schoonvader bij bevalling?

Discussion in 'De bevalling' started by meidenhuis, Nov 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

Haii,

Mijn twee bevallingen ben ik alleen met mijn man geweest en het nodige personeel.

Ik wil absoluut niet mijn moeder bij de bevalling (ze werkt me op de zenuwen en is alcholiste dus die zou om 11.00 al met een dranklucht aan komen)
    Met mijn vader heb ik geen contact en die wil ik ook niet erbij hebben
    Schoonmoeder heb ik niet zo'n lekkere band mee net als de rest van de familie
    Met mijn zusje heb ik ook geen contact(drama-queen die denkt dat ze alles heeft en is) dus die wil ik er ook niet bij
    Mijn oma is een schat van een mens maar kletst de oren van je kop! Afgelopen vrijdag is ze mee geweest naar de pretecho maar jeetje na 2 uur was ik haar al meer dan zat met dr gekwebbel!

Maar nu kwam ineens het idee om mn schoonvader erbij te hebben. Deze man is als een vader voor me, zo'n schat van een vent, heerlijk rustig, bemoeit zich nergens mee en geeft graag een schouderklopje.

Wat vinden jullie?

2. bereke

bereke Niet meer actief

Persoonlijk zou ik helemaal niemand bij me willen hebben, behalve mijn man dan. En al helemaal mijn schoonvader niet. Hoe lief hij ook is... Zou het raar vinden dat hij bij zoiets intiems is... En niet owv zijn karakter ofzo maar gewoon omdat het een man is én omdat ik dit echt iets vindt voor de aanstaande ouders alleen.
    Denk trouwens ook dat veel schoonvaders dit misschien niet zien zitten.

Maar goed, dat ben ik en jij moet gewoon doen waar je je goed bij voelt.

3. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    ik heb ook alleen mijn vriend erbij gehad. kwam niet eens in mij op om een ander erbij te hebben..

4. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Die keus is natuurlijk helemaal aan jullie zelf.
    Als jouw man en jouw schoonvader daar geen problemen mee hebben, waarom niet?

5. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

May 13, 2008
    2,035
    0
    0
    Schoonvader? Nee, dat zou niet mijn eerste keus zijn.
    Ik snap wel dat je hem ziet als je vader, maar de relatie is toch anders. Sommige situaties, lichaamsdelen of mogelijke uitwerpselen zou ik toch niet met hem delen...
    Tijdens de bevalling ben je op je slechtst, je hebt pijn, je verliest aan de lopende band vruchtwater, je hebt niks onder controle, je ligt er op je onaantrekkelijkst bij, je stinkt, je zweet, je verliest bloed....noem maar op... wil je dit delen met je schoonvader?

Is hierop je antwoord ja, dan weet je het helemaal zeker :)
    Ik zou het in elk geval met niemand anders dan mijn partner delen.

6. Aura

Aura Niet meer actief

Ik zou het gewoon doen! Waarom niet? Als hij als jouw vader is en jullie het beide geen probleem vinden? Denk dat hij het een eer vind!
    Ik wil het niet alleen met mijn man doen maar het liefst mijn hele familie erbij, maar dat wil mijn man niet dus mijn mam is er alleen bij.
    Dus zou het gewoon doen hoor, niks raars aan!

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn schoonvader bij de bevalling? Nee, van mijn levensdagen niet. En niet omdat het geen aardige vent is.. ik ben dol op mijn schoonvader maar waarom zou hij erbij moeten zijn? Daarbij gaat hij vervolgens aan de hele wereld vertellen hoe het allemaal wel niet gegaan is (met de nodige eigen invullingen en aannames)... Nee, ik vind een bevalling iets van de aanstaande moeder en aanstaande vader (of tweede moeder) en als je alleen bent dan vind ik het normaal dat je er iemand die dichtbij je staat er bij vraagt (dat kan dan dus ook je schoonvader zijn)

8. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,302
    2,576
    113
    waarom wil je er nog iemand bij hebben eigenlijk? En is dan niet een beetje lullig voor je schoonmoeder.

ik persoonlijk vindt een bevalling echt iets voor mezelf en manlief en als die er er om wat voor reden niet bij zou kunnen zijn mijn moeder.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Als jullie daar allebei geen problemen mee hebben, dan kun je dat gewoon doen.
    Persoonlijk wou ik helemaal niemand bij mijn bevalling hebben, behalve mijn man dan natuurlijk. Totaal geen behoefte aan en bovendien vind ik het veel te intiem om met anderen te delen.
    Heb je een idee hoe je schoonvader er over denkt?

10. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    poeh moet er niet aan denken zeg.
    Mijn eigen vader ook niet..en die is echt wel de liefste paps van de wereld.

11. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

Sep 6, 2008
    6,495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Nee sorry ik moet er persoonlijk ook niet aan denken. Hoe aardig anderen ook zijn en hoe goed ik ook met iemand op kan schieten, een bevalling vind ik zeer intiem en persoonlijk dus alleen voor de mama en de papa. Maar dat is ieders keuze, en jij moet doen waar jij je goed bij voelt! Succes met je keuze. :)

12. Rosado

Rosado Niet meer actief

Als jij je schoonvader er graag bij wilt hebben dan zou ik hem gewoon vragen als ik jou was. Ik moet er persoonlijk niet aan denken, maar dat verschilt natuurlijk per persoon. Ik wil er sowieso niemand bij behalve mijn man uiteraard,

13. zoetje80

zoetje80 Lid

Jun 22, 2009
    81
    0
    0
    ik vind dat je het zelf moet weten wie je erbij wilt hebben. ik heb zelf bij mijn twee vorige bevallingen mijn partner, moeder, schoonmoeder bij gehad en mijn vader zat op de gang te wachten en kwam af en toe kijken hoe het met me ging. als ik dit vertel aan mensen hoor ik ook alleen maar van `zou er niet aan denken, wil alleen mijn man erbij`. nou ik heb het als positief ervaren en kan zeggen dat ik de nodige afleiding wel prettig en zelfs gezellig vond.:D

succes met je keuze,
    zoetje

14. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

in mijn geval is het eerste wat in me opkomt:

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!

maar in jouw geval zie ik dat je een hechte band met hem hebt dus waarom niet? het is jouw bevalling, lekker doen dus!

15. schatje1

schatje1 Niet meer actief

ik zou mijn schoonvader nooit bij mijn bevalling willen hebben omdat ik niks met die man heb!

maar daar in tegen heb ik bij mijn eerste zoontje wel mijn eigen vader bij de bevalling gehad.. en zou het niet anders hebben gewild! :)

Dus ik zou zeggen als je band met je schoonvader goed voelt waarom dan niet? jij moet je er fijn bij voelen!

16. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    3,029
    1
    0
    Als jij je schoonvader bij je bevalling wilt hebben, dan vraag je 'm dat toch gewoon?
    't Gaat er om dat jij je prettig moet voelen immers.

17. pina123

pina123 Bekend lid

Jun 30, 2008
    598
    0
    0
    brrrrrrrrrrr moet er niet aan denken!!
    Maar misschien heb jij wel een leuke!!! hahaha

18. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik heb alleen mn vriend erbij gehad en ook al weet ik dat mn moeder er heel graag bij zou zijn een keer, ook deze keer doen we het met zn tweetjes. Dat voelt goed, het is een wondertje van ons tweeen die wij als eerste zullen begroeten en knuffelen.
    mn schoonvader is voor mij dus ook echt geen optie, en ik zou ook niet zo open en bloot willen liggen waar hij bij is, maar goed, dat is natuurlijk ieder voor zich.
    jij meot doen wat goed voelt, het is het belangrijkste dat je op zo'n moment helemaal op je gemak bent. En als dat is met je schoonvader erbij, dan moet je dat aan hem vragen of ie het wilt.

Succes!

19. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Ik moet er sowieso niet aan denken om nog iemand bij de bevalling te hebben, zelfs mijn moeder niet. ;) Uiteraard was mijn man er wel bij.

Maar je moet doen waar jíj je goed bij voelt. En als je schoonvader het ook wil, is er niks aan de hand toch?

20. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

Oct 18, 2007
    12,598
    1,244
    113
    Gelderland
    Ik denk dan gelijk aan mijn eigen schoonvader en dan roept mijn hele lijf ook NEE! Maar dat komt omdat ik totaal geen band met die man heb.
    Ik vind dat wanneer jij en je man er een goed gevoel over hebben je het zeker moet doen!

Share This Page