Wij hoeven zelf ook niemand mee naar de echo hoor, ook de moeders niet. Maar ik vind het zo raar dat veel mannen zo weinig te zeggen hebben mbt de zwangerschap en met name echo's. Ben ik echt verbaasd over. En ik heb zelf trouwens helemaal geen verwachtingen over aanwezigheid bij echo's van kleinkinderen. Iedereen mag doen wat goed voelt. Maar dat wil niet zeggen dat ik dan niet teleurgesteld erover zou zijn als de andere oma wel mee zou mogen. Ik zou het zeker niet afdwingen of opeisen en ieders keuze zeker respecteren, maar ik zou wel teleurgesteld zijn. Maar goed, dit is allang niet meer on topic allemaal.
Dit vind ik best kort door de bocht als ik eerlijk ben, het zit in jou lichaam ja, maar is net zo goed zijn kind. Ben idd net als vele andere best verbaasd over hoe veel dames hier op dit forum over hun so denken.
Maar dat vind ik niet meer als normaal.... Maar als je onderscheid gaat maken tussen moeder wel mee en schoonmoeder niet dan vind ik dat heel vreemd.
Ik ook. Heb soms het idee dat veel leden de man als verwekker zien en niet meer dan dat. Bizar. Ik hoop dat mijn schoondochter straks toch net wat meer respect heeft voor mijn zoon...
Ik denk niet 'zo' over mijn schoonouders. Ik denk 'zo' over mijn lijf en daar hoort bij dat niet jan en alleman daarbij is. Mijn partner is daarbij, mijn moeder zou evt daarbij kunnen zijn, maar voor de rest beslist niet. Heeft niets met mijn schoonmoeder te maken. En ja: het gaat om zijn kind. Maar OOK om mijn lijf. Mijn man snapt dat, mijn schoonmoeder ook En als ze dat niet zou snappen, vindt ook mijn man dat haar probleem en niet het onze
Wow... dus als je je schoonmoeder niet meeneemt en je moeder wel, heeft dat te maken met dat je geen respect voor je man hebt? Ehm.... wow....
Nou met mijn eerste zwangerschap was ik ook preuts ook tegen over de vader toen. Een paar dagen voor de bevalling wilde de arts kijken of ik ontsluiting had en ik stuurde ( lat ) toch mooi die onderzoek.s kamer uit vond het zelf al eng zat. Mijn moeder en zusje zouden mij gerust bloot mogen aanschouwen maar daar houd het dus ook echt wel bij op. Schoonmoeder heb ik niet meer dus en die had zelf al 12 kinderen gehad dus als er een wat van zwangerschappen en bevalling afwist was zij het wel.
Ik vind je echt een toffe meid, want je hebt me enorm geholpen met mijn dochter, maar ik vind je nu best kort door de bocht haha. Maar dat kan aan mij liggen hoor. Ik heb ook een zoon en hoop gewoon straks een schoondochter te hebben die wel gewoon normaal met mij omgaat. Niet omdat ik "maar" de schoonmoeder ben niks mee kan maken.
Thanks en graag gedaan voor dat eerste nog Maar serieus: ik heb volgens jou niet het recht om mijn moeder wel mee te nemen en mijn schoonmoeder niet? Want dat heeft dan direct met disrespect te maken? En wat nou als jouw dochter jou ook niet mee wil hebben? Heeft zij dan ook een probleem? Dat is toch TEN ALLEN TIJDE iets wat iemand zelf kiest? Daar heb je als (schoon)moeder dan toch gewoon te volgen? Leuk als je mee mag, maar dat lijkt me toch geen recht dat je zo maar hebt. Ik vind dat dan weer echt ontzettend kort door de bocht. Ik wil onderscheid kunnen maken tussen mijn moeder en mijn schoonmoeder, gewoon omdat ik door mijn moeder gebaard en opgevoed ben en door m'n schoonmoeder niet. Ze kunnen beiden evenveel oma zijn, maar als het om mijn lijf gaat, staat m'n moeder heel dichtbij en m'n schoonmoeder toch echt verder weg.
