Nu al last van mijn bekken??

Discussion in 'Zwangerschap' started by Spitsmuis, Jan 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Volgens onze berekening en die van de huisarts ben ik 6 weken en 4 dagen zwanger.
    Nu had ik afgelopen weekend voor het eerst wat pijn in de buurt van mijn bekken.
    Ik herkende de pijn van mijn vorige zwangerschappen.
    Maar toen was dat rond de 10 a 12 weken dat ik wat begon te voelen.
    Nu ben ik veel korter maar loop nu al met soms echt pijn in mijn bekken:$
    Er is een vermoeden bij de huisarts,gynaecoloog en bij ons (vooral bij mijn man;)) dat ik een maand verder zwanger zou kunnen zijn dan we berekend hebben.
    Dit omdat ik bij mijn zoontje* en mijn jongste meisje gewoon ''ongesteld'' was de eerste maand.
    Op de dag dat ik ongesteld zou moeten worden werd ik dat ook en duurde ook 4 a 5 dagen.
    Het is dat ik de kwaaltjes steeds herkende van de zwangerschap daarvoor waardoor ik toch een testje deed en die dus ook bij beide knal positief was.
    Nu voel ik me al langer ook erg moe,misselijk,humeuriger en de overige bekende kwaaltjes.
    Maar ik zocht er niks achter want ik had stress gehad ivm verhuizing,feestdagen voor de deur,ernstig zieke oma (inmiddels overleden) dus ik was er totaaaal niet mee bezig.
    Nu ga ik er zelf niet echt vanuit dat ik misschien wel eens een maandjes verder zwanger zou kunnen zijn.
    Kan het me helemaaaaal niet voorstellen want zoveel hebben we nou ook niet gevreeën met al die stress van de verhuizing en alles.
    Het is al een wonder dat we ondanks het hele weinige vrijen toch zwanger te geraakt na maanden bezig zijn voor een kindje.
    Anyway...
    Vrijdag hebben wij de eerste echo en ik ben nu toch wel aan het denken gezet.
    Als ik een maand verder zwanger ben dan veranderd er niet veel nog,want het is niet zo dat we opeens een kamertje klaar moeten hebben en er spoed achter zit.
    Maar verklaard misschien,heel misschien,wel de klachten van mijn bekken.
    Is er iemand die dit herkent?
    Dus,dat er iemand is die ook vroeg in de zwangerschap al pijnlijke bekken had?
    Dat de huisarts,gynaecoloog en mijn man vermoeden dat ik een maand verder zwanger kan zijn kan ik me gewoon echt niet voorstellen.
    Dus daar ga ik nu zelf even niet vanuit.
    Dus,wie had dit ook zo vroeg in de zwangerschap?

2. Bubi

Bubi Bekend lid

Apr 8, 2012
    531
    0
    16
    visagiste haarstyliste ZZP
    Zuid Holland
    Ten eerste, van harte gefeliciteerd! :D
    Ik liep vanaf week 8/9 met bekkenpijn rond en toen ik rond week 11/12 in een zwangerschapsboek aan het bladeren was herkende ik precies de pijn die beschreven werd.

3. Spitsmuis

Ik herken de pijn in mijn bekken ook van de klachten bij mijn dochtertjes.
    Bij mijn zoontje* had ik er gek genoeg weer geen last van.
    (hmm zou het weer een meisje gaan worden hihi)
    Is 6 weken en 4 dagen niet erg vroeg om nu al pijn de hebben in de bekken?
    Elke zwangerschap is anders natuurlijk maar dit vind ik zo vroeg!
    Ppfff was het morgen maar gewoon vrijdag ipv donderdag!
    Mijn geduld is echt op wwhhaaaaa;)

4. jupke

jupke Niet meer actief

Hoihoi,

Als eerste gecondoleerd met het verlies van je oma

Ik herken het wel ja. Ik had vrijwel meteen laat van mijn bekken/heupen.
    Nu met 7.5 weken gaat het alweer wat beter.

5. Spitsmuis

Dank je Jupke.
    Lief van je..

Pfieuw,gelukkig kan het dus zo vroeg al?
    Ik heb namelijk gerookt in die periode (ben zodra ik wist dat ik zwanger ben acuut gestopt en geen sigaret meer aangeraakt en ga het ook niet meer aanraken:cool:) maar stel dat ik verder zou zijn zou ik me vreselijk schuldig voelen naar het kindje.
    Gelukkig drink ik niet dus dat zal het kindje dan nooit binnen hebben gehad.
    Maar het kan dus gewoon dat je bij 6 a 7 weken last van je bekken hebt.
    Pfieuw ;)

6. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    Allereerst: gefeliciteerd.
    Hier begon het rond de 9e week achteraf gezien. Maar aangezien jij eerder deze klachten hebt gehad, denk ik dat je het heel goed weet te herkennen. Ik zou meteen beginnen met oefeningen en dergelijke. Ben benieuwd hoe ver je bent.

7. juf85

juf85 Niet meer actief

Bij mnvorige zwangerschap had ik vanaf 18 weken fysio ivm bekkenklachten. Het is nooit helemaal over gegaan na de zwangerschap. Ik merkte toen ik net zwanger was al meteen dat ik meer last had. De vk zei ook dat je bij een tweede zwangerschap inderdaad eerder klachten kunt krijgen. Dus het kan heel goed dat je er al last van hebt.
    Succes!

8. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Ja kan zeker wel. Ik was als verrassing zwanger, en begon dat te denken doordat ik bekkenpijn had. Denk dat ik ongeveer 5 weken zwanger was toen ik last had van mijn bekken. Eerste zwangerschap kreeg ik met 12 weken last.
    Sowieso gaat alles nu veel sneller, meer bandenpijn, grotere buik etc.

Share This Page