Mijn complimenten hoe je hebt gereageerd! Ik zou mijn schoonzus bij kop en kont gepakt hebben en de deur uitgeflikkerd...om het maar even ongenuanceerd neer te zetten...wat een lef! Wat vind je man/vriend er eigenlijk van?
Buiten het feit dat ik sowieso tegen slaan ben, en dit ook zeker een belachelijke handeling van je schoonzus vind, heb ik een keer een soortgelijke fout gemaakt. Vriendin van me was met haar (superlieve, daar niet van) kruising Rottweiler (hond) op bezoek, en nadat hij herhaaldelijk een hap uit mijn kleed nam (hij was nog maar 6 maanden) ondanks de waarschuwingen van mijn vriendin gaf ik hem vanuit een reflex zó een tik op z'n snuit! Ik, die tegen het slaan van honden en kinderen is! Heb wel tien keer sorry gezegd, wist gewoon niet wat me bezielde. We hebben een prima tuin en ik had hem samen met ons hondje makkelijk even in de tuin kunnen zetten! Nou ja, niet echt een advies voor jou, maar een soort en met vergelijkbare situatie (hoewel het bij mij echt een reflex was)
ik heb ook zoiets meegemaakt,maar dan met mijn eigen zus. ik was bij haar samen met mijn oudste zoon(toen 3 jaar),en zij had een jong katje die ze de fles moest geven. ik zat ff op de wc,en toen ik er net vanaf kwam,hoorde ik patssss,en mijn zoontje huilen. toen ik de woonkamer in kwam,stond mijn zoontje met zijn handje tegen zijn gezicht gedruk. toen wist ik natuurlijk genoeg. ik was zo pissig. heb haar toen gezegt:dat ze nooit meer met haar poten aan mijn kind moet komen,en hem al helemaal niet in zijn gezicht moet slaan,dat je dat bij je eigen kids doet,moet jij weten,maar van mijn kind blijf je af. had haar het liefst zelf een knal in haar gezicht willen geven,maar haar kids stonden er ook bij,en ik zag hun gezichtjes,en toen heb ervoor gekozen om me niet zo te laten gaan. hij had het katje bij zijn keel beetgepakt volgens mijn zus,en daar was ze van geschrokken zei ze. sorry hoor maar mijn kind was net 3 jaar,en dan kan zoiets gebeuren. ze had ook kunnen zeggen dat hij zachtjes moest doen,omdat het katje nog zo klein was. heb hierna jaren geen contakt meer met mijn zus gehad.
@dientje.. Ik vind dat je nog netjes hebt gereageerd! Ik zou d'r denk ik eerst een hoek geven. (@kiki, nadat ik m'n kind even had afgeleid hihi) En dat in je eigen huis! Ik vind dat je sowieso verantwoorlijk bent voor je eigen kind, thuis of ergens anders. Daar hoeft niemand wat van te zeggen. @tammy... Katje of geen katje... ik had m'n schoonzus wat aangedaan! En hopen dat in zo'n geval m'n man er niet bij is, want die vreet d'r op! Ik heb zelf als kind zijnde een hoop klappen mogen ontvangen, maar echt niet dat ik mijn kind ooit zou slaan! En laat staan een vreemde! (anders dan m'n man of ik)
Ik zou niet weten hoe ik zou reageren. Ik zou echt heel boos zijn, maar ook perplex. Ik denk dat ik haar zou vragen weg te gaan en er later op terugkomen.
Ik ga hier niet meedoen aan de discussie of een corrigerende tik wel of niet kan. Maar als je er een voorstander van bent, dan nog moet JIJ ze uitdelen (of niet) en NIET je schoonzus. En ZEKER niet in je eigen huis. Het is JOUW kind, JOUW huis, en zo te horen is het gewoon een zware asociale. Bij mij zou ze er niet meer in komen.
Toen ik nog klein was, adviseerde het consultatiebureau nog om als een kind echt iets doet dat NIET kan, en niet stopt na "nee", eens een corr. tik uit te delen (en nee, dat betekent niet het kind zijn graf in slaan/schoppen) Kijk eens naar mijn generatie, degelijker mensen dan de 12-jarigen van nu die zich laten bezwangeren door de plaatselijke knuffelneger. Shit, nu doe ik TOCH mee aan de discussie 8)
Gaan we weer... ook nog eens een andere discussie uitlokken. Zullen we er maar niet op ingaan, ik word nu al moe.
mijn God wat een reactie?! zou eerst zeggen kijk eens naar jezelf ja? maar ontopic, ik zou toch eens een serieus gesprek met haar hebben zodat het niet nog eens voor zou komen, maar denk dat ik daarvoor toch eens eerst goed uit men vel gesprongenzou zijn iedereen heeft van je kindje af teblijven behalve jij en je man.
Als je dit soort fictieve onderwerpen nou gewoon gebruikt voor je verhalen (waar blijven die eigenlijk?) dan blijft het een zinnige discussie Ja, ik ben ook wel benieuwd naar het eventuele gesprek!
Kijk eens naar mijn generatie, degelijker mensen dan de 12-jarigen van nu die zich laten bezwangeren door de plaatselijke knuffelneger. Typisch Thunderangel....
Je moet als ouder die een corrigerende tik uitdeelt niet raar opkijken als er een dag komt dat je kind jouw een tik terug gaat geven. Het lijkt mij heel erg moeilijk om uit te leggen dat iets niet mag, wat je zelf ook doet. Tot zover de corrigerende tik. Over die opmerking over het bezwangeren van een twaalfjarige door een knuffelneger ga ik helemaal niet in. Wat een vreselijke domme opmerking! Nu ontopic: ik zou het echt niet accepteren dat mijn schoonzus mijn kind een tik zou geven. En ik zou dit denk ik ook onmiddelijk hebben gezegd. Dus meid, het zit je nog dwars en praat het uit met je schoonzus. Dan wordt de lucht weer helder!
Hi Dames Ik heb m'n schoonzus na het voorval niet meer gesproken maar als ik haar weer spreek zal ik er zeker op terug komen. Dan weet ze iig goed dat ik dit absoluut niet accepteer. @Thunder Ik weet niet zo goed wat je bedoelt met je reactie, het heeft toch niks met 12 jarige of knuffel negers te maken.