Heel veel sterkte en hopelijk is beademing niet nodig. Niet iedereen op ic ligt aan de beademing idd ze hebben daar oa meer monitormogelijkheden voor de patiënt en meer personeel per patiënt vanwege specifieke zorgvraag. Mijn ooms hebben er gelegen vanwege hun hart, waren gewoon bij
Mijn mama heeft ook op IC gelegen (wel in Tenerife) met Corona en is toch (net) niet beademd geweest. Bij haar waren andere organen aan het uitvallen waardoor ze naar IC moest. Het was kantje boordje maar net niet nodig geweest om te beademen. Dus het kan wel dat het niet nodig is.
Ontzettend veel sterkte. Hier is het beleid dat er geen bezoek mag zijn, niet op de gewone of de ic. Misschien is het fijn om 2de contact persoon te zijn in het draaiboek van het ziekenhuis , omdat je sm wellicht zoveel hoort en dingen vergeet in haar paniek.
Bedankt allemaal voor de lieve reacties! Ik weet helaas nog niet veel meer. Maar gelukkig heeft mijn schoonzus de communicatie nu overgenomen met het ziekenhuis. Hopelijk knapt hij snel weer op.
Veel beterschap (voor je schoonvader). Hier ook een paar bekenden op de ic, sommigen werden wel beademd en sommigen niet. Kan dus heel erg per persoon verschillen.
Dit is inderdaad handig, mijn vader werd in april met spoed opgenomen. VermoedelijkCovid , maar bleek bloedvergiftiging. Mijn moeder was finaal van de kaart, dus het is inderdaad handig om een "helderder" contactpersoon te hebben. Ik heb ze gezegd dat ze mij moesten bellen en dat werkte prima.