Schoonzusje stopt t traject...

Discussion in 'De lounge' started by bouncytigger, Jul 30, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

Jun 5, 2011
    5,097
    503
    113
    Ik gebruikte Fraxiparine en vooral later in de zwangerschap vond ik het erger worden.
    Heel mijn bovenbenen waren hard en blauw.

Heel erg gefeliciteerd, het is jullie gegunt!:D

2. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

Oct 8, 2009
    3,212
    1
    0
    Dat zijn die trombose spuiten he? Zo ja aaah ja die vond ik ook erg pijn doen in het zh.
    Ts heb er niet zoveel verstand van, wij waren gezegend met normaal zwanger worden,maar kunnen ze niet overgaan op ivf?? Of is dat ook met naalden enz??

3. moradora

moradora Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    1,310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    wat sneu dat ze door haar fobie met het traject stopt. Ik denk dat ze hier later spijt van gaat krijgen.
    maar als alle oplossingen voor haar geen optie zijn, tsja dan zal ze het voor zichzelf op een rijtje moeten gaan zetten.

ik zelf ben blij dat ik toch ben gaan spuiten en niet mijn angst mijn kinderwens heb laten tegenhouden.

4. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

Dec 30, 2011
    1,613
    0
    36
    Jammer dat het daardoor stopt. Gedurende een zwangerschap zal ze ook bloed moeten prikken voor onderzoek of als er complicaties onstaan.. even de schouders eronder en doorzetten zou ik zeggen

5. twoboys

twoboys Fanatiek lid

May 30, 2013
    3,707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Die fragmin prikken doen ook echt pijn!

Gemeen spulletje.

Ik lag met jongste langdurig in het ziekenhuis en kreeg die krengen in mijn bovenbenen, die deden echt pijn. En ik heb heel wat spuiten bij mezelf gezet in de mmm.

Wat ontzettend verdrietig zeg.....sterkte!

6. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Ik heb niet alle reacties gelezen, maar ik wilde alleen even zeggen dat er goede cursussen bestaan om over spuitangst heen te komen! In ruim 90% van de gevallen lukt dit. Het lijkt me zo zonde dat spuitangst de reden is om met het traject te moeten stoppen :(. Als alles bij elkaar je te zwaar wordt, oké, maar als het echt alleen om het spuiten gaat zou ik misschien toch proberen dit eerst aan te pakken. En als ze eenmaal over de angst heen is (mbv de cursus) is er echt niets meer aan!

Wat betreft fraxiparine. Ik heb deze ook een aantal keer moeten zetten, maar ik vind pregnyl (die ik inmiddels toch ook al zo'n 15+ keer heb gezet) toch pijnlijker. Maar eigenlijk vind ik alle spuiten wat pijn betreft heel erg mee vallen als ik het vergelijk met dingen die écht pijn doen. Op een schaal van 1 tot 10 vind ik spuitjespijn niet boven de 3 a 4 uit komen. Het is volgens mij meer de angst die het lastig maakt. Helaas zijn angsten vaak niet rationeel (daar weet ik met een spinnenfobie alles van ;)).

7. EnBee

EnBee Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    1,147
    9
    38
    En als ze nou Emla zalf erop smeert en een half uurtje later haar man/vroend laat prikken? Dan voel je dr echt niks van. Emla zalf is via recept te verkrijgen.

Share This Page