Niks anders dan lof over mijn schoonouders. We wonen zelfs naast hun Ze zouden dus elke beweging van ons in de gaten kunnen houden en elke dag op de stoep staan. Nee hoor , ze bellen zelfs of ze mogen komen koffie drinken haha. Ik ben dus erg blij met zulke lieve schoonouders aka buren
dan mag jij je handen dicht knijpen meid ik heb ook niks met mijn schoonvader hoor echt kan lezen en schrijven met hem maar als ik iets zeg tegen me schoonmoeder betrekt ze de kerk erbij lijkt wel dat ze met de kerk getrouwd is inplaats van me schonovader hihi maar dat frusteerd me gewoon er is meer dan een kerkgebouw in het leven
Das een goeie , ik S.A.S. ook mee, scheelt me een hoop energie nu ik geen contact meer met haar heb!.
Hier hetzelfde, die van mij wonen in Polen. Mijn schoonmoeder is hier wel regelmatig, want die kan niet zo lang zonder haar zoon en schoondochter Het zijn schatten van mensen, zou me echt geen betere schoonouders kunnen wensen! Met mijn eigen ouders heb ik het ook enorm getroffen, dus ik ben wat dat betreft een gelukkig mens
wat zal ik zeggen over de mijne? tsja, ik heb stukken liever mijn eigen ouders. die zijn betrokken, lief, steunen ons in alles, staan altijd klaar, en willen overal mee helpen en doen dat dan ook. super! mijn schoonouders doen nooit wat voor ons (vinden dat dat niet hoeft. nou het HOEFT ook niet, maar aardig is anders, he?). helpen ons nooit ergens mee. schoonma zuert over alles, het is niet snel goed. ook in het begin verhalen over hoe leuk de ex van mijn vriend toch was.... nouja zeg! schoonpa gaat wel, maar kan ontieglijk lomp uit de hoek komen. zegt dan rustig dat je 'dom zit te l*llen' terwijl je gewoon ergens anders over denkt dan hij (kortom: hij heeft altijd gekijk, punt.). en ze hebben echt minder manieren dan wij thuis. eten niet zo netjes enzo. daar erger ik me wild aan, maar toe maar. ik laat het maar zo. waar ik wel echt p*ssig van werd is het geroddel van schoonma over mijn schoonzusjes. een is bewust kinderloos, en dat vindt ze echt NIET kunnen. zat daarna bij me te vissen wanneer wij kinderen zouden krijgen, want dat was toch wel heel belangrijk. bemoei je lekker met je eigen leven... ik SAS mee!
Ik vind m'n schoonouders ook niet altijd even tof (vooral schoonmama) maar eigenlijk zijn ze best lief. het ligt er denk ik grotendeels aan dat ze heel anders zijn dan mijn eigen ouders. Dan denk ik heel vaak: doe toch normaal! Want mijn eigen ouders zouden dan heel anders reageren. Dus als ik eerlijk ben, moet ik toegeven dat het niet zo lief van mij is om me zo te ergeren (soms) aan haar. Maar ik doe het soms toch maar ik probeer dan niks te laten merken. Succes met al jullie schoonmama's en schoonpapa's
Mijn schoonouders zijn heel rustig, ze doen nooit wat, bemoeien zich nooit ergens mee.... Maar goed is ook niet zo verwonderlijk want ze leven beiden al lang niet meer. Wel jammer want mijn mannetje is zo'n lieverd en had graag geweten aan wie dat te danken is. Gelukkig voor mijn mannetje kan hij heel goed met mijn ouders. Een beetje surrogaat, we gaan ook wel eens met ons 4-en op vakantie (ik ben enigs kind)
Jahhhhhh , ik S.A.S ook mee Schoonouders zien onze kinderen totaal niet staan ! Wij hebben 2 prachtige dochters , waarvan onze oudste ook hun oudste kleinkind is . Maar ja , wij hebben een neefje en dat is hun lievelings kleinkind Niet dat ik dat opzich zo erg vind , maar ze laten het ook heel duidelijk merken naar mijn kinderen toe ! De jongste kijken ze helemaal niet naar om . Onze oudste mag sporadisch nog wel eens met ze mee .... Hun hele leven draaid alleen maar om dat ene neefje ... Maar in het verleden ging het ook al niet best hoor Toen wij net verkering hadden was schoonma aan het stoken tegen