Schoonouders

Discussie in 'De lounge' gestart door Jipper, 6 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Helaas kan ik niet zo goed overweg met mijn schoonouders.
    Heb al zo vaak mijn hoofd gestoten.
    Wat mijn ouders te veel hebben hebben mijn schoonouders te weinig.
    Mijn schoonouders zien hun kleinkind haast niet en dit is hun eigen keuze.
    Toen ons eerste kindje overleed hebben ze ons ook laten vallen door er nooit meer over te praten en elk gesprek uit de weg te gaan.
    Ik hou de deur altijd open want ik wil dat mijn kind haar opa en oma kent.
    Toen mijn kleine meisje 7 weken was heeft ze 3 dagen inhet ziekenhuis gelegen en mijn schoonouders zijn niet geweest,pas 2 weken later toen mijn vriend hun zoon jarig was.
    Heb daar wel iets van gezegd en kreeg een grote mond terug.(leek erop of ze zich aangevallen voelde)
    Mijn vriend kan weer heel erg goed over weg met mijn ouders,hij vraagt ze zelfs mee op vakantie en uit eten en zo.

Vind het wel moeilijk nu er een kleine in het spel is om altijd maar even vriendelijk te blijven tegen mijn schoonouders.
    Ik vind het erg voor Megan maar hun kiezen er voor om haar zo weinig te zien en straks betalen ze zelf de rekening als Megan minder naar hun toe trekt.
    Het is en blijft een moeilijk onderwerp""schoonouders"".

2. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik wilde het ook niet maar ze zijn toch gekomen schoonma, schoonpa, schoonbroertje, schoonzussen en vriend van die twee :x

Ons zoontje werd ook meteen na de bevalling bij me weg gehaald omdat hij de couveuse moest, kwamen ze me kamer binnen of hun niet even als eerst mochten kijken en dat ik dan daarna zou gaan.
    Ik dacht echt daaaaaaaaaaaaaag dat maakte me best wel kwaad eingelijk.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.069
    113
    Nou, dat had mij ook mega kwaad gemaakt hoor dientje!

Ik wilde na de bevalling niet teveel mensen tegelijk op bezoek, was nog erg ziek door de operatie en heel slap. Dus ik had gezegd, max. 2 mensen per keer. Stonden zij dus ineens met nog 6 vrienden in het ziekenhuis. Grr..

4. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Hebben jullie ook niet dat je dingen ziet bij je man/vriend waar je je aan ergert en denkt; dat heeft 'ie nou echt van z'n ouders?!

Bijvoorbeeld initiatieven nemen, dat doen mijn schoonouders nauwelijks en mijn vriend dus ook niet. Op alle gebieden.
    Gastvrijheid, nog zo'n ding. Ik heb graag mensen over de vloer, vind het leuk als er iemand langskomt, verjaardagen vieren vind ik gezellig, enz. Mijn vriend helemaal niet, maar dat heeft hij van huis uit ook niet meegekregen.
    En ik heb het gevoel dat mijn schoonmoeder 'vroeger' alles voor haar zoons deed, want mijn vriend zal niet snel uit zichzelf even gaan stofzuigen of koken. Of is dat gewoon een mannending? Dat ken ik niet, want mijn vader is thuis de 'schoonmaker'...

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.069
    113
    Mijn vriend maakt bij mij wel schoon, maar heeft dat thuis nooit hoeven doen, dus heb ik hem wel even moeten aanleren haha.

maar idd, gezelligheid met verjaardagen en initatief nemen kent mijn vriend ook helemaal niet. Hij mocht zijn verjaardag alleen in de tuin vieren...

6. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik en mn schoonma hebben het iets anders...mn vriend heeft n paar dingen waarvan ik mij afvraag van wie die het heeft, mn schoonouders herkennen zichzelf absoluut niet in dat gedrag.

De mijne is een ontzettende sloddervos, ruimt niks op en dat terwijl zijn ouders t tegenover gestelde zijn.
    Hij heeft n ontzettend humeur alstie wakker gemaakt wordt door iets of iemand (behalve als t zn dochtertje is :D ) heeft ie ook niet van zijn ouders.
    Hij heeft de onhebbelijke gewoonte om zijn poten op tafel te leggen, iets wat ie vroeger echt niet mocht thuis.
    en zo weet ik er nog heel wat meer.
    De enige overeenkomst die ik met zn moeder kan bedenken is overbezorgd zijn.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Soms, dat hij druk kan zijn met bijzaken, beetje mierenneuken, zij kunnen zich ook bezig houden/druk maken om dingen die eigenlijk totaal niet belangrijk zijn.
    En wat ik hem echt heb moeten leren is dat hij andere mensen hun verhaal laat afmaken, niet in de rede valt om zijn verhaal te vertellen en eens vraagt hoe het met ze gaat enzo. Hij is enigkind en ze vonden geloof ik alles leuk en interessant wat uit zijn mond kwam en heeft volgens mij daardoor niet geleerd een ander eens aan het woord te laten. Maar mijn 'opvoeding' begint zijn vruchten al af te werpen hoor ;) :) !

