Ik had helemaal uit mijn plaat gegaan en haar reactie zou voor mij een reden zijn haar voor enige tijd in de "koelkast"te zetten ( dus niet meer zien of horen voor een hele lange tijd)
Eerst was ik echt furieus toen ik dit topic las, maar ben nu helemaal een beetje verdrietig om de reactie die je schoonzus gaf toen je haar vroeg waarom ze het had gedaan. Ze wìst dat je het niet wilde en het dan toch doen, zelfs even snel toen je schoonma boven was, echt heel heel erg Meis, ik heb echt met je te doen en kan me zoooo voorstellen hoe het moet voelen. Jeetje, ik weet niet wat ik zou doen als mijn zus of schoonzus een schaar in het haar van Misha zou zetten. Die heeft ook een prachtige bos met krullen wat ik laat groeien. Ook zielig voor je schoonmoeder, die voelt zich nu natuurlijk hartstikke schuldig, terwijl ze er ook niets aan kan doen. Wie verwacht nu zoiets, als je je eigen dochter beneden achter laat, dat ze de schaar in het haar van haar nichtje gaat zetten.. Bah :x
Ojee, wat erg inderdaad hoe je schoonzus gereageerd heeft. Ik vind het zeer bewust onrespectvol naar jou toe. Ze vind haar eigen mening overduidelijk belangrijker dan die van jou... Waarschijnlijk zal ze dit gedrag (haar egoisme) in andere situaties, en bij andere mensen, ook wel laten zien. Maar laat haar zeker merken dat die vlieger bij jou dus niet op gaat. Kom op voor jezelf en je kleintje. Wat sneu ook voor je schoonmoeder, kan me wel voorstellen dat het voor haar ook lastig was... Heel veel succes!
Bij mij komt het stoom al uit mijn oren, laat staan hoe het bij jou moet zijn. Gatverdamme wat een onvolwassen trien die schoonzus van jou! Ik zou inderdaad schoonmama even vragen of ze misschien nog een plukje haar uit de prullenbak kan vissen, dan heb je nog iets..
Ik heb er eens een dag over na lopen denken. Ik was waarschijnlijk KOMPLEET door het lint gegaan. Werkelijk knap dat je dat niet heb gedaan.
oooooh meid wat erg! Wat voelt zoiets kl*ten he, dat ze zoiets flikken met je eigen kind. Te belachelijk voor woorden zeg, wat een vreemde schoonzus heb je, zoiets doe je toch gewoon niet.... Wat zul je je gepasseerd voelen, en kwaad zijn! Ik snap een klein beetje hoe je je voelt, al is jouw verhaal 100 x erger dan de mijne, maar mijn schoonouders hebben ook de neiging om mijn dochter als hun eigen te beschouwen, ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen. Toen mijn dochter een paar week was, (het was op mijn verjaardag, er was veel bezoek, en ik was even naar het toilet geweest) kwam ik weer beneden, en wilde naar haar toe. En weg was ze....gewoon weg...hadden ze dr meegenomen te wandelen....en ik wilde maar 1 ding, mijn dochter! (ik zat nog tjokvol hormonen natuurlijk en had een rotherstel gehad, kon net weer alles zelf doen en dat wilde ik dan ook zelf doen) hadden ze toch wel even kunnen vragen..... Goed om een lang verhaal kort te maken, ik snap hoe je je voelt als het om JOUW kind gaat en dat JIJ degene bent die beslist en aan wie dingen gevraagd moet worden. En als dat dan niet gebeurd.......oooohh woest ben je dan he.. Heel goed dat je er iets van gezegd hebt, anders blijft het knagen! Sterkte meid!
Wat verschrikkelijk zeg! Dat mens is echt niet goed snik! Ik kan me je reactie zoooooo goed voorstellen! Ik geloof ook, dat ze het bij mij nu voorgoed verbruikt zou hebben !
wat goed zeg dat je je hebt weten in te houden. Er komt echt NÏEMAND ongevraagd aan mijn meissie. Zelfs nageltjes knippen hoeven ze niet zonder mijn toestemming te doen laat staan haar haartjes. nee als het mijn schoonzus, zus , vriendin, (s)moeder of wie dan ook geweest zou zijn had ik haar "vriendelijk" verzocht voortaan niet meer ongevraagd aan mijn meisjes haar te komen
Goed dat je hebt gebeld! Weet je meteen hoe het dus echt zit! Wat een naar mens zeg. Die reactie... jeetje... niet normaal hoor. Wat erg! En ook achterbaks zeg om het zo snel ff stiekem te doen. Gadverdegadverdegadver. Goed dat je ook je schoonmoeder nog hebt gesproken. Gelukkig dat die je zelf ook heeft proberen te bellen en er niet van heeft geslapen. Die snapt het dus wel. Super fijn. En goed dat ze je dochter niet meer uit het oog laat. Wel erg dat ze gewoon haar eigen dochter niet meer kan vertrouwen zeg. Je hebt groot gelijk dat je je schoonzus hebt gezegd dat als ze nog een keer zoiets flikt... Fijn dat je man het iets beter snapt nu. Maar hij vond haar reactie toch niet helemaal fout als ik het zo lees. Dat kan er bij echt niet in, maar goed... mannen...