lief en mij ! Mijn lief was zogenaamd heus niet zo goed als dat ik dacht hoor , dat moest ik vooral niet denken . En ik , tja ik kwam uit een "verkeerd milieu ! Toen wij gingen samenwonen , bedacht schoonma dat zij wel kon bepalen hoe wij ons huis moesten inrichten . Natuurlijk moesten wij dat dan wel zelf betalen maar dat kon dan ook makkelijk . Alles moest zo goedkoop mogelijk .... En dan dat geroddel de hele familie door brrrrrrr Dit is nog maar een tipje van de ijsberg hoor . Zaterdag is onze oudste jarig en nu hebben wij besloten om die lekker met een zwager en schoonzus (en diens zoontje die ook achter gesteld wordt) te gaan vieren ! Tegen de rest van de (schoon) familie gezegd dat we het alleen in het gezin vieren . Mijn eigen familie gaan we een week later mee weg omdat mijn pa niet kan ivm ziekenhuis opname ... Pf , je had de reacties moeten horen ! Zij hoorde immers gewoon op de verjaardag van hun kleindochter te kunnen komen . Ja , als ze anders ook zoveel tijd aan de kleindochters zouden besteden wel . Nu ze dat niet doen , hoeven ze ook niet op haar verjaardag te komen Groetjes Joyce
Oh fijn dit topic want dan kan ik ook even mijn verhaal kwijt! IK krijg het gewoon benauwd van mn schoonmoeder niet van mijn schoonvader want die mag ik echt heel graag. Zoals je jullie zien ben ik sinds 3 weken moeder en moet ik heel eerlijk zeggen het overvalt me heel erg dat ze ineens elke dag belt en ook nog eens op msn vraagt hoe het met hun kleindind is ( ze vraagt trouwens nooit hoe het met mij is) . Ze willen het liefst 2 keer per week langs komen terwijl we ze daarvoor echt heel weinig zagen. Afgelopen zondag zijn we bij ze op bezoek geweest en ik heb me een partij lopen opvreten daar. Ze gaf mn dochter constant kusjes op haar mond Ja dat klinkt mss zeikerig maar dat vind ik gwoon echt niet fijn als ze word afgelebberd en vooral niet op haar mondje .Toen mijn schoonzus het vast had en aan mij terug wilde geven zei ze gelijk kom maar geef maar aan mij ik heb haar de hele week al niet gezien. IK heb het gister met mn vriend besproken want het zit mij echt heel hoog allemaal. Ik heb gewoon een rot gevoel als zij mijn kind vasthoud. Ik weet ook niet waar dit gevoel vandaan komt mss komt het wel door de hormonen die ik nog in mn lijf heb ik weet het niet.. Voel me ook schuldig tegenover mijn vriend.
Lijkt me ook niet echt lekker nee! Net als mensen die bij elke baby gelijk hun vinger in de mond stoppen! Als je de baby terugwilt hebben moet je dat gewoon tegen ze zeggen hoor! Of je zegt zoiets als; Nee geef maar aan mij, als ze steeds bij een anders zit, wordt ze nogal onrustig. Hoeft niet eens waar te zijn, als het goed is, snappen ze dan de hint wel. Het is jouw dochter en jij mag bepalen bij wie ze zit.
@talleke: hier precies hetzelfde. Heb er ook al eens en topic over geopend, want ik wordt gek van die mensen. Ik kon, vooral in het begin, helemaal niet hebben dat mijn schoonmoeder Jesper vastpakte. Vond het verschrikkelijk en heb het dan ook uit kunnen stellen totdat jesper 4 maanden was... Niet helemaal netjes, maar toch. Laatst waren ze hier weer, meteen met 2 vingers tegelijk in zijn mondje om te kijken of er al tandjes waren, vind ik gewoon vies he. En voor de zwangerschap zag ze me totaal niet staan en namen ze nooit contact met mij op. Daarna wilde ze elke keer langs komen. Er is nog veel meer gebeurd dan alleen dit, veel te veel om op te schrijven, maar laatst is de bom gebarsten. Mijn vriend was zo boos op zijn moeder dat hij haar een kutwijf heeft genoemd en heeft gezegd haar nooit meer te willen zien. Nu is zij ook wel een van het ergste soort hoor. Zeggen dat we maar pijn stillers aan jesper moesten geven toen hij zo huilde in het begin ed.
