Schoonzusje

Discussie in 'De lounge' gestart door palmie37, 21 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    ik zie mijn schoonzus ook alleen met verjaardagen en kerst ed. Als we elkaar eens nodig hebben ivm oppas ofzo, weten we elkaar ook te vinden. Wat mij betreft prima zo.

2. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Ik heb 2 schoonzussen, met beiden een goede band gaan sowieso altijd 2 keer per jaar shoppen. Maar helaas buitenom verjaardagen zien we ze niet zo veel. Allemaal druk, bij ons het gezinsleven, de oudste schoonzus met heeft een drukke baan en de jongste zit nog op school. Daarnaast wonen ze ook beiden niet in de buurt 2 uur rijden namelijk (2 verschillende kanten op)
    Er is wel veel app contact

3. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.913
    113
    Vrouw
    Al die topics die worden geopend over schoonmoeders, zou ik kunnen openen over mijn schoonzus (vrouw van mijn zwager). Ik zie haar dan ook nauwelijks (kerst, sint en af en toe met een verjaardag) en zelfs dan spreek ik haar nauwelijks. Toont weinig interesse in ons, alles draait om hen en totaal geen raakvlakken met elkaar. Vind het jammer dat mijn man zijn broer ook nauwelijks ziet. Hebben ze beide overigens ook geen behoefte aan. Kan me daar weinig bij voorstellen, gaat bij mijn familie zo anders.

Mijn andere schoonzus is overigens een leuk mens en dat contact is dan ook veel beter.

4. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ik heb er 3 (vrouwen van mijn zwagers) en we kunnen het onderling goed vinden!
    Vanwege afstand en drukte zien we elkaar niet heel veel. Vaak wel op verjaardagen (dat zijn er best wel een aantal) kerst, pasen en een (paar) keer tussendoor.

We gaan ook jaarlijks uiteten met z'n vieren. Erg gezellig!

5. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Nee hoor, mijn man heeft een broer. Maar die zal nooit een vrouw krijgen (is verstandelijk ook niet helemaal in orde).
    Ik heb geen broers. Dan houdt het op hè. Tenzij mijn zusje met een vrouw thuis komt ☺

DastyQueen vindt dit leuk.
  6. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Waarom ben je daar zo zeker van?

7. Justme1985

Justme1985 Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.028
    641
    113
    Hier 2 schoonzusjes. De ene is de vriendin van mijn zwager en wanneer we elkaar zien is het wel oké maar echt een band hebben we niet.
    Mijn andere schoonzusje is de vrouw van minn broertje en daar kan ik ontzettend goed mee! Komen bij elkaar over de vloer en regelmatig app contact. We zijn nu ook tegelijk zwanger (zij 26 weken en ik nu 13 weken). We gaan binnenkort gezellig samen een dag shoppen voor de baby's en duiken een keer samen de keuken in om wat lekkere dingen te maken voor de feestdagen :D. Liggen op veel vlakken op 1 lijn en hebben redelijk dezelfde "humor" dus we lachen ook heel wat af

8. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Als je hem zou kennen dan zou je weten wat ik bedoel. Inmiddels is hij de 40 voorbij en hij heeft nog nooit een vriendin/relatie gehad.

9. Graag een 2de

Graag een 2de Actief lid

26 jul 2016
    136
    25
    18
    NULL
    NULL
    1 schoonzus weinig tot geen contact mee maar dat komt door omstandigheden. Ze heeft dan ook totaal geen respect voor onze keuzes en manipuleert haar broer. Onze zoon heeft ook geen band met haar ook al claim ze hem op verjaardagen enz haar zoon hebben we nog nooit mogen vast houden ze is appart zal maar zeggen

10. Freddie91

Freddie91 Lid

16 feb 2016
    74
    44
    18
    Vrouw
    Ik zie mijn schoonzus (zus van mijn man) minimaal 1x in de week. Dan gaan we samen met onze honden lopen. De kinderen spelen ook vaak samen. We hebben een goede band, staan altijd voor elkaar klaar.

11. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik heb 2 schoonzussen van mijn nans kant. De oudste op zich leuke vrouw, maar onze werelden liggen wat verder uit elkaar. We zien elkaar op verjaardagen en zo en dat is hartstikke gezellig, maar we komen niet zo maar even langs, ze wonen ook ruim 1,5 uur rijden bij ons vandaan.
    De tweede is getrouwd met een goede vriend van mijn man (hij heeft ze per ongeluk gekoppeld) en hun kinderen zijn even oud als onze oudste twee kinderen. En de band tussen de nichtjes en neefjes is ook super. We doen dus regelmatig kinderruil, wij 1 van hun, zij 1 van ons, is echt fantastisch! We zien elkaar regelmatig op gezamenlijke feestjes en zowel met haar als met haar man is het contact heel fijn.

Mijn broer is ook getrouwd en hoewel ik hen beiden weinig zie, ben ik verzot op mijn schoonzus. Ze is ongelooflijk lief en sociaal, altijd betrokken en super goed voor mijn broer (en dat is nog wel het belangrijkste). Als ik haar zie is het helemaal vertrouwd, ook mijn zoons zijn verzot op haar hoewel ze elkaar nauwelijks kunnen verstaan (ze is Roemeens en verstaat wel Nederlands, maar spreekt het zeer beperkt). Haar vader heeft dat ook, ik versta hem niet, hij ons ook niet, maar ik durfde compleet zonder angst mijn dochter bij hem te laten in de speeltuin om mijn moeder te helpen met koken. Zij was gewoon meteen helemaal op haar gemak bij hem, meteen een klik, hetzelfde met mjn jongens, prachtig om te zien!

