Wat op een kaart te zetten...?

Discussion in 'De lounge' started by Wollywell, Jun 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wollywell

Wollywell Bekend lid

Oct 31, 2010
    547
    0
    16
    Zuid-Holland
    Afgelopen vrijdag (op mijn laatste werkdag nog wel, voor mijn verlof in ging) hoorde ik dat een oud-collega van mij op sterven ligt. Per 1 april is ze met pensioen gegaan en ze is altijd de sterkste van het team geweest. Nooit ziek en zo...
    Nu blijkt ze uitgezaaide kanker te hebben met daar bovenop een longembolie en een hersenbloeding. Ze hadden haar niet langer dan 2 dagen gegeven, maar ze is er nog steeds. Maar dat het niet lang meer gaat duren, dat moge duidelijk zijn... :(

Nu wil ik haar man en (klein)kinderen een kaart sturen, maar weet niet zo goed wat ik daar nu in moet zetten. "Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd" is voor de hand liggend, maar alleen dat vind ik zo afgezaagd.
    En ik wil er eigenlijk ook geen dingen in zetten waarbij het overkomt alsof ze al overleden is.

Wat zouden jullie ervan maken?

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik zou een mooi gedichtje opzoeken op internet.
    Sterktexx

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm kun je er geen klein briefje tussen stoppen met daarin wie je bent en dat je ze heel graag sterkte wil wensen in deze moeilijke tijd.

En je kunt natuurlijk ook gewoon de kaart aan e collega sturen met een kort briefje waarbij je haar en haar familie veel sterkte wenst.

Want wat je zelf al zegt... Ze is er gewoon nog dus waarom zou je haar man een kaartje sturen en haar niet?
    Desnoods moet manlief het maar voorlezen... Dat doet hij vast met liefde.

4. Wollywell

Wollywell Bekend lid

Oct 31, 2010
    547
    0
    16
    Zuid-Holland
    Voor een gedichtje heb ik ook rondgekeken op internet, maar ik kon (zo snel) niks vinden waarvan ik dacht dat het van toepassing was.

En ja, daar loop ik ook een beetje tegenaan: richt ik de kaart aan haar, of naar haar man en kinderen?
    Ik weet ook helemaal niet wat haar toestand op dit moment is (bij bewustzijn of niet? Krijgt ze wel dingen mee die om haar heen gebeuren?). Dat weet geen enkele collega op dit moment, dus dat maakt het ook een beetje moeilijk...

Wie weet, ga ik zo meteen wel even langs bij mijn collega's en vraag ik wat zij doen (zijn collega's van mijn vorige filiaal). Ik moet vanmiddag toch in de buurt zijn...

In ieder geval bedankt voor het meedenken :)

Share This Page