Ik zou niks zeggen als je al weet dat dat alles verpest en je vriend boos gaat worden. Ook snap ik niet als zij altijd alles verraad waarom iemand nog aan haar verteld wat ze gekocht hebben.
Ik zou niets zeggen, als het de extreem dure jas is die jij wilt zou je toch zoiezo heel enthousiast moeten kunnen reageren?
Mijn man zou er ook van balen dat ik het zou weten maar ik ben over alles heel open en zou proberen maar zou het toch proberen om niet tegen hem te zeggen. Het gaat in principe om iets kleins en vind het niks toevoegen om hem kwaad/boos of verdrietig te maken of om schoonzus "te verraden".
Ik zou ook niets zeggen. De sfeer vind ik belangrijker dan op dit moment zeggen wat ik al weet. Het gaat gelukkig om een jas. En niet iets belangrijks.
Ik zou ook niets zeggen. Verspreken is menselijk, er was geen opzet in het spel. Jij bent blij met de jas, vriend heeft er veel geld aan uitgegeven en vindt het daarmee dus ook belangrijk om jou blij te maken met iets bijzonders. Gun hem dat moment dat hij jou blij kan maken, ondanks het feit dat je schoonzus zich versproken heeft. Juist dat gunnen, dat lijkt me zo belangrijk, zonder dat er ergens een stempel op gedrukt wordt wat ook zijn plezier vergalt.
Ik ben ook voor eerlijkheid, maar in dit geval zou ik toch niets zeggen. Toen ik bijvoorbeeld mijn vrijgezellenfeest had was dit ook per ongeluk door iemand gezegd. Heb voor de meiden gewoon gedaan of ik ontzettend verrast was (wat natuurlijk ook zo is, want een cadeau of verrassing is altijd leuk) . Wel gezegd dat ik hooguit een vermoeden had, maar dan laat je de waarheid in het midden. Zou ik in dit geval dus ook doen.
Ik zou het ook niet groter maken dan het is.. Ik heb gister per ongeluk ook mijn cadeau achter in mijn man zn auto zien liggen. Heb net gedaan alsof mn neus bloed. Hij denkt een leuke verrassing te hebben voor mij, ga ik het niet lopen verpesten. Als hij er naar vraagt lieg ik er niet over, maar als hi het niet vraagt, zeg ik t niet..
Als schoonzus er al een handje van heeft andermans cadeaus te verraden, snap ik van manlief niet waarom hij het tegen haar heeft gezegd. Heb jij reden om pissig te zijn Probleem opgelost!
En hoe komt het dan dat, als zij altijd alles verraad, zij weet wat je krijgt? Ook een beetje gevalletje eigen schuld als je het mij vraagt. Dus als jij echt je mond niet kan houden het zeggen en ook zeggen dat het zijn eigen schuld is omdat hij weet hoe zijn zus is. Of zie ik dit nu te simpel?
Gewoon je mond houden, en zeggen dat je de jas heel mooi vindt als je 'm krijgt. Is toch ook niet gelogen. Ik zou voor zoiets pietluttigs echt de wereld niet overhoop halen, en al helemaal niet je vriend boos maken.
Ik ben blij dat wij dit soort dingen niet voor onszelf houden; dan hebben we dat 'versproken/verraden' ook niet, haha. Ik zou niks zeggen. Ik heb een keer een zelfde soort scenario gehad met mijn toenmalige vriendengroep waarbij iemand op haar laptop een e-mail open had staan met: 'we zamelen geld in om een luxueuze bureaustoel te halen voor haar', en vervolgens vroeg of ik haar outlook even wilde nakijken. Nou ja, ik had het dus gelezen en heb net gedaan alsof ik van niks wist. Eenmaal tijdens de onthulling van de stoel deed ik net alsof ik ultiem verrast was en heb het een jaar of 2,3 later wel gezegd. Omdat ik er 'altijd' achter kom en er voor mij weinig dingen geheim kunnen blijven, vond ik het niet leuk om dit 'ook al weer' te weten. Al met al moet ik zeggen dat ik op zijn minst een Oscar-award had moeten krijgen Iedereen trapte erin. "Nee, ik wist echt helemaal niks, wat leuk Oh wat zijn jullie een schatten zeg! Dank je wel "
Het is nou niet of er iemand een zwaar crimineel iets heeft gedaan wat jij voor je moet houden. Het gaat om kerst, om een cadeautje. Het is iets léuks, of iig, dat zou het moeten zijn. Maak er geen big deal van, je zegt bij het uitpakken dat je hem erg mooi vindt en klaar ben je. Sommige mensen slaan wel erg door in hun eerlijk willen zijn....
Lekker je mond houden. Eigenlijk heb ik er verder niks meer over te zeggen dan mondje houden en als je hem krijgt lekker leuk en spontaan reageren. Geen problemen maken die er eigenlijk niet zijn toch?
Ik zou ook gewoon mijn mond houden. De jas wordt er niet minder leuk van, toch? En ik zou nog steeds heel enthousiast en blij reageren wanneer ik zo'n cadeau krijg. Anders komt er daarna misschien ook weer ruzie om niets, terwijl je schoonzusje het niet zo bedoelde.
Bedankt voor jullie reacties. Schoonzusje was op het moment toevallig in dezelfde winkel waar ze dus ook die jas heeft gekocht anders was ze het nooit te weten gekomen. Ik heb mijn beslissing gemaakt en vind het erg fijn dat jullie met me mee wilden denken. Deze mag op slot.