Veel afvallen, hoe??

Discussie in 'De lounge' gestart door Esmaralda, 11 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Even van mij afschrijven en ik heb jullie advies ook nodig.
    Ons gezin is voor nu compleet en nu wil ik graag aan mezelf gaan werken. Ik wil misschien later ooit nog een 3de (als dat ons gegund is) maar dan spreek ik over minimaal 6 jaar ofzo.

Maar helaas ben ik veel te zwaar, ik ben 1.74 en weeg 109 kilo. Vroeger, toen ik 15 was woog ik 70-75 kilo en als ik foto's van toen terug zie word ik echt verdrietig van hoe ik nu ben.
    Tijdens mijn eerste zwangerschap ben ik echt enorm aangekomen en dat is er eigenlijk nooit meer afgegaan.
    Aan het eind van mijn laatste zwangerschap woog ik gewoon 118 kilo, ik kon wel huilen :(

Ik mag nu sowieso nog 2 weken niks doen, omdat ik een keizersnede heb gehad, maar ik wil eigenlijk daarna heel graag aan het werk om mijn lichaam terug te krijgen.
    Hebben jullie advies hoe ik dat het beste kan gaan doen? Wat voor sport? Ik doe aan colorguard (google is your best friend ;)) alleen daar ben ik mee gestopt toen ik zwanger was door bekkenproblemen. Daar ga ik straks weer mee beginnen en dat is best heftig, dus goed voor mijn lichaam en conditie. Alleen ik wil ook graag iets doen om mijn buikspieren enzo te trainen.
    Daarnaast, is het verstandig om naar een diëtist te gaan? Ik eet op zich niet heel veel, maar misschien net de verkeerde dingen ofzo?
    En raden jullie een dieet aan waarbij je veel bent afgevallen?
    Ik heb al Sonja Bakker geprobeerd, maar dat is niks voor mij. Ik had echt zo'n enorme honger en was duizelig enzo. Ik viel wel af, alleen als ik daarna normaal at, zat het er zo weer bij.

Ik wil heel graag weer rond de 80 kilo wegen, dat is al een heel stuk beter dan de 109 die ik nu weeg. Ik weet niet echt waar ik moet beginnen, dus vandaar dat ik hier om hulp vraag.
    Ik moet wel erbij zeggen, ik heb een heupafwijking, hierdoor kan ik niet enorm ver lopen, rennen en fietsen.
    Alvast bedankt!

2. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Hoi,

Een diëtist is altijd goed, die kan samen met jou je eetpatroon goed onder de loep nemen en eventueel dingen aanpassen.

Kwa sport zou ik me aanmelden bij een fitnesscentrum, danwel met begeleiding, hun kunnen een trainingsprogramma op maat voor je maken.

Succes

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik zou zeggen: naar de dietiste, 30 kilo krijg je er niet zo af, lijkt me. Juist voor je heupproblemen etc is het : ieder kilotje eraf is minder belasting, dus zeker doen, heel veel succes!!

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

5. Marieke1983

Ik woog 125 en moest naar 80 kilo toe. Heb alles geprobeerd, en nu met weight watchers lukt het eindelijk. Ik ben er bijna,nog 3 maanden gok ik. Ben dan 16 maanden bezig geweest.

Ik kan je alleen aanraden om diëten te blijven probeer , tot je hebt gevonden wat bij je past. Het is voor iedereen anders.

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik zou ook eens naar een dietiste gaan. Kan je helpen met kijken of je de goeie dingen eet en misschien ook of je niet juist te weinig eet.

Waar je al mee zou kunnen beginnen is (zonder jezelf te veroordelen of aan te passen) met een eetdagboek. Dan kun je zelf ook zien wat je eet en wanneer en kun je dat voorleggen aan de dietist (overigens is dietiek volgend jaar weer in de basisverzekering!)

7. Klessebes32

Klessebes32 Actief lid

6 dec 2011
    191
    0
    16
    Luilekkerland!
    @ Marieke Ging jij ooko naar de club van WW of gewoon online?
    Wil ook WW gaan doen maar heb denk ik wel een stok achter de deur nodig en zón clubje lijkt me dan toch wel wat?!

8. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    ik ben 10 kg afgevallen na de zws van Liam met Dr Frank..

9. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Sonja Bakker schrijft veel te weinig kcal voor voor de gemiddelde vrouw, laat staan als je 100+ weegt, ik geloof je dadelijk dat je je daar niet goed bij voelt.
    Het beste is, om je behoefte aan kcal (laten) uit te rekenen (per 5 kg. gewichtsverlies bijv.) en dan je aantal kcal daaraan aan te passen.
    Men raadt aan om niet minder te eten dan 80% van je dagelijkse behoefte of 500 kcal onder behoefte; hou er rekening mee, dat dit bij sport dus ietsje meer is dan als je niks doet die dag.
    Verder zijn het dikwijls de kleine dingen die het doen, met het vervangen van je tussendoortjes als je die neemt door gezonde dingen als schijfjes wortel, of het weglaten van sausjes, kom je op termijn vaak ook al ver.
    Succes!

P.S.: En elk uur even in beweging, al is het maar naar het toilet en terug, is ook belangrijk, naar het schijnt zelfs beter dan 1 keer per dag een kwartiertje wandelen omdat je je stofwisseling "meer constant verhoogd" houdt.

10. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik moet 30 kg afvallen, ben met mijn zwangerschap dikke 35kg aangekomen. En wil nog iets meer afvallen dan mijn startgewicht.

Ik heb Hashimoto en had erge zw diabetes wat nu pas goed weer is..

Ben vorige week naar de dieetiste geweest en deze schreef mij het low-carb dieet voor.

Mag heel veel eten eigenlijk, maar geen koolhydraten.

In het koolhydratenuurtje savonds mag ik dus 2 aard, 2 opscheplepels pasta of rijst en fruit.

Je zit ook echt vol, geen trekgevoel.

Ze heeft t wel op mijn levensstijl aangepast kwa hoeveelheden enzo.

Ik ga nu om de 2 weken naar haar toe omdat ik zoveel kwijt moet.

11. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Ik ben 20 kg afgevallen met Sonja Bakker, na twee jaar zit dit er nog steeds niet aan, als je via de site van haar je aanmeldt dan krijg je een persoonlijk week menu, dit word dus aangepast aan wat jij mag eten, dus weinig kcal krijg je echt niet. Ik woog 100+ dus weet waar ik het over heb ;)

Het is ook geen crashdieet wat vele beweren, het is een levensverandering wat ze je aanleert.

TS ik zou dus zeggen, meldt je aan bij haar online programma en laat iedere week een menu voor je maken. Daarbij is fietsen een hele goed sport om kcal te verbranden en Zumba trouwens ook.

Succes !

12. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Sonja bakker vond ik zulk smerig en smaakloos eten... Ik ben veel blijer met weight watchers. Ben nu 20 kilo kwijt en ik eet nog steeds lekker en dat had ik niet bij Sonja bakker.

13. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik had altijd al 'last' van het jojo effect.

Ik ben maar 160cm en schommel tussen de 70/86 kg normaal. Bij de zw is daar dus een berg bijgekomen.

Met Sonja Bakker ben ik ooit 11kg afgevallen. Maar ik vond het zo ingewikkeld boodschappen doen, dat ik daar op afhaakte.

Met Herbalife ben ik 15 kg afgevallen, hield ik goed vol en geen trek. Maar zoooo duur.

WW nooit geprobeerd.

Nou omdat ik zo jojo en het dus blijkbaar niet zelf kan, ben ik naar de dieetiste gegaan.

gripopkoolhydraten.nl | Richtlijnen, recepten en voorbeeldmenu's om opgewicht te komen én opgewicht te blijven dit is geschreven door een dietiste en mijn eigen dietiste eet ook zo.

Ben nu een week bezig en ik vind het echt super.

14. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Daarbij denk ik dat voor elk persoon een ander dieet past, of beter gezegd een andere levensstijl.

15. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Dat denk ik inderdaad ook ja, bij de ene zal juist een koolhydraat arm dieet het beste werken en bij de ander weer WW.

Denk dat ieder voor zich altijd even moet zoeken naar wat het beste past bij hem of haar.

16. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Wauw! Super al die reacties! Ik heb even 'onderzoek' gedaan naar WW, en dat lijkt mij eigenlijk wel het fijnste dieet.
    Ik kan alleen niet erg goed vinden hoe het precies werkt. Ik lees overal dat mensen er goed en veel mee af kunnen vallen zonder honger te hebben. Je werkt met punten las ik, en je kunt in klassen dit volgen of online.
    Ik denk dat online voor mij het beste werkt, want hier in mijn woonplaats zit zo'n klas niet. Alleen hoe werkt het aanmelden en online gebeuren? Kan iemand mij daar wat over vertellen?

