Aanstaande vrijdag ben ik 29 weken zwanger en ik zit toch nog heel erg in twijfel of ik zo'n puf cursus zal gaan volgen of niet?! Wat is jullie ervaring hiermee? Ik woon vlakbij Apeldoorn. Hebben jullie toevallig nog tips waar ik zo'n cursus het beste kan volgen?
Ik ga een zwangerschapscursus doen bestaande uit een paar avonden waaronder 1 avond puffen. De overige avonden zijn informatief. Met kraamverzorgster, vk ed.ben persoonlijk niet zo van dat puf gedoe en al helemaal niet in groepsverband
nooit pufcursus gevolgd, en ze zijn er ook alletwee uitgekomen. Heb er ook nooit de behoefte voor gevoeld(vind het soms zo zweverig, maar dat is mijn mening natuurlijk)
Ik kon helemaal niet puffen of uberhaupt diep inademen tijdens mijn bevalling. Heb het dus geen een moment gemist dat ik geen crusus had gedaan. Mijn dochter was na +-180 minuten super snel via natuurlijke wijze geboren en ik had weinig 'schade'. Als jeje er fijn bij voelt vooral doen, maar je hebt het echt niet persee nodig.
Ik heb in Apeldoorn een cursus bij Verian gedaan, heette geloof ik actief zwanger. Ik vond t erg leuk, er zaten 2 dagen bij dat er info over de bevalling werd gegeven en de rest van de avonden was t onder begeleiding bewegen. ook na de bevalling nog een paar avonden om weer in beetje in beweging te komen. Moet zeggen dat ik tijdens de bevalling nog wel wat aan de tips die we daar kregen heb gehad.
ik heb het bij de 1 ste niet gedaan bij de 2 de wel maar vond het echt verschrikkelijk het enigste wat ik hoor de van de mede zwangeren was wanneer heb ik recht op pijn bestrijding.nou laat het eerst maar op je afkomen zeg wat er gaat gebeuren.ik zou het nooit meer doen.ik heb wel zwangerschapszwemmen gedaan dat vond ik echt heerlijk en ontspannen.
Ik denk dat ik iets van yoga ga doen. Ik wil leren puffen en iets van ontspanningstechnieken leren.. Weet niet of ik er op dat moment iets aan heb, maar vind het wel prettig om er van te voren al iets meer mee bezig te zijn.
Ik heb bij de eerst zwangerschapsgym gedaan. Niet veel aangehad, werd ingeleid en lag dus aan het infuus en kon geen kant op. Maar............. het was een onwijs gezellige groep meiden, waar we nog veel contact met elkaar hebben. Via de mail, af en toe uit eten zonder de kids en dan soms nog gezellig met kids. Echt onwijs gezellig. Al weet ik nog niet wat ik nu ga doen.
bij de 1e geen cursus gehad, bevalling ging heel goed. bij de 2e wel gedaan, maar meer om wat zwangere meiden te ontmoeten! dat was heel leuk en we hebben na 6 jaar nog contact. heb ook eigenlijk niet gepuft, meer rustig zuchten. je verzint voor jezelf wel een manier om door de weeen heen te komen. ik was wel wat meer ontspannen bij mn 2e bevalling maar ik denk dat dat meer kwam omdat ik al een beetje wist wat er ging komen....
Ik heb zwangerschapspilatus gedaan. Dat zijn gewoon een uur rekken en strekken (voelde me telkens weer als herboren) en een kwartiertje uitleg over je zwangerschap. Totaal niet zweverig. Er was ook een partneravond en toen werd uitgelegd hoe een gemiddelde bevalling kan verlopen. Meer informatief dan dat er werd gepuft. Wat ik leuk vind is dat ik nu drie meiden ken met kids die exact even oud zijn (ze schelen max 2 weken) en eens per maand drinken we even kop koffie met elkaar en kletsen we bij. Onze kids worden al bijna drie dus dat houden we al even vol. Best leuk als je vriendinnen nog geen kids hebben of wat verder weg wonen.
Ik vind zwemmen erg prettig. Nu met die zware buik is het heerlijk om in het water te zijn. Hier is helaas geen zwemmen voor zwangeren, dus ga ik meestal op een ochtend wanneer het rustig is. Bij het babywinkeltje hier proberen ze me nu al maanden een bv cursus aan te smeren. Ik heb al meerdere keren vertelt dat ik geen interesse heb. Behoorlijk irritant ppfff. Dus ik ga dus maar niet meer naar het winkeltje toe. Wel denk ik dat voor andere die bv willen geven en daar meer info en alvast wat daarover willen leren, het misschien wel prettig kan wezen. Denk dat je daar dan meer aan heb dan een puf cursus.
Ik volg samen met mijn vriend een cursus Samen bevallen en ik ben blij dat we dit zijn gaan doen. De ademhalingstechnieken kon ik nu al goed in praktijk brengen aangezien de kleine veel te vroeg wou komen. Daarnaast is het erg fijn om ergens op terug te kunnen vallen wanneer de weeën zich aan dienen en je verkrampt door de pijn.
Irritant hè? Dat ze gewoon zo slecht op hun klanten letten dat ze niet weten of je ze al een keer hebben lastiggevallen met hun propaganda. Zooo onprofessioneel, ik snap niet wat ze dan in zo'n winkel denken uit te spoken, met zo'n instelling. Kan me om dat soort dingen ook echt druk maken en trek dan meestal ook de conclusie: kennelijk nemen jullie mij niet serieus, dan ga ik wel ergens anders heen. Anyway- goed om jullie adviezen te horen. Ben zelf ook eerder geneigd om te gaan zwemmen of sporten dan om uren gepuf aan te horen. Het lijkt me niet iets dat je nodig hebt, maar het kost wel geld. En tijd voor extra vriendinnen en koffieleuten heb ik toch niet
Ik zou gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt en wat bij je past. Wel kan ik je aanraden om toch voor je bevalling zelf wat info op te zoeken over bevallingen zodat je weet wat je te wachten staat.
Ik ga een nu nuchtere zwangerschapscursus doen die bestaat uit sporten/bewegen met muziek en theorie, ik zag mezelf niet zo zitten bij yoga en dit sprak mij heel erg aan. Het wordt gegeven door (bekken)fysiotherapeuten en dat stelt mij wat gerust omdat ik een chronische aandoening heeft die invloed kan hebben op mijn spieren en zenuwen en fysiotherapeuten daar wel de basiskennis over hebben. Ik vind het zelf een geruststellend idee dat ik me enigszins kan voorbereiden op de bevalling door kennis van het menselijk lichaam tijdens de bevalling op te doen, ademhalingsoefeningen kan aanleren straks dmv een cursus. Daarnaast wil ik zo fit mogelijk blijven en bekkenklachten zoveel mogelijk voorkomen (is een aandachtspunt bij mij, en mocht ik toch klachten krijgen kunnen zij mij ook behandelen/adviezen geven). Er is ook een partneravond bij. Die kleine komt er zonder cursus ook wel uit dus het gaat er voornamelijk om wat jij graag wil en vaak zijn individuele lessen ook mogelijk.