schoonvader bij bevalling?

Discussion in 'De bevalling' started by meidenhuis, Nov 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anouk31

anouk31 Bekend lid

Nov 22, 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Ik zou er alleen mijn man bij willen hebben. Maar dat is persoonlijk. Als jij je er goed bij voelt, zou ik zeggen gewoon doen!
    Heb je er al met hem over gesproken? Nu twijfel je misschien en wie weet geeft hij je al een duidelijk antwoord, waardoor je makkelijker een beslissing neemt.
    Het lijkt me moeilijk voor ons, omdat we jou en je schoonvader niet kennen.
    Ik heb een hele lieve familie, maar ik vind een kindje krijgen iets voor papa en mama. Maar nogmaals dat is mijn mening.

Succes met je keuze en geniet van je zwangerschap!

Anouk

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

Als jij dat fijn vind vraag je het toch gewoon?
    Ik wilde er niemand bij hebben, wij hebben ook niemand gebeld toen het zover was. Pas 3 uur na de geboorte heb ik mn ouders gebeld, en mijn man nog later naar zijn familie.

3. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Als je zo'n goede band met hem hebt WHY NOT, een bevalling kan je met je familie delen, bij mijn eerste was mijn moeder aanwezig, ze deed niets bijzonders maar kon mooi filmen en foto's maken en dan kon mijn man volledig op mij concentreren..
    Het gaf ook zelfvertrouwen in kracht, wetende dat de mensen die het meest van mij houden en voor mij op kunnen komen er allebei zijn..

4. Bri

Bri Niet meer actief

Ik vond het precies genoeg, dat mijn vriend er was, en de vk en de kraamhulp. Ik had geen enkele behoefte aan nog iemand in de zaal... ga ik de tweede keer ook niet doen.

Maar als jij het graag zou willen, en je partner het ook ziet zitten, waarom zou je het dan niet aan je schoonvader vragen? Uiteraard kan hij zelf ook nog nee zeggen (geef hem alsjeblieft die ruimte) - misschien vindt hij het zelf wel veel te intiem o.i.d.

5. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

Jun 16, 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Je moet doen waar jullie je samen goed bij voelen. Ik persoonlijk wilde alleen mijn vriend erbij hebben. Ik heb een supergoede band met mijn moeder, maar ik vind het echt iets van ons tweetjes. Maar nogmaals, het belangrijkste is waar jij je goed bij voelt, want jij moet het doen.

Succes!

6. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    als jij dit prettig vind dan moet je het doen. das echt ene persoonlijke keuze. zelf zou ik het niet doen vind dit echt iets van ons beiden. alleen als me man niet op tijd zou kunnen komen zou ik iemand anders vragen zodat ik neit alleen met vreemden het hoef te doen maar anders echt niet hoor.

vond het al niks dat ik op de bank zat te puffen terwijl me ma nog er was hield het toen ongemerkt wat in. maar jah ze moest toch komen oppassen en ik was nog niet klaar had nog neit alle spullen voor we konden vertrekken. dus tjah het is echt een hele persoonlijke keuze en als jij en je man en je schoonpa het goed vinden moet je het dus gewoon doen.

7. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik vond het juist zo'n mooie gedachte dat degene die mij op de wereld heeft gezet ook ziet dat ik mijn eerste kindje op de wereld zet, echt zo'n familieding zeg maar, vroeger was dat veel normaler (maar goed toen zorgden we ook veel meer voor elkaar en hoefde geen vreemde voor je te zorgen dan deed je moeder dat gewoon (of je zus, tante wat dan ook)

8. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

Wat een hoop reacties :D!!!! Bedankt allemaal!!!

Eigenlijk kan ik iedere reactie wel begrijpen hoor, bij mijn vorige twee bevalling heb ik het hardst geroepen dat ik alleen mijn man erbij wou hebben. Moeder boos, oma boos, schoonmoeder boos etc... want iedereen wil weleens een geboorte van de ándere' kant meemaken, toch? Ik wel in ieder geval!

Nu is het zo dat ik een hele goede band met mn schoonvader heb, hij nog nooit een live bevalling heeft bijgewoond (3x ks bij alle 3 zijn kinderen), hij het ook nooit meer zal kunnen. Daarintegen is mijn schoonzus nu ook zwanger, nu zie ik haar zeker niet haar vader erbij vragen maar misschien dat ze toch haar moeder erbij wil hebben hoewel ik daar eigenlijk ook niet vanuit ga.

Wat betreft het blote en intieme: wij wonen op een nudistencamping :D hahaha nee hoor geintje hihihihihihiihi!!!!!

Mijn schoonouders hebben mij al vaker bloot gezien. Ik heb daar in huis gewoond.... en tsja wie met zn allen leeft zal een ieder toch een keer bloot gezien hebben. Daarbij heb ik mijn twee meiden BV gegeven dus die blote borsten zijn ze meer dan gewend! Denk dat ze mn borsten uit 100-en zouden herkennen hahaha :D

Als ik mijn schoonvader er bij wil hebben (of als hij er bij wil zijn) zal hij echt niet op mijn doos kijken. Hij is meer het type van een stoel zover mogelijk in het hoekje, niet zeggen en af en toe een keer opkijken etc... Het enige waar ik bang voor ben is dat ze tijdens MIJN bevalling geen oog meer voor MIJ hebben (mijn man en schoonvader dan he). Als je die 2 naast elkaar zet lullen ze 24 uur vol over alleen maar voetbal hahahaha. Ben een beetje bang dat ik me dood ga irriteren.

Ik weet het nog niet hoor..... ik vroeg me gewoon af of jullie het niet super vreemd vinden ofzo. Waarschijnlijk zeg ik aan het einde van de zwangerschap weer precies hetzelfde als vorige keer: Niemand erbij!!!!!! Bevallen is alleen voor mij en mijn man.