8. wendyp

wendyp Niet meer actief

Nee helemaal niet! Hij lijkt totaal niet op zn moeder! (heeft meer genoten van de voeding, dan van de op ;) ) maar bij ons is het meer haar man die zo raar is.

Hij heeft het rustige enz van zn vader en das echt een toffe kerel!

9. Wannabemommie

Wannabemommie Niet meer actief

Mijn schoonmoeder is een dotje! Maar dat is ook wel anders geweest. Ze heeft een vriend die is ook erg lief, ze hebben ook veel voor ons over, maar dringen zich (niet meer) op.

Mijn schoonvader en zijn vrouw ken ik niet zo goed, die heb ik nu 3 keer gezien in 4 jaar tijd. Ze wonen in Australie sinds een jaar.

10. naomi33

naomi33 Bekend lid

18 aug 2006
    835
    0
    0
    tuinbouw
    emmen
    ja schoonouders geen contact meer mee :evil:

11. kikka

kikka Actief lid

9 mrt 2007
    269
    0
    0
    bediende
    mijn schhonouders hebben hun hele leven voor pleegkindjes gezorgt. Nu is er ééntje blijven "hangen" bij hen. Men vriend word achteruit geduwd door z'n ouders en dat pleegkind gaat voor... (Vb:m'n vriend moest werken vannaf z'n 16jaar en moest alles zelf kopen,dat pleegkind werkt niet,hij krijgt gsm's ,pc,tv,...)Daar krijg ik het schijt van é! Idereen is gelijk!
    Ook op familie feestjes word m'n schoonvader heel zenuwachtig,roept op mensen als ze hem iets vragen op dat moment... pffffff heb volgende maand een verassingsfeesje voor dat pleegkind ook (heeft m'n vriend NOOIT gekregen hoor)...

12. Niet meer actief

Ik heb lieve schoonouders. Ze zijn ontzettend blij dat ze opa & oma gaan worden, dat hadden ze niet meer gedacht. Mijn vriend heeft namelijk 16 jaar een relatie gehad. Met die persoon klikte het helemaal niet met de schoonouders. Ik kan me nog steeds niets voorstellen waarom zij de ouders van mijn vriend niet moest. Het zijn schatten van mensen en mijn vriend lijkt gewoon veel op zijn beide ouders. Het tuttige, beetje paniekerige heeft ie van z'n moeder en het gezemel ván z'n vader... hahahaha

We hebben ze gevraagd of het hen leuk lijkt om 1 dag per week op te gaan passen. Aan de ene kant vind ik dit best spannend (elke week je schoonouders zien) aan de andere kant is het voor ons in Amsterdam wel een heel goede oplossing voor het opvangprobleem en gun ik ze ook het plezier. Mijn schoonvader ziet het helemaal zitten en schoonmama moet het nog even laten bezinken (maar ziet het volgens mij ook zitten :D )

Ik merk aan mijn eigen zus en moeder dat zij mijn schoonouders wel een beetje apart vinden en dat ze ze wel wat bemoeizuchtig vinden. Ik vind dat reuze meevallen en zie het juist als betrokkenheid. Het gezin waar ik uitkom beschouwt nuchterheid en afstand als een hoog goed, terwijl ik juist waarde hecht aan tradities en gezamenlijkheid.

Gisteren zijn we nog even spontaan op bezoek gegaan bij mijn schoonouders... dat vonden ze ontzettend leuk. Kleine moeite, heel groot plezier! :p

Pien

13. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Ik zou wel een advertentie willen plaatsen..
    "Gratis af te halen"
    Maar ik denk dat ik nog geld toe zou moeten leggen..

14. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    vosje ik zou ze op marktplaats zetten t.e.a.b
    wie weet wat de gek er voor geeft whahahha
    kan mijn schoonma er ook bij?
    nee hoor het is een aardige nette vrouw maar heb er gewoon helemaal niets mee.
    ze zit 7 dagen per week bij haar dochter op dr lip en 2 keer per jaar heeft ze tijd voor ons dan komt ze op de koffie omdat we jarig zijn.
    maar ik heb wel al duidenlijk tegen mijn man gezegt straks als er wel ooit een kleintje komt dan ook niet buiten de verjaardagen om komen.
    wij hebben heel lang volgehouden om elke 2 a 3 weken op zondag langs te gaan en hebben vaak aangegeven kom eens bij ons langs(we halen er en brenger er geen probleem)ze kan mee eten enz enz maar nee het zit er na 12.5 jaar huwelijk nog steeds niet in.
    ik heb me er bij neergelegd(uhum dat denk ik)

15. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Mijn schoonouders zitten ver weg in Turkije, gelukkig ;) als me schoonmoeder in de buurt zou wonen zou ze de deur plat lopen en kunnen ze mij weg brengen naar het gesticht :)

16. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb gelukkig hele leuke schoonouders want als ik het van mijn moeder moet hebben.. Nou nee...

