Schoonouders

Discussie in 'De lounge' gestart door Jipper, 6 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home

Het zouden mijn woorden kunnen zijn, alleen heb geen schoonvader meer...

2. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Mijn schoonmoeder is zuinig, dat is nooit leuk naar Intratuin gaan bv.
    Ziet ze wat leuks, zegt ze 3x oh wat leuk pakt ze het vast om vervolgens te zeggen, ach ik neem het toch maar niet :(

3. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ik heb het gelukkig getroffen met mijn schoonouders. Er zijn wel bepaalde dingen waar ik me aan erger maar dat zullen zij andersom bij mij ook wel hebben. Verder hebben ze alles voor ons over en staan ze altijd voor ons klaar. Ze komen niet wekelijks langs, gewoon net hoe het uitkomt en meestal even een kopje koffie en dan weer weg, wij zitten vaker daar...

Overigens kan mijn man ook heel goed met mijn ouders overweg en mijn ouders ook heel goed met zijn ouders. Gaan zelfs jaarlijks met zijn vieren een weekend weg. Echt leuk. Wij komen ook allebei uit hetzelfde soort gezin dus dat scheelt misschien ook.

4. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    het zou niet een in me opkomen om met mijn schoonmoeder te gaan winkelen, of iets anders gezelligs te doen.
    ik zie haar op visite (zo voelt dat ook echt als we daar heen gaan, opzitten en pootjes geven) en verjaardagen. anders niet, en ik vind het allang best.

5. aggi

aggi Actief lid

28 nov 2007
    224
    0
    0
    woonbegeleidster
    in het mooie noorden
    hahaha vlinder dan gooien we nog een keer de koelkast hihi. weet je wa het probleem bij mijn schoonmoeder is ben nu tijdelijk thuis vanwege een wiplach en dan heeft mijn jongste schoonzusje dat ook alleen erger en dan vind me schoonmoeder dat ik me aanstel, en dat ik meer naar de kerk moet gaan want dan ben ik sneller genezen whahaha lach wekkend toch

6. lover

lover Bekend lid

12 jun 2006
    851
    0
    0
    Er zullen maar weinig mensen zijn die zeggen mijn schoonouders zijn de liefste mensen op aarde ;)

Mijn mannetje gaat door het vuur voor mijn ouders lief he. :)
    Hij vindt het een geschenk dat hij goeie,lieve schoonouders heeft gekregen ;)

Lover

7. talleke

talleke Actief lid

19 okt 2006
    304
    0
    0
    Ameide
    Nou afgelopen vrijdag zijn mijn schoonouders geweest! Ik moet eerlijk zeggen dat het dit keer goed ging. Ik had niet meer dat rotgevoel zeg maar als ze haar vasthield. IK heb haar ook een luier laten verschonen en ze mocht de fles geven. Het was best gezellig alleen de volgende dag hadden we met de zus van mn vriend afgesproken en daar was mijn schoonmoeder ook. Dat wisten wij want ik had haar zelf gevraagd.
    Toen ik samen met mijn schoonzus even de stad in wou gaan om snel even voor schoenen te gaan kijken vroeg mijn vriend neem je de kleine mee waarop mijn schoonmoeder antwoorde nee die blijft hier.. :confused: .
    NOu mn vriend reageerde gelukkig gelijk en zei tegen haar als zij haar mee wil nemen dan neem ze haar mee het is onze dochter.

8. aggi

aggi Actief lid

28 nov 2007
    224
    0
    0
    woonbegeleidster
    in het mooie noorden
    ja erg is dat he als je er tegen op ziet dat je schoonmoeder komt ikke temiste wel. zo was ze hier gisteravond ook om een lullig papiertje tebrengen over de begravenisvereneging ik zo gho ma kon e dat niet gewoon door bellen. nee wou jullie zo graag zien oke ik telde nog maar tot 3 en dan kwam het word kerk en de mensen daar in al in voor.
    ik was zo boos ben gewoon ingang oost gaan kijken en zij had niks door kwam me man beneden zegt ze o ik ga maar weer. zo vaag en stom

9. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ooowww kerkelijke schoonouders... Aggi, i feel you! Mijn schoonouders zijn heel streng gelovig (pinkstergemeente!) en mijn schoonvader is zelfs pastoor daar. Ik heb hem nooit ontmoet en ik wil hem niet ontmoeten ook, hij heeft wat dingen gedaan (of juist niet gedaan) waardoor mijn vriend geen contact meer met hem wil. Lekker rustig! Mijn schoonmoeder however (ze zijn gescheiden, hoe christelijk), was heel boos dat wij samenwonen ipv getrouwd zijn. Is nog een hele rel om geweest omdat ik niet naar de kerk wil (tenzij er een begravenis of bruiloft is) en als we gaan trouwen, we dit ook niet voor de kerk gaan doen. Hel en verdoemenis! Gelukkig zei vriendlief dat ze zich er niet mee moest bemoeien toen brak de pleuris helemaal los en hij moest kiezen tussen haar en mij *zucht* Mag duidelijk zijn wie aan het kortste eind heeft getrokken muawhaha! En nu probeert ze dus weer lief te doen. Maar ik wil haar ook niet uitsluiten, dus ik vergeef, maar vergeet niet.