Zou een diëtist ook meewerken als ik aan WW doe? Of hebben die hun eigen dieet? Ik ben even het kijken naar een sportschool waar het niet zo duur is om te fitnessen, want hier zit er wel 1, maar die vraagt de jackpot.

Sonja Bakker ben ik echt klaar mee, heb dat een jaar gedaan, maar werd echt naar van dat gore eten. Ik moest er ook elke keer apart voor gaan boodschappen doen, want ik eet die dingen niet die zij noemt allemaal.

@Ukoldaatje: Ik zal ook eens naar dat dieet gaan kijken.

17. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

5 jun 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 23 kilo in 6 maanden kwijtgeraakt. Ik blijf nu heel erg hangen, merk ik. Ik sport veel, 5 a 6 uur per week. Combinatie van bodypump, cxworx en RPM. Ik vind het vooral leuk nu, en een uitdaging om steeds beter te worden.
    Ik heb flink spieren opgebouwd dat verklaart wel waarom ik nu niet verder afval ws. ;) Ik heb nu ook een perfect gezond gewicht maar zou er graag nog 4-6 kwijtraken.

Bodypump is echt uitermate geschikt om af te vallen. En het 'shaped' je ook nog eens. Geen vel over, alleen mijn buik een beetje. Maar ja daar hebben 2 kinderen ingezeten ;)
    Ik ben minder koolhydraten gaan eten en meer gezonde vetten. Ik eet nu alles, maar met mate. Ik schrans niet, eet bewust en eet regelmatig schocolade.

18. ik heb ook al van alles gedaan, het punt is dat ik erg snel afval, en als ik stop weer in mijn oude gedrag terug val.
    En dan nog sneller weer terug aankom helaas :(

Nu heb ik het boek appeltje eitje
    Dat is van de E.G.A.
    Er staan 13 weekmenu's in en 4 weken menu,s om weer op te bouwen naar gewoon eten.

Ik heb sinds 2 weken een E bike, waar ik superblij mee ben, en ik ga zeker 3/4 x per week 20 km fietsen.
    Veel mensen zullen zeggen daar heb je niks aan op zo,n fiets, maar van niet bewegen naar 3 a 4 keer per week fietsen is toch beweging

En op de dagen dat ik niet fiets ga ik 2 x per dag een half uur lopen.

Ik ga me voortaan 1 x per maand wegen

Dus bij mij ook poging nummer weet ik veel.
    Maar er moet toch een manier zijn die wel bij me past....

Heel veel succes met wat je gaat doen!!

19. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Ik heb het afvallen opgegeven, en ik moet zeggen dat bevalt me goed! Waarom? Omdat ik nu ineens afval! Ik eet gewoon alles, 3x daags gezond en 3 tussendoortjes. Ben niet meer bezig met oh nu moet ik dit eten, of nu mag ik dit niet. Of ik moet dat. Nee ik eet gewoon, drink veel water. Wandel lekker. En voor de rest denk ik er niet meer bij. Het belangrijkste is om jezelf eerst te accepteren zoals je bent. En dat heb ik dus. Ik heb mezelf geaccepteerd zoals ik ben. En dat betekent niet dat ik gelukkig ben met me lichaam, maar dat ik het wel neem zoals het nu is. En me er niet meer druk om maak. Ik was er zo mee bezig dat ik helemaal gek werd in me hoofd. Kreeg paniekaanvallen omdat ik continu om me lichaam dacht. En een dieet was een straf voor me, dus werkte echt niet! En de kilo;s gaan er nu ineens af, misschien niet super snel, maar ze gaan er wel af. En ik denk maar zo, elke kilo is er toch maar mooi weer 1!!!! Heb nu eindelijk rust in me hoofd, voel me lekker. En elke kilo die ik kwijt ben is er maar mooi weer 1. Succes!!!!

20. Marieke1983

ik doe idd met bijeenkomsten. ik heb niet veel zelfdiscipline helaas en dit blijkt voor mij dé de manier te zijn. grootste voordeel is nog wel dat je alles mag eten! je valt af door keuzes te maken. werkt heel goed.

zoek maar eens op het onderzoek onder dieten van het UMC :)

Deel Deze Pagina