Al moet ik altijd wel om ze lachen hoor, ze hebben een hele eigen gebruiksaanwijzing. Als ze op vakantie gaan ( al jaren naar zweden) word weken van te voren door mijn schoonvader de route al uitgeprint en nagekeken op de kaart. Dan word mijn man gebeld met de vraag of hij even wil komen met de Tom Tom zodat mijn schoonvader nog even kan dubbelchecken of de kaart het wel goed heeft. (De tomtom heeft het bij voorbaat al fout) :) :)

Mijn schoonmoeder ziet dit alles aan en zucht maar weer eens een keer.. :) :) Aan de andere kant kan zij absoluut niet tegen onrecht, en dat is er nogal wat in de zorg, ze kent de Cao dan ook zo ongeveer uit haar hoofd en dat is soms best handig.. :)

Zonder gekheid, ik zou ze niet willen ruilen, voor geen goud. En we waren 2 weken geleden met hun en mijn zwager en zijn vrouw op vakantie, en toen zei ze: "Ik prijs me gelukkig met 2 van zulke lieve schoondochters... Het had heel anders kunnen zijn..." :oops: Lief hè?

17. lieniej

lieniej Actief lid

24 mei 2007
    497
    0
    0
    Mijn schoonmoeder is echt een vreselijk onuitstaanbaar mens....
    ze beweert dat ze paranormaal is, met geesten kan communiceren, je aura kan zien blablablabla, ze is overal zogenaamd allergisch voor en ze heeft zo'n beetje elke ziekte en kwaal gehad. Ze is nooit tevreden en klaagt over werkelijk alles, praat altijd negatief over iedereen die ze kent. Altijd maar lopen zeiken over hoe verschrikkelijk geweldig de ex van mn partner wel niet was.....
    Ik heb t een paar jaar aangehoord en getolereerd en ben echt eerlijk waar altijd aardig en beleefd tegen mn schoonmoeder geweest... maar op een gegeven moment is de koek op he!
    Toen ik erachter kwam dat ze ook de vreselijkste dingen over mij liep rond te bazuinen heb ik haar de deur gewezen en ze komt er niet meer in. Het bevalt me prima zo eigenlijk en t is ook een opluchting dat ik niet meer als haar voetveeg fungeer!
    Ik zeg: S.A.S (schijt aan je schoonmoeder)!

18. Sylvia79

Sylvia79 Fanatiek lid

12 sep 2005
    1.245
    0
    0
    onthaalmama (gastouder)
    denderleeuw
    hier ook heel bemoei zuchtige schoonouders en dan altijd je moet niet boos zijn he want we doen het voor jullie goed hoor
    doe dit doe dat
    dan heb je iets geplant en dan bellen ze he ga eens helpen daar of daar
    kan ik zo boos voor zijn he en mijn man die doet dat dan nog allemaal he word er gek van dag uitstapje op men buik ook kunnen ze het niet hebben dat mijn man ook heel goed overeen komt met mijn ouder jaloers gewwon als we zeggen we zijn naar mijn ouders geweest gangt hun gezicht tot op de grond en mùijn schoonouders wonen op 3 min te voet van ons he grrrr word er soms gek van :evil:
    ik ben benieuwd wat het gaat geven als ik zwanger ben ik denk dat ik mijn bel dan maar afleg hihi

19. aggi

aggi Actief lid

28 nov 2007
    224
    0
    0
    woonbegeleidster
    in het mooie noorden
    praat me nie over schoonouders nauw bij mij is het me schoonmoeder bij haar is het alleen maar kerk dit kerk dat en nooit eens gho hoe is het met je of zullen we wat leuks doen nee alles draaid om het geloof wordt zo vaak op me vingers getikt kan me echt stapel gek van worden gelukkig is mijn schoonvaders heel anders dus daar trek ik het ook meeste mee op

mijn vraag is nog steeds wat zocht die man in die vrouw echt als je haar ziet en hoord ga je al overgeven

20. melle

melle Bekend lid

31 mei 2006
    921
    1
    0
    Mijn schoonouders zijn heel lief. Helaas zien we ze bijna nooit, omdat ze in Rusland wonen......

Deel Deze Pagina