puppy en baby...

Discussie in 'De lounge' gestart door debby82, 24 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Hoi meiden, ik heb even jullie advies nodig.

Op dit moment zit ik in de ziektewet omdat ik een prenatale depressie heb en het ziet er niet naar uit dat ik er nog uit kom voor de bevalling.
    Omdat ik me zo rot voel en omdat ik nu meer tijd heb mag ik van mijn man een puppy uitzoeken, wat ik al heel lang wil... eigelijk al 2 jaar ofzo.
    Wij hebben al een hondje, dus het is echt niet zo van even een puppy om me op te vrolijken en straks weer dumpen ofzo, ik ben stapelgek op mijn hond en ik heb het idee, als ik er 1 heb, kan ik er ook wel 2.
    Maar nu vroeg ik me af... doe ik iets heel stoms? Is het veels te veel werk met een baby straks? Als de baby komt is het hondje alweer een half jaar dus dan hoef je hem niet meer 10 keer uit te laten enzo en mijn hondje die ik nu al heb kan los naast me lopen en de puppy dan hopelijk ook zodat ik met de kinderwagen en de honden kan lopen...

Ik zit ook met oppas. Nu past mijn moeder af en toe op en mijn hondje kan wel een paar uurtjes alleen blijven. Maar 2 hondjes is te veel voor mijn moeder en een puppy kan natuurlijk niet lang alleen blijven, dus dan zullen we daar rekening mee houden en ik vraag me af of ik dan niet meer geisoleerd raak daardoor?

Ik ben echt stapeldol op honden en puppys en mijn man denkt dat het in ieder geval zal helpen om me beter te voelen. Ik denk zelf dat het in ieder geval ook geen kwaad kan... nou ja wat vinden jullie?

O ja mijn hondje is een jack russel van 11, en de puppy die ik wil ook een jack russel.

x

Debby

2. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik zou het NU niet doen. En dan juist omdat je zwanger bent.
    Je hebt straks je handen vol aan je kindje en andere hond. Ook ben je nu waarschijnlijk niet zo in vorm als dat je bent zonder dikke buik. Bedenk dat je de nodige plasjes, poepjes (denk ook aan de gezondheids risico's hier bij in combi met zwangerschap) en kapotte zooi zal moeten opruimen. En tig keer op n dag naar buiten zal moeten wat misschien op den duur te zwaar/belastend word.
    Ik spreek uit ervaring...heb ook 2 honden nml en sinds een half jaartje ook weer een babietje naast mn 2 tieners. Ik ben blij dat mijn puppie net voor ik echt duidelijk zwanger was volwassen was met het nodige volwassen gedrag etc wat er bij komt dan.
    Ook heb ik een depressie gehad en weet dat je je idd een tikkie aan zoiets kan optrekken maar dat het beter voor het beesie is als dit niet de rede is om zoiets (nu) te doen.
    Waarschijnlijk zal hij net in de puberteit raken als jij je handen nog echt vol hebt aan je kindje (en geloof me die heb je vol dan...ook weet je niet hoe het zal gaan die eerste wekenmaanden met je kleine)...ook niet handig.
    Je kan je voor nemen zo veel je wil dat het hondje geen aandacht te kort zal hebben. In de praktijk zal het toch 90% van de gevallen anders lopen.

Ik zou dus zeggen...doe nog maar niet en neem een puppie als je kindje wat ouder is.

Oja...en dat geen 10 x naar buiten hoeven als het hondje 6 maanden is...dat hoeft ook niet altijd zo te gaan hoor! Ik ben maaaaaaaaanden bezig geweest om die muts hier zindelijk te maken. Wilde met al die aandacht en moeite die ik er in stopte maar niet lukken. En dat kan het eerste jaar door gaan ondanks alle inspanning. Dat kan je dus ook niet van te voren weten.

En wilde nog even sterkte wensen met de depressie!

3. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Wij hebben er voor gekozen om er juist wel eentje te nemen toen ik zwanger was.
    Ik zat wegens streptokokken voor het grootste gedeelte thuis vanaf 20 weken en we wisten al langer dat we graag een hondje erbij wilden.

Omdat ik toen alle tijd van de wereld had, en de hond dan aan ons gewend zou zijn tegen de tijd dat de baby zou komen, leek het ons ideaal.

bij ons is het prima gegaan. De hond was idd goed aan ons gewend, luisterde prima en is geen moment jaloers geweest.

Ik zou het dus wel doen.

4. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Ik zou het ook niet doen. We hebben zelf 2 honden (labradors) en we hebben express gewacht totdat zij volwassen waren voordat we gingen proberen om een kind te krijgen. Als ik terugdenk aan de puppytijd word ik al moe. Wat een werk was dat. Daarna kreeg je de leuke pubertijd waar heel veel aandacht in ging zitten. Veel trainen. Ik zou het tegenover de honden niet eerlijk vinden. De eerste 6 maanden krijgt hij alle aandacht en als het kind er is wordt dat toch minder. Logisch, want je kind heeft ook de nodige aandacht nodig. Zelf zou ik dit dus niet doen. Veel succes met de keuze!

5. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    als je toch een hondje wil, kun je het lijkt mij beter doen als de kleine er straks eenmaal is, je je ritme daarin gevonden hebt, en weet dat je ook tijd hebt voor een puppy. Voor de omgang hond-baby is het ook altijd nog beter dat de pup in huis komt, terwijl de baby er al is, dan wanneer de hond er al is en dan de baby pas.

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hoi meiden,

bedankt voor jullie reacties. Ik moet er nog maar even goed over nadenken. Probleem is dat het eigelijk nu of nooit is. Nu zit ik thuis en heb ik zeeen van tijd. Straks ga ik weer 3 dagen werken en dan heb ik gewoon minder tijd en ik vind dat je voor een puppie gewoon nog veel meer tijd nodig hebt dan voor een volwassen hond. Nou ja, ik vind het een lastige beslissing.

Groetjes

Debby

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Het heeft zijn voor- en zijn nadelen. Net als mamatje24 zou ik wachten tot een paar maanden na de geboorte, wanneer je alles weer op de rails hebt, in een ritme zit en de pup vanaf het begin af aan opgroeit en om leert gaan met de baby. Onze hond overleed toen mijn dochtertje 7 maanden was, twee maanden later hebben we weer een pup in huis gehaald, heel leuk om te zien hoe ze met elkaar opgroeien.

8. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Toen ik 7 maanden zwanger was overleed onze hond heel onverwachts.
    We misten hem heel erg maar misten ook een hond in huis. Op 1 januari hebben we dus een puppy opgehaald en op 28 januari ben ik bevallen. Het was dus echt nog een puppy. Het was wel zwaar dat kleine hondje en hoogzwanger ( heb zelfs een nacht op de keukenvloer geslapen met mijn dikke buik) maar het was het echt waard.
    Luc en Purk ( de hond) zijn dus echt samen opgegroeid en kunnen heerlijk samen spelen. Laatst waren ze samen in de keuken en vond ik het toch wel erg stil. Ben ik gaan kijken hadden ze samen allemaal speelgoed in de bench verzamelt en zaten ze daar samen mee te spelen. Echt zo schattig.

9. Rezah

Rezah Lid

19 mrt 2009
    56
    0
    0
    Flevoland
    Ik zou het je eigenlijk niet aanraden. Oke; met een half jaar zal de pup waarschijnlijk wel zindelijk zijn. Maar wat dacht je van de rest van de opvoeding? Een hond is gemiddeld vanaf 1 - 1,5 jaar volwassen, dus met een pup van een half jaar heb je je handen vol! Dan komt het puberen er ook nog eens aan, helemaal gekkenwerk, met een baby die je aandacht ook de hele dag door nodig kan hebben...!
    Daarnaast, zal het misschien niet altijd even leuk zijn als je met een dikke buik rondloopt, eigenlijk rust wilt maar de pup heeft aandacht en opvoeding nodig.

Het is pittig, maar dat betekend niet onmogelijk. Zolang zowel de baby als de puppy maar niet onder de ander zijn/haar aanwezigheid en behoeftes hoeft te "lijden" (bij wijze van spreke ;) )

10. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

je bent over de helft van je zwangerschap als je binnen nu en 3 week 1 neeemt zou ik het doen, dan heb je nog een paar week om lekker te trainen en goed en veel bezig te zijn met zindelijkheid, als de baby er is heb je daar minder tijd voor,

11. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Wij deden trouwens wel toen Luc net geboren was. De ene zorgde voor Luc en de ander voor de hond. Zodat Purk geen aandacht tekort kwam.

12. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Ik zou het niet doen nu.
    Je kunt beter wachten tot de kleine er is, je weet nooit hoe het allemaal gaat lopen. Je bent al depressief, en het kan misschien door de drukte alleen nog maar erger worden na de geboorte. Jack russeltjes zijn nou eenmaal niet de rustigste hondjes ;)
    Het hondje heeft nou eenmaal heeeel veel aandacht nodig, en dat heeft je kleintje dalijk ook.
    Ik zou wachten tot de kleine wat ouder is.

13. monique77

monique77 Actief lid

17 jul 2007
    305
    0
    0
    Hoi

Welke keuze je ook maakt suc6 ermee.

Persoonlijk zou ik het niet doen.Jack russel zijn ook nogal aanwezig over het algemeen.En als je straks toch weer 3 dagen gaat werken wat doe je dan met een jonge hond.Je gaf al aan je andere hond heb je opvang voor en die is al wat ouder.Maar de eventuele nieuwe hond is dan nog jong en zit vol energie waar ga je die laten? En als die thuis mocht blijven is het risico groot dat het onacceptabel gedrag gaat vertonen.

