Pfffffft wat een drama! Vroeger had ik één dag last van PMS en nu twee weken! Wat een ellende! Ik denk steeds dat ik de griep krijg maar ineens valt het kwartje, ik heb gewoon steeds heviger wordende PMS! Twee weken voordat ik ongesteld moet worden krijg ik hoofdpijn en rugpijn.... en ik word chagrijnig . Ik slaap slecht en ik wil ineens mijn badkamer schoonmaken en de ramen zemen (het huis is wel lekker schoon ). Vroeger kon ik bepaalde pijnstillers nemen en die hielpen wel maar ja, omdat ik borstvoeding geef mag ik die niet nemen en een paracetamol helpt niet (zelfs geen 1000mg zetpil!). Op internet lees ik dat vrouwen na hun 30ste en na het krijgen van een kind vaker last krijgen van PMS . Nou dat klopt in mijn geval dus wel.... Grrrrrrrrrrrrr.......
wat een ellende! wat ik me afvroeg hoe weet je dat je pms hebt? moet je daarvoor naar de dokter ofzo? jou klachten en schoonmaak woede komen me erg bekend voor
Ja hier nog eentje na de zwangerschap, 30e en niet meer aan de pil PMS drama Ik ben een week voordat ik ongi moet worden en ziek, hoofdpijn en erg moe. En ik kan echt niks hebben van mensen. Chagrijnig tot op het bot. Nu ben ik al een persoon die graag alleen gelaten wil worden, Maar dan kunnen mensen beter even met een grote boog om me heen.
Herkenbaar!Ik heb t 1 week van tevoren,mn man weet gelijk hoe laat het is!Ik word chagerijnig&agressief,krijg drang naar chocolade en sex. En dat elke maand weer...
Ik ben nog geen 30, heb wel een kindje, maar heb er ook heel erg last van. Het begint een week voor m'n nod, hoofdpijn, rugpijn (echt hevig) en heeeeel veel zin in chocola. Ook errug moe, dan heb ik aan 8 uur slaap gewoon echt niet genoeg terwijl ik normaal met 6a7 uur prima doe! En O WEE als ik een beetje chagrijnig ben en iemand zegt :' moet je ongesteld worden ofzo?'
Hai Hai Vanaf het begin van mijn ongesteld heid dus vanaf mijn 14de heb ik hele heftige PMS Moest vroeger vaak van pil verwisselen omdat de klachten bleven aanhouden Toen kon ik 2 dagen lang niet lopen en hevige migraine en heel erg last van mijn knieeen Nu ongeveer 13 jaar later heb ik er nog steeds last van Alleen nu merk ik dat ik vanaf mijn eisprong al de klachten krijg :S Pijnlijke borsten, hoofdpijn, chaggo en ga zo maar door.. stemmingswisselingen. Heb nu alleen niet meer last van mijn knieeen en kan ook gewoon lopen Welkom in de wereld van het leed dat PMS heet. Tip! Ik heb van de dokter pilletjes Naproxen werkt goed bij mij iig die neem ik al een dag van te voren en dan heb ik (bijna) nergens last van
Nee ik ben niet naar de dokter geweest. Ik weet dat het om PMS gaat omdat de klachten pas verdwijnen zodra ik ongesteld word. En omdat de hoofdpijn die ik steeds heb niet weggaat wanneer ik paracetamol inneem. Oh ja, en ik heb ineens zin om schoon te maken terwijl ik daar normaal echt een hekel aan heb! Ik ben op internet gaan zoeken naar medicijnen die de klachten verminderen en kom 'Efamol' tegen. Het lijkt me wel wat en ik mag het tijdens borstvoeding gebruiken! Ik ga morgen meteen zo'n doosje halen! Efamol PMP is een krachtige formule van zuivere teunisbloemolie (rijk aan GLA, Gamma Linolenic Acid), aangevuld met specifieke vitamines en mineralen, die een normale en regelmatige menstruatie bevorderen. Vitamine B6, vitamine C en zink zijn toegevoegd voor het behoud van een goede lichaamsbalans. Ze hebben, net als magnesium, een goede invloed op de omzetting van linolzuur in GLA. GLA ondersteunt de aanmaak van prostaglandines, stoffen die onder meer een belangrijke rol spelen bij de menstruatiecyclus. Bovendien heeft GLA een vitaliserende invloed en beschermt het de huid tegen veroudering, waardoor deze er jeugdig, glad en stralend blijft uitzien. Vitamine C en E en het mineraal zink zijn krachtige anti-oxidanten en ondersteunen het immuunsysteem. Biotine is goed voor huid en haar en niacine geeft meer energie. *Voor een normale en regelmatige menstruatie *Bij prikkelbare gevoelens en wisselende stemmingen rondom de menstruatie *Beschermt tegen huidveroudering, zodat de huid er jeugdig, glad en stralend blijft uitzien