Hihi heel herkenbaar. Mijn schoonouders hebben 5 kinderen (29,27,25,23 en 16 jaar oud). De oudste 3 zonen hebben een vaste relatie (2 getrouwd, 1 samenwonend) de 4e zoon woont op zichzelf en de laatste is een dame en woont nog thuis. Inmiddels heeft de 2e zoon een kind gekregen en dus hun 1e kleinkind. Wij als andere kinderen horen niets anders dan "naam van kind" en ze komen daar geregeld over de vloer. Bij ons of bij de andere broer kwamen ze niet of zeer zelden. Op een gegeven moment kom jij daar ook niet meer zo vaak, want je hoort toch maar één ding. Nou ik zwanger ben van hun 2e kleinkind (en van mijn schoonvaders 1e biologische zoon) heb ik ze constant op de stoep staan. Heb verdorie al de hele klerenkast vol met kleertjes. En ik snap het niet want ik ben behoorlijk direct en ze blijven toch komen. Afgelopen maandag waren ze er weer met sokjes en een truitje. Ze waren een weekend weg geweest en wouden toch even kijken hoe het ging :x . Mijn man is er met gemak ook zat van en ook vooral omdat ze niet of nauwelijks bij de zoon komen die samenwoont met (schat van een) schoonzus. Wij gaan dus echt nog wel een gesprek aan over hoe het straks gaat als het kind er eenmaal is. Vind het prima als ze wat vaker komen kijken, maar bij mijn schoonzus waren ze elke dag de 1e weken en haalden zelfs de kleine uit het ledikant als hij aan het slapen was. Dat gaat bij ons echt niet gebeuren. Gelukkig hebben mijn man en ik dezelfde opvattingen hierover en staan we lijnrecht naast elkaar. Zal wel even slikken zijn voor ze, maar er moeten grenzen zijn. Ook één van de grote redenen waarom wij hun niet een vaste dag laten oppassen. Ga nog liever kranten lopen als ik de opvang niet kon betalen!
Ja, mijn schoonmoeder wou ook de kleine uit bed halen toen ze lag te slapen. Ja, de groeten, dat ging mooi niet door. Nou, nou, we hebben het weken daarna nog moeten horen dat wij zo gemeen waren dat zij dat niet mocht. Nou niemand haalt haar uit bed als ze slaapt en bovendien kwam ze een uur te laat (zoals altijd), dus was ze op tijd geweest, had ze haar gewoon vast kunnen houden. Ze heeft echt jankend de familie afgebeld om te vertellen hoe gemeen wij tegen haar waren .
Nou mooi zo laten zijn. Vind het gemener om een kind uit de slaap te houden en vervolgens de ouders ermee op te zadelen als het kind niet meer kan/wil slapen. Mijn ouders willen straks graag weten wanneer de flesvoeding gegeven wordt. Kunnen ze ook een keer de fles geven en weten ze zeker dat het wakker is. Mijn schoonouders willen ook persé een kinderwagen geven maar dan wel binnen hun budget. Nou mijn budget is wat groter en we hebben allang een kinderwagen uitgezocht en die gaat het ook worden. We betalen het zelf, want ik vind het belachelijk om een cadeau te geven van ruim 700 euro en dan heb ik lekker mijn eigen wagen in plaats van een éénmalig prul. Kopen ze maar een maxi-cosi ofzo (kan ik tenminste aangeven welke kleur ik wil).
Jeetje pijnstillers Ik vind het echt een klote situatie en kan dat gevoel die ik heb niet zomaar naast me neerleggen. Op het moment dat ze zei van nee geef haar maar aan mij toen begon mn bloed te koken.Later heeft mij vriend haar toch aan mij gegeven want die kent me gelukkig en die zag dat ik het niet leuk vond maar toen kwam ze gelijk naar me toe lopen en ging ze bekant boven op me zitten en ja hoor binnen no time had ze mn meisje weer in haar armen. Toen we trouwens naar huis gingen was ze heel stil ik kon merken dat ze het niet leuk vond dat we weg gingen. Ik krijg het daar echt benauwd van. Ze had wel 20 foto's van onze dochter in huis hangen en een foto van ons drietjes toen ik net bevallen was Ik begin me steeds meer te irriteren en iedereen om mij heen maar zeggen ohh dat is toch zo'n lief oma. Ligt het nou aan mij?
Nou, ja, ze is blijkbaar erg trots op haar kleindochter, dat is natuurlijk fijn, maar kan me voorstellen dat je het een beetje benauwt. Ik heb ook duidelijk gemaakt dat ik niet nu opeens om de haverklap opa's en oma's op bezoek hoef als dat voor de bevalling ook niet het geval was. Vrijheid, blijheid. Ik geloof dat zij een ander beeld hadden, maar ja, jammer dan, we zijn niet een of ander blij voorbeeldig Libelle gezin.
Het kan op een gegeven moment een obsessie worden voor opa's en oma's. Zo hebben mijn schoonouders ook de hele kamer vol hangen met foto's en hebben zelfs een foto van hun kleinkind over mijn schoonzus gehangen op de familiefoto die wij hadden laten maken voor mijn schoonmoeders 50e verjaardag. Ook hebben ze videobanden vol van hun kleinkind. Ik wil dit niet en zal dit ook voor mijn bevalling zeker aangeven. Ze kunnen foto's van mij krijgen en anders niet. Misschien kinderachtig maar zo kan ik ze alleen duidelijk maken hoe ik erover denk.