Dat over so ging niet over jou, want dat lees ik vooral bij heel veel andere, maar had het over dat je man dan pech heeft omdat het jou lijf is, dat klopt maar toch vind ik dat de vader net zoveel inspraak heeft als de moeder, en als hij het zou willen zou ik mn so gewoon meenemen, nu ligt dat bij ons wat moeilijk so woont aan de andere kant van de wereld,
Waarom? Je kunt een compleet andere band met ze hebben. Om iemand er dan maar bij te hebben om diegene een beter gevoel over zichzelf te geven terwijl je jezelf er helemaal niet fijn bij voelt. Nee, sorry. Dat zou ik dus gewoon niet doen. Voelt het niet goed dan niet. Niet omdat schoonmoeder minder zou zijn, maar omdat het dan niet fijn voelt. Als ik een goede vriendin, zusje of mijn moeder bij de bevalling had willen hebben dan had het ook niet automatisch betekend dat hij een vriend, vader/moeder en/of broertje uitnodigt. Maar gelukkig speelden dat soort dingen helemaal niet bij ons. Als je alles moet afmeten wat schoonfamilie-familie betreft pfoe.. Gelukkig staat iedereen hier daar erg nuchter in en doet een niet altijd precies gelijke behandeling daar niets aan af. Zegt ook helemaal niet dat mijn familie altijd voorgaat, zeker niet. Maar soms is het gewoon verschillend, we zijn niet allemaal gelijk.
Maar stel: de vrouw vind haar sm gewoon aardig, maar vindt het te intiem om haar mee te nemen. De man wil zijn moeder wel mee. Wie vindt jij dan dat beslist?
ts, de extra mee eters zijn het probleem dus niet, maar issues die je in het verleden met hen gehad hebt...zijn dat jouw issues of die van jou en je man samen?? En wat vindt hij ervan dat ze regelmatig mee eten? Kijk ofwel de issues zijn dermate erg dat het contact tussen jullie slecht is, maar dat haal ik totaal niet uit je verhaal. Of wat ik denk is dat jij niet zo vreselijk blij met ze bent (waar je ongetwijfeld goede redenen voor hebt) maar dan is het lastig om te zeggen: oke je mag op visite komen maar niet blijven eten, is een beetje gek he? Ik zou het proberen anders te bekijken als ik jou was. Wees blij dat ze ook op momenten komen wanneer jouw ouders er zijn...dan kun jij je daar op richten en hoef je niet steeds met je schoonouders bezig te zijn
Ik zou er dan voor kiezen om dr mee te nemen, als het voor hem veel zou betekenen zou ik dat voor hem doen. Aan de andere kant vraag ik me af waarom een moeder of schoonmoeder mee zouden willen naar een verloskundige bedoel zo interessant vind ik die afspraken nooit. Bij een echo kan ik me dan wel weer wat voorstellen.
Ooh nee! Echt niet haha.. als ik me er niet prettig bij voel doe k het niet. So zijn hier ook met geen een controle of echo mee geweest, mijn ouders en zusjes wel.. geen behoefte aan belachelijke opmerkingen o.i.d. mijn vriend kan hoog en laag springen maar als ik het niet wil / prettig vind gebeurd het niet. Ja het is zijn kind maar indd mijn lijf. Moet wel zeggen er is bij ons veel voorgevallen, te veel ok ze bij zoiets intiems te hebben... OT; ik vond de opmerking van slecht koken wel een goede!! Haha
Zoiets had ik inderdaad ook al een keer gevraagd. En ben wel benieuwd naar het antwoord? Vergis ik me nou of is dit topic eerst gesloten geweest en nu weer heropend?
ik heb niet alle reacties gelezen maar is dit werkelijk een serieus topic ik schrik er eigenlijk van, als ik heel eerlijk moet zijn, maar ja onze ouders blijven direct slapen zolang ze willen overigens hoor, want mijn ouders en zijn moeder (vader is helaas overleden) zijn gewoon hartstikke welkom hier, ik vraag mij af waarom de relatie tot schoonfamilie altijd zo moeizaam moet gaan echt ik snap dat niet
Ik snap het probleem van mee eten ook niet, Dan flans ik wat extra erbij, maar nou staat hier de deur ook altijd open. Ik vind die bekrompen mentaliteit van afgepast eten zo jakkes. Ik vind eten lekker, maar ik hou van gezelligheid, lachen en de vreugde die dat meebrengt om dat samen te doen met de mensen waar je van houdt.
Ik zou dat ook niet zo'n probleem vinden, maar ik vind 3 kwartier ook niet echt een wereldreis (sorry). Ik rij dat dagelijks 2 keer heen en terug van werk. daarnaast ben ik maar weer eens blij dat ik een dochter heb ...