schoonzus knipt ongevraagd haren van mijn dochter!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anne1985, 16 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik zou haar toch wel even laten weten dat ze voortaan niet meer met de vingers aan de haren van je kind moet komen!

2. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Ik vind dat ook niet kunnen hoor.
    Zoiets overleg je toch eventjes.

Mijn schoonma heeft het er ook af en toe wel over dat ze een knipbeurt kan gebruiken maar ik wil het laten groeien.
    Ze moet het niet in haar hoofd halen om haar haar te knippen (zonder overleg), dan mag ze niet meer oppassen haha.

3. Lara11

Lara11 Niet meer actief

oei, weg met die keukenschaar bij haar dochtertje, die kan er niks aan doen!

Nee, ze is wel te ver gegaan. Dit is nogal schaamteloos, ze heeft je keihard gepasseerd. Ik zou ook erg boos zijn. Ik vind dat je alle recht hebt om dat tegen haar te zeggen, en dat is dan even ´pech´ voor je man. Je knipt gewoon niet ongevraagd het haar van andermans kind (of je nou de hofkapper bent of niet)

even afkoelen en dan toch in gesprek!

4. ceylon

ceylon Actief lid

19 feb 2008
    314
    0
    0
    beverwijk
    ik ben zelf kapster maar ik zou het nooit, maar dan ook nooit in mijn hoofd halen om zomaar andermans kind ongevraagd te knippen! Niet normaal.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.090
    3.874
    113
    Nou ja zeg, waar haalt ze het lef vandaan? Dan nog, de eerste keer haren knippen, daar wil je als moeder zelf toch bijzijn en een haarlokje van? Ik zou razend zijn en haar toch echt hier op aanspreken.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou echt pisnijdig zijn!

Eva is pas met 11 maanden naar de kapper geweest, was eigenlijk al eerder nodig, maar ik was er nog niet aan toe :oops:. Ik zou echt woedend zijn geweest als iemand anders het dus wel zomaar had gedaan!

Gewoon tegen je schoonzus zeggen wat je ervan vindt. Ik vind het knap dat je je mond tot nu toe hebt gehouden...

7. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Nou, meid, ik hoop dat je je gesteund voelt door alle reacties!

8. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Tsss, nou ja zeg! Zoiets haal je toch niet in je hoofd!
    Als het mij was gebeurd dan had ik me niet stilgehouden. En als ik me wel had stilgehouden om mijn man dan had ik later wel gebeld.
    Je schoonmoeder zag er ook geen kwaad in begrijp ik?
    Logisch dat je een plukje haar wilde voor in het foto/plakboek!

9. ooo mennnnnnnnnnnnnnnnnnnnn ik zou echt door het dak gegaan zijn,
    Ik zou op dat moment echt sch*t aan mijn man gehad hebben

Kom op zeg, dat doe je toch niet ongevraagd!

Mijn zus is ook kapster, maar die hoeft dit echt niet te flikken,
    dan ziet ze ze voorlopig echt niet meer.

10. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Alleen al bij het zien van de titel schoten mijn wenkbrauwen omhoog :confused:

Hoe hààlt ze het in haar hoofd. En je man vind ik ook bijzonder zwak in deze. Het belang van zijn zus gaat behoorlijk boven jou gevoel en dat vind ik echt erg. Dus maar zwijgen voor de lieve vrede, maar wel leven met een furieuze vrouw, slechte keuze...

Meid, niet zwijgen maar zeggen. Wss als je aan je schoonzus kenbaar maakt dat je ècht niet blij bent met haar knipaktie en de reden wààrom daar ook bij vermeld, zal ze je nog gelijk geven. Ze heeft je vertrouwen flink geschaad, want nu zul je de komende tijd toch met een minder gerust hart je kindje bij je schoonouders achterlaten, wetende dat ze zulke beslissingen voor jou menen te mogen nemen, echt heel erg. Hopelijk kun je dat aan haar/hun (ook je schoonma vind ik verantwoordelijk) verstand peuteren..

Maar nogmaals, je niet het zwijgen op laten leggen, ook niet als dat door je man is...Op die manier blijft het altijd tussen jullie (niet alleen tussen je man en jou, maar tussen jou en de hele familie) inhangen en dàt is nog schadelijker voor de toekomst dan mss 1x een flinke woordenwisseling..

11. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.466
    582
    113
    Ik zou zo ontzettend kwaad zijn. Je moet haar er echt op aanspreken en dan maar ruzie hoor. Anders gaat ze straks denken dat ze altijd alles mag bepalen.
    Waarschijnlijk wist ze best dat je het niet leuk zou vinden anders had ze wel gewacht tot je er was.

12. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Jeetje zeg! Ik zou dat echt niet accepteren hoor!
    Ik zou er echt wat van zeggen want dit is niet iets wat je maar voorbij moet laten gaan.
    Wat is anders het volgende wat je kan verwachten als je haar komt ophalen.
    Het is vervelend dat je vriend die mening niet deelt.
    Ergens weet ze dat je dit niet leuk zou vinden omdat ze er niks over zei, anders had ze wel iets van kijk eens ik heb dr haartjes geknipt oid gezegd.
    Succes ermee en laat het niet over je kant gaan hoor!

13. papier

papier Actief lid

25 sep 2008
    275
    20
    18
    Eigenlijk he.. als dit mij zou overkomen, zou ik haar vragen of haar dochtertje een keer bij mij mocht logeren. En dan gelijk die dag nog met haar naar de kapper gaan en een heeeeeel kort kapsel laten knippen. En dan haar overhandigen aan haar mama en helemaal niets zeggen. Of als ze er wat van zegt zoiets zeggen van: "Ja, ik vond het zo aardig van jou dat je mijn dochters haren had geknipt dat ik er wat tegenover wou doen. SORRY IK HEB GEEN PLUK HAAR BEWAARD".

maar dat is zielig voor het andere kindje.

Ik zou echt heel boos worden hierover. Misschien is het beter dat je haar even gaat vertellen wat je denkt en voelt.

14. sevtamzel

sevtamzel Lid

5 apr 2007
    56
    0
    0
    adviseur
    almere
    Zo knap van jou dat jij er zo rustig bij bent gebleven. Ik zo dat niet kunnen ik had er zeker wat van gezegd.

15. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Daar sluit ik me bij aan! Zeggen, dit kan ze echt niet maken!

16. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    ik zou ook hardstikke kwaad worden, zoiets vraag je toch eerst! en wat irritant dat je man er zo laconiek over doet....die zou jou meer moeten steunen...ik zou het hier in ieder geval niet bij laten zitten..

17. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Ik sluit me bij alle bovenstaande reacties aan. Jeetje zeg. Dat is echt niet leuk. En ook nog wel de eerste keer geknipt. Alles wat je kind een eerste keer doet is bijzonder. Tuurlijk wil je daar zelf bij zijn. Snap niet dat zij dat zelf niet ziet. En dat ze niks heeft gezegd en oma ook niet over dat haren knippen, dat vind ik helemaal raar.
    En je man vind ik maar zwak om eerlijk te zijn. Hij wil geen ruzie met zijn zus, maar met jou is niet erg? Vreemd hoor. Ik zou het zeker zeggen tegen haar en ook tegen oma. Want daar was je dochter tenslotte. Ze viel ff onder haar verantwoordelijkheid. Dus oma treft net zoveel blaam vind ik.

18. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    ben t eens met vera wat betreft oma...die was verantwoordelijk dus die zou ik ook aanspreken..

19. Samama

Samama Niet meer actief

Knap dat je je hebt in kunnen houden. Als het mij was overkomen had ze echt de wind van voren gekregen. Waar haalt ze het lef vandaan om zomaar de haren van je dochter te knippen zeg.

20. Dushi

Dushi Niet meer actief

zucht..... alsof ze een pop heeft geknipt. Totaal vergeten dat het iemands kindje is en ze daar niets over heeft te zeggen.

Dan maar oorlog, maar bij mij had ze de wind van voor gekregen. Niet te zuinig ook.

En niet haar dochtertje straffen, nee als zij 's nachts slaapt d'r hele kop oranje verven ! :) :) :) :)

Dat laatste is uiteraard een grapje. Anders zou jij je net als haar gedragen.... maar het idee is zaligmakend.

:)

Deel Deze Pagina