Gister ben ik zo snugger geweest om een potje kruiden op mijn ingebouwde keramische kookplaat te laten vallen, met als resultaat een flinke barst Nu ben ik mij aan het oriënteren voor een nieuwe plaat, maar zie door de bomen het bos niet meer. Wat adviseren jullie? En welk merk is fijn? Bedankt!
Ik hou van mijn inductieplaat. Net zo flexibel als gas maar kookt sneller en is makkelijker schoon te maken. Had nooit verwacht het te zullen zeggen (zat in deze keuken toen we dit huis kochten) maar ik wil niet anders meer!
Wij hebben inductie, vind het erg fijn. Snel warm en weer snel afgekoeld. De toetsen reageren meteen naar warm of koud. Keramisch warmt langzaam op en koelt langzaam weer af. Uiteindelijk is het maar net wat je gewend bent denk ik. Hier had een paar jaar geleden manlief een pot pindakaas op de kookplaat laten vallen, kon ie ook niet tegen.
Inductie zeker weten. Net als bij gas:hoog is hoog en laag is gelijk laag, dus geen gezeur met van te voren laag zetten. Wij hebben goede ervaringen met Ariston.
Ik zou voor inductie gaan. Met keramisch koken vind ik het echt irritant dat als je de pit lager zet het altijd even duurt voor de temperatuur ook echt aangepast is. Bij inductie heb je dat niet, net als bij gas trouwens. Als ik opnieuw mocht kiezen in onze keuken zou ik voor gas gaan.
Inductie! Is vergelijkbaar met gas. Is snel warm en koelt snel weer af. Maar een nadeel: niet alle pannen kunnen erop en veel pannen zijn duur als ze voor inductie zijn. Maar ja die heb je ook niet elk half jaar nodig.
Je haalt de woorden uit de mond. Ik heb ook inductie, en ik zweer t erbij. Alleen niet op t moment dat ik nieuwe pannen moet halen. Dan vraag ik me weer af waarom ik zo nodig inductie moest hebben.
Hier ook een fan van inductie. ,Wij konden niet anders omdat er geen gas is in huis maar inmiddwls helemaal om. Ook veiliger voor de kids
Bedankt voor de reacties De voorkeur gaat uit naar inductie na het lezen van de reacties Erg fijn om te weten dat ik pannen bij de ikea kan halen Nog merken die jullie aan of afraden?
Qua pannen ben ik trouwens ook erg tevreden over Ikea, de 365 serie. Blijven veel mooier dan de BK pannen die ik eerder had!
Toevallig is onze keramische kookplaat van het weekend kapot gegaan en hebben we zondag bij de ikea een inductie gekocht. Tot nu bevalt het goed. Gelukkig kunnen we de meeste pannen nog gewoon gebruiken, behalve de wok.
Inductie! Ook van Siemens. Vorig jaar is bij ons zo'n glazen pannendeksel op de plaat gevallen en er zat ook een barstje in en een stuk er uit. Wij hebben de glasplaat vergoed gekregen. Als ik het me goed herinner viel dat onder van buiten komende onheilen of zoiets.
@stoffeltje bedankt voor je reactie heb net een schadeformulier ingevuld. ben erg benieuwd of het bij ons onder de verzekering valt
Maar ook bij ikea zijn de bak en braadpannen en de hapjespannen niet goedkoop voor inductie. Maar ja zoals ik al zei: zovaak hoef je geen nieuwe te kopen. Edit: volgens mij heb ik er overheen gekeken in onze ikea winkel, want op de site zie ik al wel wat! (Moet toevallig wat nieuws..!)
ik zou inductie doen en dan een plaat nemen die breed is (als de portemonnee het toelaat) dus niet een vierkante , daar staan de pannen erg dicht op elkaar. wij zelf hebben etna en die werkt prima , maar er zijn zoveel goede. het hangt af van de prijs en de wensen.
jammer genoeg gaat dat hem niet worden (ook al wil ik het graag) we zitten met de afmetingen, als we een grotere nemen moet ik 2 lades opofferen bestek in een kastje ziet er ook zo raar uit