wat goed dat je het tegen haar hebt gezegd! Ik hoop dat ze nu wél weet hoe ze zich met je dochter moet gedragen! en dat ze beseft dat ze de grens ruim heeft overschreden. Het is zo jammer want dit is echt weer zo'n voorbeeld van iets stoms doen waardoor families elkaar nooit meer spreken of zien. Ik wens je heel veel wijsheid toe om hier goed mee om te gaan!
OH mijn god, nou als mijn schoonzus dat zou doen ik zou echt witheet worden! mijn zoontje heeft een maand in het ziekenhuis gelegenn, en moet nog vaker ( heeft hartafwijking) maar daar wilden ze ook zijn haar eraf ( een stukje) voor het infuus, nou toen heb ik dat ook tegengehouden! hallo er zitten zoveel aderen zoek maar wat anders! uiteindelijk is et wel gelukt in het hoofd maar zonder haar weg te haleN! zooo wat denkt die schoonzus wel niet!
Hoi, heb niet alle reacties gelezen, maarrehm... HEEEEL raar dat je schoonzus dat zonder overleg gedaan heeft... Ik heb zelf 2 siefkids die er op z'n zachtst gezegd niet altijd even goed geknipt bijlopen, (hun moeder heeft niet veel tijd en zeker geen geld voor de kapper, knipt het zelf, maar dan dus veel te weinig), maar geen haar op m'n hoofd die eraan denkt dat ik het dan maar ga doen: zijn tenslotte mijn kids niet! Ik zou het dus toch zeggen, want zo te horen gaat je man dat niet doen. Hou het bij jezelf, geef aan dat je vooral het feit dat ze niet overlegd heeft, erg storend vindt en dat je graag had gehad dat ze het gevraagd had EN geknipt waar jij bij was... en dat dus dus voor volgende keren ook geldt. Je zou er, om echt geen ruzie te krijgen, eventueel nog bij kunnen zeggen dat ze echt mooi knipt, dat het je daar ook niet om gaat, maar echt om de manier waarop het is gegaan. Maar er iets van zeggen zou ik zeker, want blijkbaar vindt jij het leuker als het iets langer is, (kan ik me goed voorstellen als ze krullen heeft) en hebben je schoonmoeder en schoonzus daar andere ideeen over. Ik zou overigens je schoonmoeder er ook even op aanspreken, want volgens mij was het niet meer dan normaal geweest als zij je schoonzus tegengehouden had bij dit plan....
Ik kan me alleen maar aansluiten bij de rest. Behoorlijk onbehoorlijk van je schoonzus zeg, om zoiets zomaar te doen. Ze snapt nu zeker wel dat ze zoiets nooit meer hoeft te flikken? Succes ermee!
na het lezen van haar reactie zou ik echt maar een ding doen: HAAR DOCHTERS HAREN KNIPPEN! Ja klinkt nu echt gemeen enzo en dat is het ook wel maar als mijn dochter zonder mijn toestemming geknipt zou worden zou ik ook echt geen medelijden met haar dochter hebben hoor. De tuinschaar erin! Het is meer om haar moeder te leren dat ze met haar *(^&*(& van mijn dochter moet afblijven.. ik word hier echt heel erg boos over. wat een trut!
Wat mankeert die schoonzus van jou? Ik had haar vermoedelijk door de telefoon getrokken na haar reactie op jouw vraag. En dat is nog heel netjes gezegd!
haha ik bedacht me net... misschien zit ze ook wel op zw. pagina. Weet ze in ieder geval wel dat het echt niet kan!
Onvoorstelbaar! Respect voor jou dat je het zo goed hebt afgehandeld! Ik moet er niet aan denken dat ze dit met mijn kleintje doen !
Meid, wat heb jij je kunnen inhouden zeg! Ik word echt al razend als ik het lees! Mijn meisje heeft ook een erg mooie haardos en het zou eigenlijk wel eens mogen geknipt worden, maar daar wil ik nog even mee wachten omdat het nu ook wel erg mooi is. Owee, wie er aan het haar van mijn meisje komt zonder het mij te vragen... ik denk dat ik meteen de schaar neem en lukraak een pluk haar afsnij van degene die het heeft gedaan! En dan nog geen plukje bewaren :'( Dat is om nog triester van te worden! Waar haalt je schoonzus het lef vandaan om zoiets te doen terwijl ze weet dat je het niet wil! En wie is zij om te oordelen of de haartjes van je dochter een knipbeurt nodig hebben of niet... pff... echt te triest voor woorden is ze.