Goedemorgen, Ik dacht misschien heeft iemand hier wel de juiste tip ben namelijk al heel lang zoekend hoe om te gaan met me haar. Ik heb van mezelf lang en dik haar wat krult. Nu heb ik vaak klinkt misschien heel vies van die vette lokken en daar door wil het steeds ook weer gaan klitten. Nu probeer ik het ook met een scalp shampoo te wassen vanwege me onrustige hoofdhuid (veel roos) maar niks wil helpen. Daarbij pluist het ook nog heel erg. Ik heb het eerder ook wel bij de kapper gevraagd en die geeft juist aan dat me haar ook wat voeding nodig heeft dus probeer ook 1x per week een maskertje te doen en max 2 keer per week me haar te wassen. Iemand de juiste tip hoe ik me haar wat minder pluizig en zonder die vette lokken kan krijgen ?
Wbt pluis kan ik je niet helpen, minder vet haar, misschien wat langer tussen de waabeurten laten zitten? Weet niet hoe vaak je wast… wbt het roos… weet je zeker dat het roos is? Ik heb dat nl ook jaren gedacht uiteindelijk naar de HA gegaan omdat het ook wel kriebelde en bleek een soort vorm van eczeem te zijn…
Momenteel probeer ik het 2x per week te wassen max. Ik ben eerder ook al bij de dermatoloog geweest voor iets anders en toen keken ze ook naar me hoofdhuid, Ze gaven wel aan dat het meer leek inderdaad op een soort van eczeem maar er is nooit eigenlijk verder iets mee gedaan misschien toch nog een keer goed om na te vragen.
Mijn dochter laat weleens een keratine behandeling doen bij de kapper. Resultaat: maandenlang geen pluis en haar blijft superglad. Is alleen prijzig om te laten doen.
Ik heb toen een speciale shampoo gehad voor 1x in de week en een lotion voor elke dag, die heb ik overigens bijna niet gebruikt, de shampoo hielp al heel goed gewoon bij de HA geweest overigens
Met krulhaar krijg je pluis als je je haar droog kamt of borstelt. Het helpt om het nat in model te brengen en dan te laten drogen. Als het redelijk droog is met je vingers een beetje minder plat maken. Een product als sebastian curl cream helpt ook heel erg tegen pluis. Dat kun je in nat haar gebruiken.
Ik heb de serum just smooth van Goldwell.. fijne serum! Ik gebruik het enkel wanneer ik m'n haar ga föhnen ter bescherming. En tja qua wassen. Ik was het bijna iedere dag mijn haar wordt zo vettig wanneer ik het niet was en dat vind ik gewoon viezig.
Ik heb vaak dat als het lang is het zwaar valt en heel snel vettig is. Door de lengte wat in te korten (maar wel zodat ik nog een staart in kan etc) valt het wat luchtiger en is het wat minder snel vet. Misschien dus nog een optie om een stuk er af te knippen?
Ik heb ook moeilijk haar en misschien is het echt heel slecht wat ik doe met mijn haar maar voor mij werkt het. Na het wassen laat ik het drogen en dan ga ik het stijlen met een stijltang en dan breng ik ook nog wat slag aan met die krultang zodat het wat voller wordt. Dan zit het bij mij de hele dag super. Volgende dag even kammen, droogshampoo er in en dan weer even met de stijltang. Dit hou ik makkelijk vijf dagen vol, daarna ga ik weer wassen en begin ik weer van voor af aan.
Ik heb ook moeilijk haar. Dik haar met veel slag, beetje krul. Ik föhn het nu droog en glad met een borstel, dat maakt al veel verschil. Eigenlijk niet kammen als je haar al droog is. Curly methode werkt ook wel, maar ik heb liever stijl dan krullend haar. Ik vind het vervelend als het zo heel dik aanvoelt. Soms maak ik met een stijltang er juist wat krul in, maar dan valt het toch heel anders dan normaal. Vet haar steeds minder vaak wassen. In het begin is dat heel lastig, maar het werkt wel. Ik zit nu op 1 a 2 x per week.
Ik heb ook van dat soort haar en gebruik sinds 2 maanden een shampoobar ipv vloeibare shampoo, samen met een conditionerbar, en dit doet echt heel veel goed aan m'n haar heb ik gemerkt! Veel minder pluizig. Ziet er ook echt veel gezonder uit met een mooie glans. Heb hiervoor echt vanalles en nog wat geprobeerd maar dit is hetgene waarmee ik echt verschil zie en voel. Stond er eerst nogal sceptisch tegenover maar nu ben ik helemaal om. Vermoed dat alle chemische/niet natuurlijke ingrediënten gewoon niet zo goed waren voor mijn krulhaar.
Ik vond het juist vreselijk haha. Shampoo was wel redelijk, maar mijn haar was niet meer te kammen, een groot nest op mijn hoofd, ook na de conditioner.
Ha hier net het tegenovergestelde echt super zacht (had idd ook wel verwacht dat het eerder zoiets ging worden zoals bij jou haar, dus was echt aangenaam verrast) Zo zie je maar weer, wat voor iemand werkt kan voor iemand anders net niks doen..