat sommige aannames wel erg overtrokken. Open dan een topic hoe je vind dat je met so om moet gaan in tegenstelling tot je ouders. Geef iemand ook de ruimte alsjeblieft.

Mijn schoonouders en ouders zijn hier allebei welkom. Als ik zie hoeveel geluk het geeft om een goede relatie met je so te hebben vind ik persoonlijk (maar dat is een mening) dat je soms gewoon wat water bij de wijn moet doen en dan denken....straks zijn ze weer weg ;) Wij zijn naar mijn schoonfamilie geweest met oud en nieuw en hebben daar zelfs geslapen. Dat is echt niet omdat ik het zelf de leukste plek vind om te zijn. Maar mijn vriend is er ook nog en zijn ouders zouden vinden het geweldig. Gaan we volgend jaar wel weer ergens anders naartoe.

Gebeurt het te vaak en je hebt er toch problemen mee overleg het dan met je partner en kom samen tot een oplossing. Maar bedenk wel, als je eenmaal dingen hebt uitgesproken naar je so dan komt het niet meer zomaar goed. En dan komt de vraag....is het dan wel waard.
    Wil je je ouders graag een keer apart zien, nodig ze dan uit om gezellig een keer bij jullie te eten op een zondag. Heb je alle tijd voor elkaar. Er is altijd wel een oplossing te bedenken, zolang je het maar samen doet.

8. Vigi

Vigi Niet meer actief

Jeetje dan maken die paar borden extra toch ook nie uit?? Hier is het altijd met de zoete inval! Alles en iedereen blijft mee eten.

9. 2015mama

2015mama Actief lid

13 aug 2014
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    #129 2015mama, 2 jan 2015
    Laatst bewerkt: 2 jan 2015

+1 !!

& ze heet niks voor niks JE schoonMOEDER.

Ik hoop dat een meisje in mijn zoon zijn leven, die mij als last ziet niet lang in zijn leven zal blijven! Anders zorg ik daar wel voor :D:D ( Ja wat, ik heb hem het leven geschonken en ben nachten voor en door hem opgebleven. Dan neem ik aan dat hij zo een onrespectvol meisje naar zijn moeder toe, snel de deur zal wijzen!)

Ik heb overigens geen zonen, alleen een toekomstig dochtertje:D

&& ik heb van huis uit van mijn EIGEN MOEDER mee gekregen dat ik me schoonmoeder met net zoveel respect of zelfs meer moet behandelen omdat het me schoonmoeder.

Naar echo's en afspraken gaat niemand mee, ik vind dat dat iets is van mij en me man.. Net zoals de bevalling. Zowel mijn sm niet als me eigen mams.

Ik zou mij niet voor kunnen stellen, dat als ik tegen mijn man zeg ik trek mijn eigen moeder voor OMDAT het MIJN moeder is. Hij nog wat met mij te maken zou willen hebben

10. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    het gaat ook niet om die extra borden, het gaat om de aandacht die je elkaar geven wilt. Ik begrijp haar wel Ik wil mijn moeder ook zo nu en dan even alleen spreken/zien en niet altijd in bijzijn van anderen (in dit geval schoonfamilie)

11. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien moeten de latere reageerders even lezen wat TS recent nog heeft gereageerd... Er wordt alweer vanalles geroepen waar het niet over gaat...

Het gaat om bepaalde ergernissen en dingen uit verleden die gebeurd zijn blijkbaar. Denk dan ook niet dat we TS zonder verdere info veel verder kunnen helpen met haar vraag dan wat al gezegd is.

12. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Op verjaardagen en dergelijke kan iedereen die dat wil blijven eten. Wij verzorgen moeiteloos eten voor 25 man of meer. En op doordeweekse dagen kunnen er ook altijd spontaan mensen blijven eten. Geen 25 man, maar ik heb voldoende in de kelder of vriezer om er wat bij te verzinnen. Ik zou het ongelooflijk ongastvrij vinden, anders.

13. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Jij roept al een paar keer 'dat het nu duidelijk is', maar er is mij helemaal niets duidelijk... TS begint over het willen meeeten en dat ze zo dichtbij wonen. Dat lijkt dan dus het argument te zijn... Vervolgens gaat het over 'bepaalde gebeurtenissen' waar ze het niet over wil hebben. Haar goed recht hoor, maar ik snap er geen jota van... Als er blijkbaar issues zijn, dan moet je die oplossen met elkaar. Maar dan heeft het dus geen fluit met 'ze willen meeeten en ze wonen zo dichtbij' te maken..
    Als je wilt dat mensen gepast reageren is het wel handig om ze dan de juiste info te geven.

14. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    So ouders of eigen ouders mogen altijd blijven eten geen probleem.
    Maar andere mensen rond die tijd zal ik vriendelijk zeggen dat we gaan eten. Ik vind het onbeschoft zelf rond etenstijd ergens naar toe te gaan dan voelen mensen zich verplicht om te vragen of je blijft dat vind ik onbeschoft. Ik ga zelf ook niet rond etenstijd ergens op bezoek, en als ik ergens op bezoek ben zijn we om 17uur naar huis omdat ik weet die mensen willen ook rustig eten.
    So ouders en eigen ouders altijd welkom voor de rest vriendelijk zeggen dat ik ga koken en we dadelijk gaan eten als mijn vriend thuis is. Ik ben geen restaurant.

En als so ouders altijd zouden blijven eten....nee dank je dat hoeft voor mij ook niet, net als mijn eigen ouders geen uitzondering.

15. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Als ii met familie ( eigen of schoon) zou afspreken na 4 uur dan Doe ik dat zelf en houd er dus rekening mee dat ze mee eten
    Als ik om 1 uur afspreekt en ze blijven plakken tot 6 uur dan heb ik ze liever voor het eten de deur uit anders blijven ze na het eten ook nog minimaal 2 uur plakken van 1 tot 9 vind ik echt te lang heb nog meer te doen
    Na het eten douchen en kleine op bed leggen heb dan geen zin in mensen die beneden zitten te wachten.. Wil gewoon rust na het eten lekker op de bank liggen en mijn ding doen
    Ergo blijven dus niet vaak mensen eten nodig ze meestal sochtends uit ;)

16. penseel

penseel Niet meer actief

Het is niet onbeschoft in vele culturen is het doodnormaal om bezoek mee te laten eten. als ik bij mijn schoonzus binnen stapt duikt schoonzus direct de keuken in al zeg ik ik hoef niet. Het is bij hen gebruikelijk om je bezoek een maaltijd voor te schotelen.

Daar speelt het blijven eten helemaal niet mee. En hier ook niet wie binnen stapt kan zonder redenen gewoon altijd mee eten en heb je te weinig er is zo weer wat bij gemaakt.

Niks onbeschoft aan.

Moet toe geven heb er aan moeten wennen maar zo is er totaal geen irritatie. Als ik naar mijn moeder op bezoek gaat standaard bakt mijn stiefvader frietjes voor de kinderen. soms verrekte handig hoef ik niet meer te koken..

Sommige culturen zijn zo relaxt. Mijn eigen Hollandse cultuur vind ik zelfs bekrompen. Af gepaste porties kook standaard wat extra.s.

17. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Mijn man kon niet mee naar de nekplooimeting ivm werk
    Heb er niet eens over nagedacht mijn schoonmoeder te vragen ? Heb mijn moeder meegevraagd
    Niet zodat zij de baby kon zien en de ander niet
    Ze ging mee voor mijn steun mocht de uitslag slecht zijn
    Ben van mening dat mijn schoonmoeder mij Saar niet op een zelfde manier in kan steunen als mijn ma aangezien ik haar 3/4 van de tijd korter ken
    Had schoon ma de volgende echo mee kunnen vragen maar ja welke van de 2 de echte of stiefschoonma dan krijg je dat weer..

18. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Misschien kan jij heel lekker koken ;)

19. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Hier mag iedereen gewoon blijven eten! Vind het zo raar om iemand weg te sturen omdat het etenstijd is. Bij mijn turkse schoonfamilie is dat heel normaal hoor dat iedereen blijft eten. En ook bij mijn nederlandse familie mogen mensen gewoon blijven eten.
    En lees hier eerder dat het duidelijk is omdat het om iets andets schijnt te gaan, maar dan moet er toch geen topic geopend worden over het meeeten van de so?

20. Lamp

Lamp Lid

28 jun 2014
    39
    0
    6
    NULL
    NULL
    Nou precies wat een mega overtrokken reacties allemaal weer!! Snap best dat als je je ouders niet zoveel ziet omdat ze wat verder weg wonen en je schoonouders bij wijze van spreken dagelijks dat je er wel eens van baalt dat ze blijven plakken als je ouders er ook eens zijn. Heeft niets met gastvrijheid te maken....

Deel Deze Pagina