Ik ben heel bang dat mijn zoontje kinkhoest heeft, maar de volgens de huisarts is dat niet! Ik ben natuurlijk geen dokter en waarschijnlijk een te onbezorgde moeder ... maar mijn zoontje van 12 weken hoest heel veel en heeft heel veel slijm in zijn keel. Dit komt tijdens het hoesten omhoog en hij moet daarvan kokhalzen en heeft veel moeite het weer weg te slikken. Ik ben zoo bang dat hij het niet weg krijgt en stikt! Hij heeft geen verhoging of koorts. De hele fles is er al 3 keer helemaal mee uit gekomen!! Tussen de hoestbuien door, is hij heel vrolijk, dus volgens de huisarts kan het geen kinkhoest zijn, maar gewoon een griepje/verkoudheid. Nu is het ook zo dat mijn man ook al een lange tijd erg hoest, tot kokhalzen toe. De dokter wist niet of het kinkhoest was. Ons zoontje was toen 2 maanden, vlak voor zijn eerste vaccinaties. Mijn man zou bloed moeten prikken om te weken of het ECHT kinkhoest is, maar dat wil hij niet :x. Hij heeft een fobie voor prikken ... kan hem niet dwingen, maar als we weten dat hij het WEL heeft, dan is de kans heel groot dat ons zoontje het oof heeft. Is er iemand die een kindje heeft die wel kinkhoest heeft gehad? Wat waren de symptomen, kun je kinkhoest hebben zonder koorts?? Weet gewoon even niet wat te doen!
Hier gewoon hoes 1 maand die draaide uit tot bronchites. Na ab was alles prima. Mijn vrindien zointje had ook 1mnd hoest wat daarna ook spugen en niks inhouden. Was ook gewoon zware griep/buikgriep Met kinkhoest zelf geen ervaring
ik heb zelf vroeger kinkhoest gehad, ondanks entingen, en de hoestaanvallen zijn dan zo heftig, dat je bijna flauw valt. heb nog steeds een fobie met alles wat met hoesten/stikken te maken hee.ft. Ik hoestte met name snachts, en gaf ook bloed op op een gegeven moment. Dus kinkhoest, zelfs de milde vorm die ik had, is heel heftig.
Idd ik lag als kind ook te kronkelen met kluiten slijm ophoesten in mn bed. Vreselijk was dat. Was een jaar of 8 Maar ts hou je kindje goed in de gaten, als je niet vertrouwd gewoon weer de longetjes laten luisteren.
idd, huisartsen willen er meestal niet aan, want ingeënt enzo,. blijven aandringen als je het niet vertrouwd.
Zooooo, mijn man is ook bang voor prikken, maar als het nodig is, gaat hij wel. Schop onder zijn kont dus. Bij flauwvallen dit duidelijk aangeven en liggendR laten prikken.
bloed laten prikken ... kinkhoest zie je in de bloedwaardes. Ik heb ook kinkhoest gehad een jaar of 5 geleden, en dat ging zo hard, dat ik 2 weken zittend heb geslapen (nouja geslapen), mijn blaas niet meer onder controle had (heb Tena Ladies gedragen die tijd) kokhalzend de dag doorbracht en echt licht in mijn hoofd werd tijdens hoestbuien en 2 heftige ab-kuren gehad. Ik weet niet of ik koorts had (ik dacht het wel trouwens) Dus hup, je vent naar de HA sturen. Mijn vent zou echt een slechte aan mij hebben, en die is al geen HA-ganger
Mijn dochter heeft kinkhoest gehad. Wel ingeënt, dus een milde variant. Hoestbuien waren vreselijk. Ze stopte altijd even met ademhalen, supereng. Tussen de buien door was ze altijd gewoon vrolijk. Nog steeds, 3 maanden later, hoest ze veel. Ze heeft wel in het begin lichte koorts gehad. Maar niet heel hoog en niet heel lang.
Volgens mij is kinkhoest echt zo'n blaf waar ze dan even niet meer uitkomen. Ik weet niet of jou kindje dat ook heeft. Wij hebben nu toevallig allemaal een enorme 'plakkerige' verkoudheid met hoest en mijn zoontje begon er mee vorige week. Hij moest ook zoooo hoesten vooral in bed, veel slijm. 3 dagen verhoging en toen niet meer maar die hoest die werd erger. Ik ben ook naar de huisarts gegaan en stond binnen 2 minuten weer buiten... niets aan de hand, het zit in de bovenste luchtwegen. Kennelijk gaat er iets rond dus maar het is moeilijk weg te hoesten en het prikt in je keel. Heel taai slijm. Wij doen 3 x per dag Bisolvondruppels door zijn sap. Ik weet niet of dat op jongen leeftijd al mag maar de druppels zijn ook voor hele jonge kindjes. Na 1 dag leek het beter te gaan en vandaag hoest hij al veel minder. Denk dus dat er wat heerst. Ui onder bed helpt ook tegen hoest omdat het de neus open maakt ook. Veel sterkte, heel bezorgt wordt je er van. Charlie ps. hier moest hij er ook van kokhalzen, vooral sochtends op het aankleedkussen en ook eergisteravond er van overgegeven in bed
Mijn dochtertje hoestte rond die leeftijd ook erg veel. Nachtenlang had ze flinke hoestbuien en soms kwamen er nog wel eens flessen mee.. Ook bij de ha geweest en we stonde ook zo weer buiten. Naarmate ze wat ouder werd werden de hoestbuien minder. Nu is ze weer heel erg verkouden en hoest ze weer heel erg alleen kan ze het slijm nu beter ophoesten. Geef neusdruppels voor een voeding. Dat zorgt dat het slijm van de melk wat minder wordt. Verder een ui onder het bed en douchen/stomen voor het slapen. We gebruiken ook druppels van vsm.
Jeetje... ik zou mijn man toch even streng toespreken. Het is in het belang van zijn kind! Daar doe je toch alles voor ook al is het eng? Heb je al aan je arts gevraagd waarom het geen kinkhoest kan zijn? Waarschijnlijk heeft hij goede redenen. Verder zou ik iets slijmoplossends vragan, dan hoeft je kindje niet zo hard te hoesten. Dat kost veel kracht en kan je keel irrteren waardoor je ook prikkelhoest krijgt.
Hoi, Wil nog even reageren. Kinkhoest heerst op dit momemt. Zoontje 7 maanden heeft het ook. In het ziekenhuis gelegen ivm uitdrogingsverschijnselen en bloed spugen. Inenting van kinkhoest helpt vaak niet volgens huisarts.