wanneer lijst invullen belastingdienst voor kinderdagverblijf opvang??

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door mik, 28 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    hey meiden
    heb even een vraag.
    mijn dochtertje gaat met ingang van 1jan 2010 naar een kdv.
    nu heb ik gekeken op de site van de belastingdienst voor teruggave, maar nu staat 2010 er nog niet bij?!
    heeft iemand enig idee hoe dit zit?
    alvast bedankt!
    groetjes mik

2. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb hetzelfde probleem, ik zou per 15 januari toeslag moeten krijgen, maar altijd met het aanvragen van de VT (eigen woning) kan ik dat pas vanaf 1 december doen, dus in dit geval wacht ik het even af tot december, en ik neem aan dat ik het dan wel aan kan vragen.
    Het enige probleem aan het starten in januari, is dat ik denk dat de verwerking van de aanvraag, langer zal duren. Ik moet nml. de maand januari al vooruit betalen op 27 december aan het kdv, in dit geval denk ik niet dat de toeslagaanvraag al verwerkt is bij belastingsdienst, dus ik houd er rekening mee dat ik die eerste maand moet voorschieten, en dus zet ik nu al geld apart zodat ik januari wel gelijk kan betalen aan het kdv.
    Ik denk wel dat je het geld van de toeslag achteraf over de maand januari terug krijgt, maar ben gewoon bang dat ik dat dus niet op tijd krijg.

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Medio november komt dit voor 2010 online te staan.

4. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Gaat ook best snel vind ik. Ik had het de maand erna al gewoon erbij staan.

Gr. Marieke

5. danielle1979

danielle1979 Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    meiden geen zorgen,ik dacht het ook,idd rond nov staat het online,ze zeggen dat het6 weken duurt dat het verwerkt is,bij ons wat het veel sneller,had mijn terug gave al voor het incasseren van de opvang

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hier duurde het verwerken een week! gaat best snel dus!

7. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Het kan idd snel verwerkt worden, maar houd er geen rekening mee dat het ook 8 weken kan duren.
    En het kan idd zijn dat je de eerste maand voor moet schieten maar zodra het kdv de toeslag van de belastingdienst binnen heeft, verrekenen ze dit direct met de eerst volgende factuur/maand en betall je die maand dus een stuk minder. Dus geen zorgen. Hou er rekening mee dat je het voor moet schieten en probeer het bedrag tegen die tijd alvast ergens gereserveerd te hebben staan op je rekening.

Je kunt voor 2010 ook een schatting maken en dat invullen. Als je van het kdv verder alle info hebt van de kosten en de uren, dan moet het verder geen probleem zijn. Als het niet helemaal klopt kun je het naderhand heel makkelijk online aanpassen.

Deel Deze Pagina