Hallo dames, ik ben nu 7 weken en 1 dag zwanger en erg vermoeid. 's avonds kan ik om 20uur in slaap vallen. De laatste paar dagen ben ik toevallig vrij van mijn werk, maar het lijkt alleen maar erger te worden. 's nachts overigens wel vaak wakker, waardoor ik al niet uitgerust wakker word. Ook ben ik de laatste paar dagen kort ademig na trap lopen en na bukken duizelig en het gevoel dat ik moet overgeven. (verder eigenlijk helemaal niet misselijk of zo) Is dit de gewone vermoeidheid die er bij hoort, of heb ik misschien bloedarmoede? (tot mijn twaalfde had ik elk jaar wel een keer een ijzerkuur nodig, maar daarna nooit meer last van gehad) alvast bedankt, vind het echt fijn dat jullie er zijn om ff een vraag aan te kunnen stellen, het is toch allemaal nieuw voor me want het is mijn eerste kindje! Brigitte
Hoi Brigitte, dit hoort allemaal bij de normale zwangerschapsvermoeidheid in het begin. Je lijf gebruikt al je energie voor de zwangerschap. Dus lekker slapen, tussen de 12 en 16 weken krijg je meestal je energie weer terug. Groetjes Brigitte