Mijn turbo bevalling van onze 2e dochter

Discussion in 'De bevalling' started by Veertje14, Nov 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Veertje14

Veertje14 Actief lid

Sep 30, 2005
    392
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Spijkenisse
    Na minimaal 1 week van voorweeën, had ik op 03 november eindelijk een rustige dag zonder pijntjes, steken en harde buiken.
    Lekker boodschappen gedaan, 's avonds onder de douche met Charissa (dochter van 3) en rond 23.00 uur nog een uur staan strijken.
    Eenmaal in bed kon ik niet in slaap komen, mijn man snurkt vreselijk en Charissa ligt steeds te roepen, mama ik hou van jou, mama weltrusten, mama tot morgen.
    Om 01.30 uur besluit ik naar beneden te gaan en heb een uur achter de laptop gezeten, ging om 02.30 uur weer naar bed.

Om 03.40 uur schrik ik wakker, het lijkt alsof ik iets voel knappen en uit reflex gooi ik mijn hand tussen mijn benen, ja hoor vruchtwater!
    Terwijl ik naar de wc ren roep ik naar mijn man dat mijn vliezen zijn gebroken (ik heb hem nog maar 1x eerder zo snel op zien staan en dat was bij het breken van mijn vliezen bij Charissa), hij vraagt wat hij moet doen... ik zeg gewoon weer lekker in bed gaan liggen, want ik voel nog verder niets en heb zelf nog even het vruchtwater naast het bed opgedweild.
    Om 03.45 uur heb ik mijn moeder gebeld, want zij zal bij de bevalling aanwezig zijn, ze stapt om 04.00 uur binnen.
    Inmiddels worden de weeën nu wel heftig en mijn ma raad me aan om de VK te bellen, ze komt er gelijk aan zegt ze.

Om 04.30 uur stapt de VK tijdens een super heftige wee binnen en vraagt of ik het red om naar boven te gaan.
    Eenmaal boven vraagt ze aan mijn moeder om Marc (mijn man) er direct bij te roepen, want ik heb al volledige ontsluiting :)$ en dat na slechts 50 minuten:().
    Terwijl mijn man nog even een washandje nat maakt, begin ik langzaam mee te persen, bij de 3e perswee roept de VK, Marc kom snel!
    Terwijl mijn man in de deuropening staat word onze dochter Lisanne op 04 november om 04.37 uur geboren, ze weegt 2720 gram en is 47 cm.
    Nadat Lisanne op mijn borst gelegd word kijk ik naar mijn man en moeder, die allebei met tranen in hun ogen kijken naar mij en Lisanne.

Onze andere dochter Charissa heeft de hele bevalling doorgeslapen in haar eigen bed, om 05.00 uur hoor ik haar voorzichtig Mama roepen.
    Mijn moeder gaat bij haar kijken, ze vind het raar dat oma er is, na een dikke knuffel van Oma, moet ze maar even bij mama gaan kijken zegt oma.
    Ze komt bij papa op zijn arm de slaapkamer in en zet hele grote ogen op en fluisterd..... Oma mijn zusje is geboren (nu komen bij mij de tranen), ze is zo trots.
    Lisanne en ik krijgen allebei een hele dikke kus en daarna gaat ze met papa naar beneden want haar zusje heeft een heel groot kado voor haar meegenomen (ark van noach van playmobile).

Ik heb aan deze turbo bevalling slechts 2 binnenwaartse en 2 hechtingen aan de buitenzijde overgehouden.

Ik had gehoopt op een snelle bevalling, maar zo snel had ik niet verwacht;)!

PS: Sorry voor het lange verhaal;)

2. 894hi

894hi Niet meer actief

gefeliciteerd!! hier net zo een bevalling gehad
    zit met tranen in mn ogen... zo lief..
    "Oma mijn zusje is geboren"

3. Michelle89

Michelle89 Bekend lid

Sep 20, 2009
    924
    0
    0
    Deurne (NB)
    Gefeliciteerd met jullie prachtige dochter !

4. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Gefeliciteerd!!! :) :) Mooie naam zeg.

Ik teken ervoor, zo'n snelle bevalling.

5. Ummy

Ummy Actief lid

Oct 7, 2008
    361
    0
    0
    gefeliciteerd met jullie dochter en kleine zus!
    en wat een snelle bevalling zeg...hebben de voorweeen w.s. al een hoop gedaan!
    veel liefde toegewenst!
    liefs

6. nedjla

nedjla Fanatiek lid

Jun 16, 2008
    1,773
    40
    48
    heey gefeliciteerd en wat een snelle bevaling en echt prachtig van je oudste dochter

7. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    gefeliciteerd met de geboorte van jullie 2e dochter :D
    wel fijn dat het allemaal zo snel is gegaan
    en wat lief zeg: oma mijn zusje is geboren...

8. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Jeetje wat snel....was je eerste ook zo rap?

9. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Wat een prachtig verhaal, heb ook traantjes ervan...
    Zo lief je oudste en een mooie foto.

Veel geluk!

10. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Wow.... wat een prachtig bevallingsverhaal... Gooi het maar op de hormonen hoor, maar de tranen lopen hier over mijn wangen :)
    Geniet lekker van elkaar!

11. Veertje14

Veertje14 Actief lid

Sep 30, 2005
    392
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Spijkenisse
    @ femke28, mijn eerste bevalling duurde 4 uur en 15 minuten.
    Alleen was onze eerste dochter 6,5 week te vroeg geboren.
    Dus ben blij dat Lisanne is blijven zitten tot 38,5 week zodat ik de bevalling nu thuis kon doen.
    Heb nu kunnen genieten van mijn kraamtijd.

@iedereen bedankt voor de felicitaties.

12. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Prachtig verhaal en wat heeft ze een grote lieve zus!

Gefelicteerd en geniet lekker van elkaar.

13. smile17

smile17 Niet meer actief

Van harte gefeliciteerd en doe mij ook maar zo'n turbo bevalling;)

14. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

Apr 17, 2008
    1,981
    2
    0
    Gefeliciteerd hoor ... jeetje wat snel!!

15. Pioen

Pioen Fanatiek lid

Jun 11, 2008
    1,903
    0
    0
    Van harte gefeliciteerd! Wauw wat een bevalling zeg!
    Geniet van elkaar:)

16. Miracle08

Miracle08 VIP lid

Mar 6, 2008
    6,426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Jeetje.. Bij het zinnetje "Oma mijn zusje is geboren" Springen bij mij de tranen in mijn ogen..

Wat een snelle bevalling zeg !!

Gefeliciteerd en geniet er van !

17. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

Sep 13, 2006
    1,168
    0
    0
    zeeland
    gefeliciteerd met jullie dochter en zusje.

wat zijn wij allemaal emo mama's,hier ook tranen in mijn ogen bij het zinnetej van jullie dochter.
    zie het al helemaal voor me.

doet me denk aan dévana toen ze voor het eerst haar broetjes zag.
    die riep dus heel hard jaaaaaaaaaaaaa hij is er,mijn baby.

18. belliebel

belliebel VIP lid

Jun 11, 2009
    14,226
    648
    113
    Female
    Buschauffeur
    Jeetje meid wat een mooie bevalling. Ik teken voor zo'n mooie bevalling. Ook bij mij sprongen de tranen in mijn ogen hihi:p.

Gefeliciteerd

19. darcy

darcy VIP lid

Oct 1, 2006
    5,715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hier ook tranen bij het lezen, wat een mooie bevalling! Gefeliciteerd, meid.

20. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

Nov 12, 2009
    4,847
    2
    0
    Wervik- België
    Hier rollen ook de traantjes :) HEEL prachtig geschreven :p en mijn felicitaties meid! HEB JE SUPERGOED GEDAAN!!!

Share This Page