Lijkt of je schoonmoeder zelf wel zwanger is poeh, hoe gaat dit straks als je kindje er eenmaal is? even een heel hartig woordje mee voeren en als ze het niet duld, prima dan zou ik haar dus weer de deur wijzen!
Wat een vervelende situatie. Je man is loyaal naar zijn ouders toe wat begrijpelijk is, maar hij zou eigenlijk wel voor jou en zichzelf op moeten komen. Misschien dat ze het dan zullen inzien. Als schoondochter heb je het toch vaak al snel gedaan. Ik hoop dat je het goed aan je man kan uitleggen en hoe je je erbij voelt. Wellicht vindt hij dan de moed/moeite om tegen zijn moeder rustig te vertellen: ma, bedankt voor al je hulp en inzet (ff een veer in d'r kont die ze eigenlijk niet verdient maar waardoor zij zich niet minder hoeft te voelen) maar we willen het graag op onze eigen manier doen. Succes, ik snap dat het echt irritant is, maar je hebt helemaal gelijk, het ligt echt niet aan jou! Mijn schoonmoeder had weleens veters bij zich want ze had een keer in de gang gezien dat mijn mans veters kapot waren. Dat kon ik al niet uitstaan, laat staan jouw situatie.
ja net weer zoiets en toen bne ikdus wel even boos geworden, we gingen voor behang kijken met schoonvader maar helaas niks gevonden dus manlief zegt, dat word even kijken met de verf die je gekocht hebt of dat wel dan bij het behang gaat passen.. zegt ze ja ik heb geen bonnetje meer dus dat heeft me dan onnodig geld gekost.. toen heb ik even verteld dat dat haar probleem is en niet die van ons want er is niks op verzoek van ons gegaan, e n het volgende moment ging ze beledigd weg.. pff
tsss.... laat haar maar even in haar sopje gaarkoken. Als je al niks meer mag zeggen en alles maar voor lief moet nemen terwijl het jullie eigen huis en jullie eigen kindje is? Snapt ze nou zelf niet hoe onbeschoft ze is door eerst duidelijk kenbaar te maken niks met jullie (eerste) zwangerschap te maken willen hebben en nu denkt alles voor jullie te mogen bepalen zonder weerwoord? die had bij mij echt het gat van de deur gezien.
Het is ongetwijfeld goed bedoelt en natuurlijk ook wel fijn als ze helpen en spullen voor je kopen maar dan zonder hun gezeik en jou keuze niet dat van hen.. Ik zou daar wat van zeggen, hoeft niet op onaardige manier kan nogmaals in goed gesprek met hen. Maar doe het op tijd voordat dadelijk al alles tegen jullie zin in is gedaan..
Hier ben ik het niet mee eens. Ik vind ten allertijden dat je altijd zelf je eigen grenzen moet aangeven en blijven aangeven. Tenslotte ben je toch altijd zelf de bewaker dus zelf verantwoordelijk. Het zal misschien niet makkelijk zijn omdat ze al te ver over de lijn zijn gekomen. Mijn advies, geef voortaan eerder je grens aan. Stress is niet goed voor die kleine spruit nu he. succes!