Sterker nog ik wil het liefst ook geen personeel op mn verloskamer hahahaha.....

Pfff hoe bedoel je tegenstrijdigen gedachten/wensen..... zouden het de hormomen zijn?

9. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    you think (dat het de hormonen zijn) ik denk het wel, er gaat een hoop gevoel gepaard (en onzekerheden) met zwanger zijn en bevallen en je wil je denk ik toch het "veiligst" voelen...

10. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

Sep 15, 2008
    2,803
    70
    48
    Female
    wat ontzettend lief dat je je schoonvader erbij wil hebben omdat HIJ nog nooit een live bevalling heeft bijgewoond!!!

11. mamabeer

mamabeer VIP lid

Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
    zeker het is leuk maar of je schoonvader dat wel wilt?

Lijkt mij een raar voorstel als me schoondochter of schoonzoon mij zou vragen...niet?

Maar als jij een goeie relatie met de man hebt waarom niet?

Ik had me moeder erbij bij de derde en ze heeft zelfs de navelstreng doorgeknipt en bij de tweede had ik me beste vriendin erbij

12. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik vind het prachtig dat je hem zoiets zou gunnen. Dus vragen zou ik zeggen.

Ik heb mijn moeder gevraagd om bij de bevalling aanwezig te zijn en ik had haar geen mooier cadeau kunnen geven. Nou ja, op haar eerste kleinkind na dan :)
    2 maanden nadat mijn vader is overleden raakte ik zwanger en de hele zwangerschap heeft haar zo goed gedaan. Als in een troost in zware tijden en de bevalling was het kersje op de taart.

13. Lynette84

Lynette84 Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    1,473
    0
    0
    ziektewet/huismoeder
    Arkel city
    Nou hier geen schoonvader bij. Hiih me schoonmoeder mag er wel bij zijn maar dan alleen voor me vriend en ander niet hoor.
    Maar heb niet zo een hele goede band met hun. En vind een bevalling toch erg intiem. Ook de plek waar de kleine uit komt.

14. Lynette84

Lynette84 Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    1,473
    0
    0
    ziektewet/huismoeder
    Arkel city
    Maar mijn schoonouders zouden wel beneder in de woonkamer mogen wachten totdat ik bevallen ben en weer decend ben. Maar niet op de kamer zelf als ik aan het bevallen ben en naakt lig.

15. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    2,072
    309
    83
    verpleegkundige
    tja maar dat heeft haar schoonmoeder dus ook nog nooit meegemaakt dus ik zou die redenatie maar achterwege laten als ze geen scheef gezicht wilt van haar schoonmoeder.:)

16. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

Mijn schoonmoeder heeft wel weeën gehad bij de eerste maar uiteindelijk is dat uitgedraaid op een spoed-KS, haar volgende kinderen zijn allemaal gekomen met een geplande KS. Overigens heeft mijn schoonvader een heeeeeeeeel groot deel van de eerste bevalling gemist (zat in het leger en was op dat moment gestationeerd is Griekenland).

Schoonmoeder kan er ook niet bij zijn, heb 2 meiden die tijdens de bevalling opgevangen moeten worden.

Plus het feit dat mijn schoonmoeder en ik niet echt door één deur kunnen........... erg fijn bevallen lijkt het mij niet als zij erbij is. Eveneens met mijn eigen moeder hoor, moet er niet aandenken dat die twee aan mijn bed staan terwijl ik met mijn bevalling bezig ben!

Het zit er naar alle waarschijnlijkheid toch niet in dat mijn schoonvader bij de bevalling kan zijn, het is geen ziekenhuis-man zeg (toen zijn dochter in het ziekenhuis lag hebben ze hem bijna aan ze haren mee moeten trekken om hem op bezoek te krijgen). Daarbij heb ik wat complicaties in mijn zwangerschap en heb vandaag te horen gekregen dat de bevalling weleens op een spoed-ks zou kunnen uitdraaien en/of de kleine een slechte start zal hebben ivm een flinke IUGR. Denk niet dat schoonpappa blij is om te zien hoe de kleine meid aan toeters en bellen wordt gelegd.

Ik moet er dan ook over nadenken maar mijn vraag luidde eigenlijk meer hoe mensen hierover dachten.

17. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    2,072
    309
    83
    verpleegkundige
    Ik zou het niet doen. Ik denk dat de anderen zich buitengesloten gaan voelen. Daarbij is het iets heel erg intiems. Je bent helemaal puur en jezelf tijdens je bevalling. Dus ook heel kwetsbaar. Ik zou dat alleen met mijn man delen. En proffesionals natuurlijk, maar meer ook niet.

Heel veel succes met je IUGR. Hopelijk trekt het nog naar de goede kant toe zodat je onbezorgd normaal kunt bevallen.

Zorg goed voor jezelf

18. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    dat vind ik ook lief!

19. prrrsam

prrrsam Bekend lid

Jan 1, 2009
    987
    1
    18
    Mijn vader was bij mij bevalling en om eerlijk te zijn; ik heb véél meer aan hem gehad dan aan mijn moeder!

Ik vind dat het 't overwegen waard is hoor, maar ik lees hierboven dat hij het niet zo op ziekenhuizen heeft..

20. MyLovely

MyLovely Niet meer actief

Hoi!
    Ik zou het gewoon vragen als het jou en je partner fijn lijkt! En als je schoonvader het niet echt ziet zitten is dat toch ook best? Maar als jou het fijn lijkt, het is jouw bevalling, als het je prettig lijkt dat hij erbij is, vooral doen!

Share This Page