schoonzus

Discussion in 'De lounge' started by stampertje, Nov 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik denk dat het wel duidelijk is dat je niet wilt. Het ligt volgens mij echt niet aan de tijd van het feestje want ik vind na schooltijd op de verjaardag zelf een heel normale tijd om een kinderfeestje te geven. Ik vind het juist mateloos irritant als het altijd in een weekend is want zo heb je nooit eens een weekend voor jezelf als er aldoor verjaardagen zijn. Wat betreft de slaapjes, ik kan me niet voorstellen dat je de tijd van het slaapje niet iets kan verschuiven, dus volgens mij wil je gewoon niet. Dat kan je dan dus beter zeggen als allerlei excuses zoeken...

2. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

@TS als de reden is dat je niet zoveel met haar hebt, geen zin erin hebt, en tegen het roken opziet en liever de slaaptijden van je kinderen niet verzet, dan ga je toch niet?
    ik krijg wel de indruk dat zij wil dat je komt, anders zou je niet zo uitdrukkelijk vragen, toch?

betreft het roken, is niet raar om dat te noemen, ik zie dat je zwanger bent. ik zit dan ook liever niet in de rook.

wat ik een beetje gek vind is dat er zo geroepen wordt dat donderdag een gekke dag is om het te vieren, omdat men het zelf gewend is dat het in het weekend gevierd wordt. Hier vieren we verjaardagen ook vaak op de dag zelf, en het huis zit stampvol op die dagen.
    het is maar net wat je gewend bent, en of je man onregelmatig werkt of juist niet, of je vriendinnen een kantoorbaan hebben of niet, of je ouders of schoonouders al met persioen zijn of onregelmatig werken, of niet.

3. Pipelina

Pipelina VIP lid

Nov 11, 2007
    5,111
    2
    0
    En hoe moeilijk dat dat misschien ook is, maar dat is wat je moet zeggen. Nee, ik kom niet, mijn kinderen liggen op bed en ik ga dan ook even liggen. Dat is mijn rust moment van de dag. (je bent al aardig ver in je zw zie ik) We kunnen op een andere dag komen, anders gaat het helaas over.

Dan ben jij netjes geweest, en leg je het probleem bij haar neer.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,241
    7,283
    113
    Female
    Brabant
    Eva sliep ook altijd van 14 tot 17 uur, gekke tijden misschien, maar zo werkte het goed voor ons. Ze lag altijd rond 20 uur in bed en sliep meestal tot 8-9 uur. Dan is 12 uur op bed veel te vroeg. Dus zo gek is het dan niet toch? En dan kan je 's middags niet weg, nou en, wij deden alles 's morgens. Gelukkig hebben wij geen moeilijke familie. Veel verjaardagen worden doordeweeks gevierd, dan kunnen wij niet, maar komen wij het weekend ervoor of erna, is nooit een probleem. Gelukkig rookt er in de familie niemand bij de kinderen, dat vind ik ook normaal. Ik vind het zelf al vies om in de rook te zitten, laat staan mijn kinderen, dat wil ik echt niet.

5. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Hier worden ze ook pas om 8.45 wakker ik vind het niet zulke rare tijden eigenlijk vind ik ze makkelijk ik heb heel de ochtend om boodschappen te doen enzo. Ik ben zelf ook best wel van vastigheid om ze iedere dag om dezelfde tijd alles te doen. Doordeweeks is het gewoon druk en smiddags ga ik ook wel graag naar bed even tot rust komen. Maar ik ga waarschijnlijk donderdag om een uur of 4 even dan laat ik mijn neus zien en ben ik weer weg(zonder kids). Het is trouwends toch om 5 uur weer afgelopen dus...

6. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    En nee het is geen wraagactie omdat zij zo laat op kraambezoek kwam. Zo is zij eenmaal je moet voor haar klaarstaan anders is ze boos maar haar hoef je niet snel te verwachten als zij geen zin heeft komt ze gewoon later.

7. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

Oct 22, 2008
    2,082
    0
    0
    Zuid Holland
    Gewoon eerlijk zeggen dat het een moeilijke tijd voor je is om te komen.
    Roken doe ik zelf ook, alleen niet in de buurt van mijn kind, dus ik zou daar ook niet naar binnen gaan als ik jouw was.

8. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Het feit dat er gerookt wordt en ze niet bereid is om dit buiten de deur te doen zou voor mij al de reden zijn om niet te gaan.

9. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Vind ik ook, zou mijn kinderen ook niet meenemen naar een verjaardag waar gerookt word.

Als je geen zin hebt dan ga je gewoon niet toch?

10. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    soory vind dat je erg moeilijk doet om niets. Is het zo moeilijk om effe een uurtje te gaan. Mara ja je moet het zelf weten

11. glimworm

glimworm Niet meer actief

Als je geen zin hebt, gewoon thuisblijven

Het neefje zal ook niet zitten te wachten op verjaardagsvisite die met een baklap verveeld op de bank zit.

12. Knuf de Konijn

Knuf de Konijn Actief lid

Jun 19, 2009
    499
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook mijn gedachte.

13. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Vind het wel erg sneu voor hem! Het is tenslotte ZIJN verjaardag...leuk dat mensen daar niet heen willen is dat niet voor hem!

14. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

mee eens. lees dat je geen goede band hebt met haar. dan kan ik me voorstellen dat je gewoon niet wil gaan en dan dingen bedenkt dat je niet heen kan gaan (slapen van je kinderen enz) als je een goede band had had je het slaapje denk ik wel willen verzetten of heb ik het mis?

15. msroxy

msroxy Fanatiek lid

Dec 12, 2007
    1,040
    0
    0
    vind het heel zielig voor het zoontje hoor. Dat is echt naar als er mensen door zo'n gedoe niet op je verjaardag komen.( en dat weet ik uit ervaring) zo'n kindje kijkt er enorm naar uit! Vecht het dan een andere keer uit ipv op de verjaardag van hem... want als je niet gaat word er door de familie over gesproken op de verjaardag en dat is echt niet leuk voor zo'n kind. die gaat zichzelf misschien wel de schuld ervan geven. tsss, sorry vind het echt niet kunnen. leg je kinderen een keer een uurtje eerder in bed en ga lekker van 4 tot 5 naar die verjaardag. doe alsof je het naar je zin hebt en kijk daarna maar bij een andere gelegenheid of je dwars wil gaan doen...

16. lianda

lianda Fanatiek lid

Jun 6, 2007
    2,367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant

Hier ben ik het mee eens,kinderen zijn meestal de dupe en dat vind ik sneu.
    Het is toch de verjaardag van dat kindje? Is het nu die van je schoonzus oke dan zou ik ook zeggen sorry dat gaat niet maar van zo'n kindje nee!

17. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,280
    2,984
    113
    Op verzoek gesloten.

Lotte

Share This Page