Ik werk zelf in het dierenasiel en zie het vaak fout gaan on die redenen.Maar zie ook dat het perfect kan gaan een jonge hond die opgroeit met de baby.Maar misschien is het ook een optie dat als er een asiel bij jou in de buurt is je daar misschien af en toe eens met een hondje gaat wandelen.Dat kan bij ons namelijk wel.Wij hebben vaste wandelaars die 1 a 2 soms meer dagen in de week langs komen en gaan wandelen een asielhond zodat die ook eens wat anders ziet dan zijn kennel en speelweide.Sommige mensen nemen daar ook hun eigen hond bij mee , en wie weet kom je dan op een geven moment ook wel een hondje tegen wat ernorm klikt met jou eigen hond en je gezin.
    En misschien als je straks verder zit in je zwangerschap kan het wel zo zijn dat je het niet meer kan opbrengen om stukken te wandelen.Nou dan ga je gewoon niet meer maar als je dan de keuze heb genomen dat jezelf een jonge hond in huis heb moet je wel.

Maar ja moeilijke keuze.Ben zelf ook te vaak gezwicht.Heb nu 3 honden lopen in huis en derde kindje opkomst.Doe ze niet meer weg maar weet wel dat als er 1 overlijd er nooit meer 3 in huis komen :( .

gr.monique

14. bengel

bengel Niet meer actief

poeh...je moet het zelf weten hoor..
    ik heb nu een rustige beagle van 6 jaar bijna, en ik merk dat ík weinig tijd en zin heb om haar uit te laten. k doe het wel hoor, maar echt plannen....ik geef haar op mijn vrije dagen dan ook meer aandacht, omdat ze dat ook verdiend...maar had niet verwacht dat ik dit zooooo zou vinden..k dacht: wat maakt dat nu uit..nou toch wel, en dan is Finn en is ook Bengel erg gemakkelijk

15. Sewgirl

Sewgirl Actief lid

16 nov 2007
    401
    0
    0
    Hoi,
    Ik snap dat je nu je er de kans voor krijgt het graag wilt doen, maar zoals de meeste hier in dit topic zeggen zou ik ook zeggen niet doen! Wij krijgen zondag een pup en ik heb al een wat oudere hond. Voor ons wordt het heel leuk maar ook slopend. Zowiezo tot het eerste jaar ben je continue bezig met opvoeden en dan ook nog eens een baby. Maar welke keuze je ook maakt succes ermee.

16. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik persoonlijk zou het ook niet doen.

Je kan mazzel hebben qua zindelijkheids training maar ook pech.

Onze Mechelaar had dubbele pech wat dat betreft, had ik haar klokzindelijk en zelfs al opgebouwd naar om de 2/3 uur, kreeg ze een hele zware darminfectie en later nog eens een baarmoederontsteking tijdens haar eertse loopsheid met een spoedoperatie en zware medicatie. Je raad het al weg zindelijkheidstraining en dat 2x.

Al met al is het allemaal goed gekomen en is het nu een Schatje (ja met hoofdletters S) en zoooo zindelijk dat ze het zelfs op commando doet. Maar die tijd wens ik niemand toe en de hond al helemaal niet.

Wat je ook beslist veel succes ermee!

17. skatje22

skatje22 Actief lid

16 sep 2006
    197
    0
    0
    ja je moet het zelf weten..
    Als je een puppie wilt kun je of heel lang wachten totdat je kindje groter is, in iedergeval loopt.
    Of je doet het nu.
    Wij hebben 2 hondjes eentje is nu al 9 en een hebben we aangeschaft toen ons zoontje 6mnd was.
    Het is goedgekomen maar ik zou het nooit weer doen, omdat een puppie natuurlijk druk is en mijn zoontje net begon te kruipen en het hondje dat super intteresant vond en steeds maar wilde spelen, wat voor ons zoontje er op die leeftijd natuurlijk veel te hard aan toe ging.
    Dus het heeft veel extra moeite gekost...

Als ik nog een keer in die situatie had gezeten had ik het dus niet meer gedaan, of idd. heel vroeg zodat je hondje al een jaar of ouder is en genoeg opgevoed om geen kleine kinderen te bespringen, zodra deze beginnen te kruipen (of uberhaupt op de grond liggen)
    ;).

Verder moet je natuurlijk ook goed nadenken over hondenoppas als je weer gaat werken want mijn ervaring is dat mensen graag op 1 hondje willen passen maar dat ze 2 honden toch wel weer een 'hele kudde' vinden.
    Succes met je beslissing

18. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Wij hebben onze duitse herderpup gekregen toen ons zoontje een half jaar oud was, en nog niet kroop, en het zindelijk maken enzo lukte toen hardstikke goed.
    Wanneer een kindje (net) loopt zou ik persoonlijk geen pup nemen, ivm struikelen en dergelijke. Waar de pup natuurlijk ook een trauma aan kan overhouden. Of het kindje zou al wat ouder moeten zijn.

Deel Deze Pagina