Aggi, ja dat een ander het 'erger' heeft betekent toch niet dat jij dan geen last hebt? Als ik mijn been breek en jij hebt een sneetje in je teen, dan vind je dat vast lullig voor mij, maar jij voelt je sneetje! (dat klinkt weird haha). Belachelijk hoor. En dat de kerk je geneest haha ik zeg niets!

10. aggi

aggi Actief lid

28 nov 2007
    224
    0
    0
    woonbegeleidster
    in het mooie noorden
    ja idd erg he vlinder, ben zelf ook wel gelovig maar doe het lekker op mijn manier en niet hoe zij dit wou, ze was woest dat wij een huis kochten voor ons trouwen hihi en dat ik met ongelovige om ga nauw sorry hoor maar ga om met wie ik wil en vloek af en toe ook nog keihard hihihi ze let zo veel op ons. terwijl haar jongste dochte bijna zwanger was en de andere dochter van 20 met iemand van 45 gaat sorry maar mag dat dan wel? snap er echt geen hol van soms hoor:

kort samengevat mijn schoonmoeder leeft met de kerk en me schoonvader met het gelooft en de mensen om hem heen. vraag me steeds af wat die man in haar zag hihihi

11. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ja precies, ik bedoel; waarom zo bemoeien met een ander? Kan mij het schelen hoe iemand leeft, als ze gelukkig zijn is het toch goed? Maar veel mensen denken dat hun manier DE manier is. Beetje jammer... Ik ben zelf wel gelovig opgevoed, maar kan er gewoon niet in geloven. Daar ben ik te nuchter voor denk. Mijn ouders hebben daar geen problemen mee, al zou ik hindoe willen worden als ik maar gelukkig ben. Zo denkt mijn schoonmoeder dus niet en ze vindt het nu al erg dat deze baby niet wordt opgevoed door godsvrezende mensen. Maar wij willen juist ons kind een vrije opvoeding geven en daarbij het kind zelf de keuze geven. Of hij/zij nu moslim.christen/agnost of wat dan ook wil zijn later, it's all good! Maar we gaan een beetje offtopic denk ik hihi. Het is wel interessant, welk geloof geef jij je kind mee? Nieuwe topic! Dat wordt een sappige haha.

12. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ik heb lieve schoonouders alleen is iets meer dan een jaar geleden mijn schoonvader overleden.
    Hij was zo ontzettend lief joh...mijn schoonmoeder is een aardige bemoeial, ze wil alles graag weten, maar ze bedoelt het wel goed.
    Als ze belt van hebben jullie de koffie klaar en we zeggen we moeten nog eten dan staat ze al met 3 minuten bij ons op de stoep...dat hoeft van mij nou ook weer niet...maar ja vriendlief vind alles maar goed en als ik er wat van zeg dan reageer ik weer gek volgens hem...

maar ik heb het helemaal niet slecht getroffen hoor!

13. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    ik heb hele fijne schoonouders.zoals ik het hier lees mag ik in me handjes knijpen.zijn ouders zijn wel gescheiden,dus het zijn nu twee families geworden(schoonvader is hertrouwd en heeft kids enz)maar kan het met iedereen wel goed vinden.heb twee zwagertjes,en 5 schoonzussen en kan met iedereen door de deur!scheeld wel een hele hoop dat iedereen in die familie iedereen in zijn waarde laat!en iedereen is heel verschillend,en denkt heel verschillend,maar dat accepteren en waarderen ze van elkaar!

14. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik heb het getroffen met mijn schoonouders :D ...

Ik kan heel goed met ze opschieten en ze zijn super lief voor ons, ze zijn totaal niet opdringerig of wat dan ook ze doen van alles voor ons .... Ze wonen 3 straten verder dan ons en komen geregeld bij elkaar op bezoek, ze zullen nooit onaangekondigd langs komen omdat ze dat zelf ook niet leuk vinden ;) .... Als mijn vriend de avond dienst heeft dan kan ik daar altijd heen komen om bv te eten of lekker een bakkie te doen...

In 1 woord GEWELDIG... Ze zeggen wel eens '' Je schoonfamilie kan je niet kiezen '' maar als ik die keuze ooit zou hebben dan zou ik weer voor deze mensen kiezen....

Liefs Chantal

15. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

ff offtopic hoor maar wat kan jij heerlijk schrijven, als ik jou teksten lees dan zie ik het helemaal voor me ik kom niet meer bij... Jij zou Columniste moeten worden :) geweldig :D ....

Serieus ik kom niet meer bij :) en dan vooral om deze zin : Gelukkig zei vriendlief dat ze zich er niet mee moest bemoeien toen brak de pleuris helemaal los en hij moest kiezen tussen haar en mij *zucht* Mag duidelijk zijn wie aan het kortste eind heeft getrokken muawhaha!

Sorry moest het ff kwijt :)

Deel Deze Pagina