Schoonzus-dilemma..

Discussie in 'De lounge' gestart door Jusi, 9 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. denise89

denise89 Bekend lid

22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt en je schoonzus hoeft jou en je zoontje niet op te zadelen met haar eigen problematiek en het goedmaken zal ze nooit kunnen via jou zoon de enige manier is om echt interesse te tonen in haar kind en kijken hoe zij hem het beste kan helpen.

zou zeggen een gesprekje aangaan en je gevoel uitspreken. maar dit is wel een erg gevoelig onderwerp. misschien een gesprek met alleen je schoonmoeder zonder schoonzus erbij. kijken hoe zei erover denkt.
    of advies heeft

2. djennes

djennes Bekend lid

24 apr 2012
    823
    29
    28
    Vrouw
    Thuis mama
    Rsn
    wow zo herkenbaar!

ennuh ik heb ook een x een topic geopend over sz, ik doe het nooit meer want ik was het zwarte schaap zo'n beetje ;)

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Van wat ik hier nu gelezen heb: afstand nemen is het enige dat je kan doen. Het zal zo blijven en misschien zelfs erger worden. Jij zal je al meer gaan irriteren en je zoontje voelt dat. Zeker als hij ouder wordt gaat hij die spanning voelen en dat wil je niet.
    Betrek je souders dus zo min mogelijk bij de opvoeding, maar laat ze lekker (verwennende) opa en oma zijn. Dit ook om szus niet meer zo vaak te zien, die overduidelijk zelf een probleem heeft. Het wordt nu een grote soep en voor je het weet heb je geen overzicht meer, maar alleen een hoop irritaties/onmachtgevoel en een kind dat meer hoort en voelt van de spanning tussen jullie allemaal dan hem lief is.

4. Aloe

Aloe Niet meer actief

Het voorbeeld met haar naam is gewoon verkeerd gekozen. Ik vind in dat geval dat als zij zo genoemd wil worden jullie dat respecteren moeten.

Alle overige dingen zijn gewoon irritant idd.

5. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.274
    2.976
    113
    Op verzoek heropend.

6. henkie24

henkie24 Niet meer actief

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Er zal wel een nieuwe reactie aan komen??? Wat anders?

8. henkie24

ja zover was ik ook al

9. henkie24

maar zie ts haar naam niet staan onderin. maar goed misschien heeft ze eerder gevraagd hem te openen.

10. Honeybeeb

Honeybeeb Niet meer actief

Hey Ts wat is de reden dat je de topic weer laat heropenen? :)

Ik zat zo het verhaal te lezen en zie nog altijd niet wat het probleem is. Wanneer je zoontje straks ouder is en het beter begrijpt zal hij ook beseffen dat het maar een verkorte/bij naam is van zn tante, en dat ze in het echt gewoon Esther heet.

11. henkie24

we wachten maar af

12. Joycey

Joycey Niet meer actief

Vraag je altijd naar de bekende weg dan? :D

13. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

Ik snap het wel hoor. je wilt je kinderen aanleren om volwassenen op een respectvolle manier aan te spreken. ik zeg ook altijd tegen mijn zoontje "juffrouw" ... in plaats van alleen bij voornaam noemen. En jou schoonzus wil jouw manier van opvoeden niet accepteren. ik zou nog een keertje een gesprek aangaan met je man erbij om uit te leggen waarom dit voor jullie belangrijk is.

14. Honeybeeb

Honeybeeb Niet meer actief

#74 Honeybeeb, 24 mei 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 mei 2013
    Edit.. :)

15. eef80

eef80 Niet meer actief

#75 eef80, 24 mei 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 mei 2013
    Zie nu pas dat het een ouououououd topic is :D :cool: dus reactie (lees klaagzang over mijn schoonzus) verwijderd ;)

16. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik zit te lezen en denk, hè das maf, zo'n topic las ik vorig jaar ook al...

17. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    :D..

18. mamie82

mamie82 Bekend lid

12 feb 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    gewoon tegen je zoontje zeggen het is esther en geen esje en dat je het niet leuk vind dat hij esje zegt omdat ze niet zo heet en dat hij niet hoeft te doen wat oma of tante esther zegt papa en mama zijn de baas en daar moet je naar luisteren en niet naar hun

verder veel succes met je schoonfamillie jammer dat je die niet voor het kiezen hebt

19. mamie82

mamie82 Bekend lid

12 feb 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik vind dat ook zo erg het is juf of meester niet allen truus of kees vind ik niet zo netjes

20. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

o dit topic is al van bijna een jaar geleden;).

Deel Deze Pagina