Al met al, ik voel me ongelooflijk rijk met mijn fantastische schoonfamilies!

12. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Zusje van m'n man is een van m'n beste vriendinnen!
    Andere schoonzussen zijn prima voor een verjaardag, haha

13. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Ik heb er 6 :)

2 vrouwen van broers. Met beiden leuk contact. M'n ene broer komt ook wel eens hier logeren met z'n vrouw. Met de andere gaan we komend weekend weg, in 1 huisje :eek: ben heel benieuwd hoe dat gaat zijn!

Mijn man heeft 2 zussen, 1 daarvan is een goede vriendin. Pas nog een weekendje mee weg geweest :o: met de ander heb ik niet zo'n klik en niet zoveel contact.

Twee broers van m'n man zijn ook getrouwd. Die hebben ook kinderen, dus daar heb ik altijd wel iets mee te praten. Altijd gezellig!

14. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Ik heb 2 schoonzussen. De zussen van mijn man en allebei leuke vrouwen. Met de oudste heb ik niet heel veel contact. Als we elkaar zien is het gezellig maar lopen niet zo even bij elkaar naar binnen.
    De andere spreek en zie ik wel regelmatig. Gaan vaak winkelen met elkaar en ga vaak even op de koffie bij haar.

Helaas heeft mijj broertje geen vriendin meer. Met zijn ex vriendin kon en kan ik nog heel goed mee. We hadden allebei dezelfde raakvlakken qua werk. Dus was vaak gezellig.

15. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Ik heb twee schoonzussen.

Het zusje van mijn man woont dichtbij, maar zie haar alleen op verjaardagen of dergelijke omdat wij totaal verschillend zijn. Met haar kun je alleen oppervlakkige gesprekken voeren, we hebben beide zo'n totaal ander leven, andere kijk op het leven... Ik vind het altijd doodvermoeiend.
    Haar partner is ook een bepaald type dat altijd super negatief is, kortzichtig en nogal simpel. Ik heb het echt geprobeerd, geprobeerd om een betere band te krijgen, met ze uit te gaan -waar zij zo van houden, maar het lukt mij niet.

Mijn andere schoonzus - de vriendin van mijn zwager - is ook totaal anders, maar kan ik het beter mee vinden. Ze wonen ver, maar gaan wel eens bij elkaar op bezoek. Dan wel met zn allen, omdat het zo ver is. Onze kinderen kunnen het ook goed met elkaar vinden, scheelt ook!

Maar als wij geen familie van elkaar waren geweest, had ik ze niet gemist. Ze verrijken mijn of ons leven niet ofzo.

16. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik heb 1 schoonzusje en wij hebben geen contact met elkaar. Ik zie haar op verjaardagen maar zelfs dan ontlopen wij elkaar. Ik ken haar al 13 jaar en al vanaf het begin hebben wij geen klik. Het contact is met de jaren alleen maar verslechterd door bepaalde familie issues. Ik mis het totaal niet en vind het wel prima zo. Ik zeg hallo als ik dr tegen kom op het dorp en feliciteer haar netjes op een verjaardag maar voor de rest maak ik geen woord aan haar vuil. Enige wat ze ooit nog kan krijgen is een middelvinger in dr smoelwerk :roflmao:

17. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik heb geen schoonzus (mijn man is enigst kind en mijn broertjes zijn nog vrijgezel). Ik heb wel twee zwagers (mannen van mijn zusjes) en daar heb ik goed contact mee. Mijn man heeft ook veel contact mijn zijn zwagers en schoonzussen (mijn broertjes en zusjes met aanhang). We gaan regelmatig wat met elkaar doen en met mijn oudste zusje en haar man/kinderen gaan we ook vaak op vakantie.

18. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Pas maar op ;), mijn vreemde verstokt vrijgezelle oom die nog nooit een vriendin had gehad zover de familie weet is op 62-jarige leeftijd een beetje uit het niets getrouwd met een ook best vreemde vrouw. o_O Mijn moeder en zussen waren behoorlijk van de leg dat dit toch nog kon gebeuren met hun enige broer :p...
    Familie heeft idee dat het een 'comfort'-huwelijk is: hij heeft het huis en de middelen, 'zekerheid' voor de toekomst, zij doet in ruil daarvoor de zorgtaken. Een soort oude-dag-voorziening voor hen beide...

19. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik heb zelf 2 schoonzussen.

De vrouw van mijn broer heb ik een goede band mee, we appen regelmatig en kunnen goed kletsen. De afstand is te groot en we zijn beide druk met 3 kids om echt iets meer van te kunnen maken, maar het is altijd gezellig en we kunnen ook praten over alles (ook de heftige dingen).

De zus van mijn man tolereer ik op verjaardagen en feestjes. Ik ben vriendelijk en beleefd, maar ik hou het contact oppervlakkig en kort. Tis dat familie is, anders...

Deel Deze Pagina