Hey meiden, wij willen graag met oud en nieuw een warm en koud buffet doen nu komen er 7 personen met oud en nieuw maar nu vraag ik me af wat ik allemaal zou kunnen maken ?.......heb op het moment even geen idee wat ik zou kunnen maken dus hoop op veel reactie's
Ik ben meer van het makkelijke... Rollade, kippetjes, verse worst, spare ribs, saté. Stokbrood, brie, filet, kip/tonijn/krab salade. Verder wat paprika, tomaatjes, komkommer, olijven etc.
Doen wij normaal ook altijd. Dus heb een heleboel gerechtjes, hier een paar Turksbrood met kaas uit de oven Zelfgemaakte sushi Tomatentaart Gehaktballetjes met satesaus Club sandwich Bladerdeeghapjes met gehakt of kaas
Stokjes met mozzarella, cherry tomaat en basilicum. Stokje met feta kaas en olijfjes Een kaasplank(je) Gesneden groenten met tzatziki dip Salada met pasta erdoor Zelfgemaakte salades (zalm, tonijn of noem maar op) Gevulde eieren Wraps met zalm, sla en roomkaas (of welke combi dan ook) Stokbroodjes Kippenvleugels Spare ribs Sate Quiche Mini bakjes met lasagne Hartige taart Heb je zo'n warm houd ding om een pan op te zetten? Bijv kipfilet bakken met fajita kruiden En daarnaast wraps en waar je het nog meer mee kan vullen
Pastasalade!! Ingrediënten: 500 gram pasta (wokkels, tricolore) 3 paprika's (van elke kleur 1) Salamiworst Fetakaas Yoghurtdressing Pasta koken en in de koelkast laten afkoelen. Dan de paprika's, salamiworst en fetakaas jn blokjes snijden en door de pasta mengen, daarna dressing er doorheen naar smaak. Lekker simpel, met het snijden ben je langst bezig. En uiteraard kan je de ingrediënten aanpassen naar keuze. Zo vervangt mijn moeder de salami nog wel eens door kip en gooit ze er veel meer groenten doorheen. Met bovenstaande hoeveelheden heb je een flinke bak vol. Veel plezier met de jaarwiseling!
-gehaktballetjes -gevulde champignons -sateetjes -rundvlees en/of aardappelsalade -stokbrood met kruidenboter/tapenade/pesto -kipdrumsticks of kippenvleugeltjes -gevulde wraps in stukjes gesneden (zalm of kip) -aardappelgratin -meloen met rauwe ham -mini-pizza's -bruschetta met tomaat en basilicum (en evt mozzarella)
Visschotel; Zalmsalade Wraps gerookte zalm/rucola/roomkaas Garnaaltjes in cocktailsaus Kleine stukjes zalmmoot met pesto en kaas uit de oven Pittige gamba's op een stokje Vleesschotel; Huzarensalade Aardappelsalade Stroganoff gehaktballetjes Gekruide kipkluifjes Kipsaté spiesjes Verder; Gevulde eitjes Stokbroodjes met kruidenboter Aardappelkroketjes Rauwkost (snoeptomaatjes, komkommertjes ed) Zo zag ons laatste warm/koud buffet eruit
Waar te beginnen Sate Div salade: rundvlees, zalm, huzaren Gevuld ei Stokbrood met kruidenboter, tapenade, pesto Geroosterde paprikasoep Div vis: gerookte zal, paling Pasta salade Pittige kipstukjes Gekruide gehaktballetjes Tomaat,mozzarella, basilicum spiesjes Mini pizza Mini quiche Div. Italiaanse lekkernijen: parmaham, gedroogde worstjes Bruchetta Sushi Gevulde vijgen met roomkaas Wraps met kruidenkaas en zalm Tortilla's gevuld met wat dan ook Chili Geroosterde aardappeltjes Gevulde paprika, tomaat en champignons And so on...
Enorm bedankt meiden! Was een beetje futloos qua inspiratie maar heb nu weer aardig wat dingen voorbij zien komen die me zeker goed in de oren klinken en dit ook zeker ga maken .... Bedankt