Misschien iets als een rododendron… Een leuk alternatief? Half zom, genoeg iig! Niet te klein… Ideeen?
Waar wil je naar toe? Kan zoveel struiken noemen maar daar wordt je ook niet wijzer van. Dus waar komt ie te staan, hoe groot mag ie worden e.d.? Welke kleur zoek je? Wanneer moet ie bloeien etc.
Kleur maakt niet uit eigenlijk.. bloeiperiode eigenlijk ook niet maar liever geen winterbloeier..van belang dus dat hij blad behoudt en ongeveer grootte van rodondenderon of ietsje kleiner maar die hoogte, lekker vol in breedte…
Lekker vaag.Nu moet ik gaan googlen hoe hoog een rododendron kan worden. Het is makkelijker meedenken als jij zelf afmetingen aangeeft. Waarom geen winterbloeier?
Ik heb rhodondendrons in m’n tuin die niet hoger worden dan 80 cm en 1 die 2,5 meter hoog is. Dus ik vind deze aanduiding ook wat ingewikkeld. Mijn favoriete groenblijvende heester is de ceanothus, de Amerikaanse sering. Je hebt er verschillende varianten van. En de photinia fraseri (Red Robin of Pink marble) vind ik ook altijd erg leuk.
Aangezien je er nul info bij hebt gezet waar het voor is lijkt het me gewoon een antwoord op je vraag. Bovendien kan hij prima los in de border staan. De rododendrons in onze voortuin zijn kniehoog. Hulst, glansmispel, bamboe, skimmia, viburnum zijn ook groenblijvende heesters.
wij hebben overigens ook wat siergrassen die wintergroen blijven, ziet er ook wel gezellig uit met van die pluimen.
Viburnum Sneeuwbal hebben wij 3 van staan. Prachtig! Bloeit het hele jaar door met witte bloemen en blauwe besjes. Blijven groen in de winter. Groeien snel maar zijn heel simpel te snoeien.
Staat er als t goed is wel bij vermeld. En anders even goed de ondersoort googlen, dan heb je t snel genoeg gevonden.