hier ook een pms'er. heb er al jaren last van. ik had gehoopt er na mijn zwangerschap vanaf te zijn, maar helaas na mijn ontzwanger periode is het weer net zo terug als vroeger. De helft van de maand ben ik moe en last van mijn rug. in de menstruatieweek gaat het goed. de week daarna ook, energie zat. en dan begint de ellende weer. teunisbloemolie hielp hier niks, helaas. wat wel werkt is noten eten, hazelnoten, walnoten, pecannoten. de vetten die hierin zitten helpen goed tegen pms klachten. misschien heb jij er ook wat aan. groetjes, Miranda
Heb het een paar weken geleden trouwens bij m'n osteopaat gemeld en die heeft er wat aan gedaan. En moet zeggen dat het wel gewerkt heeft. Moet eind van de week weer ongesteld worden en heb nog weinig verschijnselen gehad. Normaal begon dat al 1,5 week van te voren. Misschien een tip voor jullie
Premenstueel Syndroom: Het premenstrueel syndroom (PMS) is een groep klachten of symptomen die bij sommige vrouwen vlak voor de menstruatie optreden. Ongeveer 4% van de vrouwen tussen 15 en 45 jaar heeft last van PMS, maar dit percentage hangt sterk samen met de gehanteerde criteria: er is geen duidelijke natuurlijke afbakening tussen PMS en normaal gedrag, en iedere grenslijn die men trekt tussen normaal en abnormaal is noodzakelijkerwijs arbitrair. Het syndroom hoeft niet gedurende de gehele vruchtbare periode te bestaan: Het is ook mogelijk dat het ontstaat na het dertigste levensjaar of na het krijgen van kinderen. De voornaamste met PMS geassocieerde lichamelijke klachten zijn duizeligheid, hartkloppingen, hoofdpijn, strakke huid, opgezwollen borsten en buikpijn. Psychisch kan de vrouw last hebben van angstigheid, depressieve gevoelens, nervositeit, prikkelbaarheid en agressie.
Hahaha, hier is geen kwartje gevallen, maar een 2 euro munt... Het heeft een naam, gelukkig. Ergens achter in mijn hoofd wist ik het wel, maar ja, daar hebben alleen anderen last van, niet ik Ik werk in het onderwijs en zat pas een overzichtje te bekijken van mijn "uitstuur-gevallen"... volgende week waarschuw ik mijn leerlingen gewoon voor het begin van de les: kijk uit, de juf heeft last van pms, gele kaarten schrijven gaat deze week veel sneller dan anders"
Ah, dus het ligt niet alleen aan mij, maar het komt vaker voor! Ik had nooit last van pms, en ben sinds mijn bevalling nog maar 3 x ongesteld geweest. Maar wat een ellende is het nu! Al een tijd van tevoren lage weerstand, snipverkouden en alle virussen uit het kinderdagverblijf. De eerste keren het gevoel alsof ik geplet werd, de laatste keer enorme rugpijn, ik kon nauwelijks de auto meer in- en uit komen of voorover bukken om mijn dochtertje uit bed te pakken. Het duurde nog een week voor ik echt ongesteld werd dus ik vroeg me al af of ik geen niersteen had ofzo. De laatste keer dacht ik zelfs beter zwanger te kunnen zijn dan deze ellende iedere maand te moeten hebben. Ik hoop toch echt dat dit weer minder gaat worden en het weer een beetje word als voor mijn zwangerschap, want het is echt niet leuk meer. En ik ben dus inderdaad heel erg boven de 30 en een kind gekregen.
Ohjee, als ik dat zo lees.... herkenbaar... Vorige maand was ik ineens superprikkelbaar, bekte iedereen af, kwetste iedereen zonder redenen, voelde me rottig, huilde veel om niks en wilde liever op bed liggen te niksen... en een week later was ik ongesteld. Nu deze week weer hetzelfde verhaal. Over een dikke week moet ik weer ongi worden, en ben weer super prikkelbaar, pijn onderin mijn rug, , huil om niks, word kwaad om niks.. blergh. Ben dan wel geen 30, maarja... klinkt allemaal wel herkenbaar.. we zullen zien. Als het volgende maand weer zo is ga ik wel ff naar de HA ofzo denk ik, want ik en iedereen om me heen wordt gewoon moe van, ze lopen op hun tenen..
Hoe rot ik het ook voor jullie vind... ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben O Gek genoeg had ik ook altijd het idee dat niemand hier last van had maar ja, zo zie je maar. Ik heb trouwens wel eens een verhaal gehoord van een vrouw die haar man had vermoord en die kreeg strafvermindering omdat ze last had van hevige PMS! Hahahaha, wat een verhaal! Ik ga kijken of ik iets op internet kan vinden.... Aha, ik heb wat gevonden! In 1980 en in 1981 werden twee moorden gepleegd door vrouwen in een vlaag van PMS-agressie. Zij werden ontoerekeningsvatbaar verklaard door het Britse hooggerechtshof en sliepen met wat pilletjes die avond gewoon weer in hun eigen bedje. Mwhaaaaaa!