Schop onder kont nodig

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door JupitR, 15 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    De angst moet niet de vreugde van een kindje overwinnen.
    En dat is heel erg moeilijk soms, je hebt nu het formulier in huis en je kan nu zelf bepalen of je wel of niet gaat prikken erop. Kan best zijn dat je bevallen bent en het er nog ligt is prima, maar ook dat je over paar maanden denkt ik ga toch prikken is ook prima.
    Blijf sowieso over je angsten praten met een verloskundige of pratijk ondersteuner die zijn ervoor. Maar ga ook proberen te genieten van je laatste zwangerschap.. Het mooie wondertje in je buik... Want stel dat er wel wat gebeurd dan kan je wel op een fijne tijd terug kijken. Klinkt raar maar ik leg het uit.
    R is bij 39,5 week onverwachts overleden in mijn buik. De meeste herinneringen die ik heb zijn van de tijd in mijn buik, daar ben ik dankbaar voor dat ik daarvan heb genoten, het getrap. De groeiende buik, babykamer klaar maken ect ect. Ik kijk op een geweldige zwangerschap terug. Het einde was alleen niet zoals ik wou.
    Nu pril weer zwanger probeer ik weer te genieten, dat verdient dit kindje in mijn buik.

NiVa0230 en JupitR vinden dit leuk.
  2. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.711
    7.189
    113
    Vrouw
    Ach @Loveischocola, wat zeg je dat mooi.en wat praat je toch altijd liefdevol over R. Dat vind ik echt mooi en bijzonder.

Mijn vorige twee zwangerschappen wilde ik achteraf dat ik er ook meer van genoten had, en nu ben ik zwanger na een vroege miskraam (bij 6.3 weken) en vind ik het eraan durven hechten nog steeds spannend. Omdat we al zoveel spullen hebben maakt het "geen-spullen-hoeven-kopen" het ook niet echter. Maar je hebt zo gelijk dat dit kleintje nu al liefde en vertrouwen verdient. Ik wil ook geen "eerst zien dan geloven" instelling houden tot het einde.

En voor jou hoop ik op een mooie zwangerschap en over een week of 2 een goede eerste echo met mooi kloppend hartje.

Loveischocola vindt dit leuk.
  3. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.711
    7.189
    113
    Vrouw
    @Fraser, ja je kent me ;) Goed om te zien dat je weer zwanger bent, en na 3 miskramen is dat begin vast een crime. Die ellendige misselijkheid is dan hopelijk een goed teken, maar het zal wel zwaar zijn. Ik loop momenteel door vermoeidheid al op mn tandvlees.

Goed om te lezen dat je zo'n positieve ervaring hebt mbt de POP poli. Daar heb je vast een verwijzing voor nodig? Ging net avondeten maken en werd eigenlijk verdrietig van al mijn stomme gedachten, dus hulp zoeken moet ik iig zeker doen.

4. Fraser

Fraser Niet meer actief

Ja het is zeker zwaar, ik voel er ook nog weinig bij. Liefst wil ik het vergeten, maar met zo extreem misselijk kan dat eigenlijk niet. Nu weer heel misselijk en bij de miskramen nauwelijks, dus hopelijk een goed teken, maar ook erg zwaar idd. Ook slik ik bloedverdunners nu nav een uitslag van onderzoeken, hopelijk gaat dat het verschil maken. Maar het blijft onzeker.

Ja hele goede ervaring met de POP poli, verwijzing gaat via je VK dus dat kun je gewoon daar aangeven. Het zou zo jammer zijn als je hierdoor je zwagerschap laat beheersen, dus ik raad het je zeker aan. Stoppen kan altijd weer, geef het een kans zou ik zeggen.

5. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.711
    7.189
    113
    Vrouw
    Ik heb de bloedtest dus niet gedaan vandaag en een verwijzing naar psychiatrie tijdens zwangerschap in het ziekenhuis. Het leek haar te zwaar voor de praktijkondersteuner. Ik merk dat ik meer dingen begin te vermijden en handen te vaak was, dus is een goede stap denk ik. Ben blij dat ik al van jouw goede ervaring wist @Fraser :)

6. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.474
    6.089
    113
    Vrouw
    Hier ook goede ervaring met POP poli. Heb er echt enorm veel aan, al is het alleen maar om al je verhaal te kunnen delen met anderen. Ze houden je echt goed in de gaten, voelt als stok achter de deur. Veel succes, hoop dat het je wat gaat helpen om je angsten wat meer onder controle te krijgen zodat je ook kunt genieten van de zwangerschap. Al is het maar een beetje, en stap voor stap. :)

JupitR vindt dit leuk.
  7. Fraser

Fraser Niet meer actief

Een hele goede stap! Trots op je :)
    Ik hoop dat je er veel aan gaat hebben en meer kunt genieten.

JupitR vindt dit leuk.
  8. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    heel goed. Dappere stap gezet. Hier na de miskraam vd tweeling ook naar de pop poli doorverwezen.
    Is een goede stap geweest.
    Succes

JupitR vindt dit leuk.
  9. Linda89

Linda89 Bekend lid

19 jun 2012
    790
    259
    63
    Vrouw
    Eigen ondernemer
    als ik zo lees wat je ook reageert op andere weet je heel goed zelf dat je dit allemaal creëert in je eigen hoofd. en zeggen je gezonde gedachten heel veel goede dingen, je angst gedachten nemen het soms even over en dan kun je niet realistisch nadenken, wat je moet goed begrijpen is dat niet alles wat je denkt is waar. Deze angsten die jij hebt komen ergens vandaan, en waar het vandaan komt is niet goed verwerkt. ik heb heeeeeeeel veel ervaring met angsten. En ondanks dat dit het moeilijkste is om te doen, is er 1 oplossing en dat is LOSLATEN en NIET aan denken. hoe doe je dat? elke keer als je merkt dat je weer een doemscenario aan het schetsen bent voor jezelf, stop je deze gedachte door van 5 naar 0 te tellen en iets te gaan doen of afleiding te zoeken. elke keer al ben je net bij 5 4 3 en je denkt er weer aan begin je weer af te tellen, al moet je het 100 x in een minuut doen. Op deze wijze train je je hersenen nieuwe gezonde wegen aan te leggen zodat de gedachtes weer naar je gezonde deel van de hersenen gaan en niet via het angstcentrum. deze angsten zijn niet helpend maar o zo sterk je word er moedeloos van, die 5 4 3 2 1 techniek werkt erg goed na een tijdje maar je moet natuurlijk wel eerst oefenen,

JupitR vindt dit leuk.
  10. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.711
    7.189
    113
    Vrouw
    Dank voor de tip @Linda89! De afgelopen dagen denk ik niet bijzonder veel aan dat zachte stuk vlees, en merk dat dat me inderdaad beter doet. Ik weet ook gewoon niet meer of de angst nou met name/alleen gecreëerd is door mezelf of dat er iets logisch is om bang over te zijn. Maar dat onderscheid lijkt me wel weer goed, want had ik eerst sowieso niet ;) Vlees mijd ik wel en omtrent rauw groente en fruit aanraken blijf ik veel handen wassen. Hoop wel binnenkort een telefoontje te krijgen vanuit de POP poll.

11. Linda89

Linda89 Bekend lid

19 jun 2012
    790
    259
    63
    Vrouw
    Eigen ondernemer
    Ja ik snap je. Ik ga ook op de pop poli bevallen. En krijg ook een jongen wanneer ben je uitgerekend? 26 dec? Ik 31

12. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.711
    7.189
    113
    Vrouw
    Ik ben de 28e uitgerekend! Erg dichtbij elkaar dus ;) Die ticker in mn handtekening heb ik volgens mij voor de 27e ingesteld omdat hij anders niet klopt qua telling. Maar misschien telt de ticker volledig afgeronde dagen.

Ik wist trouwens niet dat je óp de pop-poli kunt bevallen. Hoe werkt dat dan?

13. Linda89

Linda89 Bekend lid

19 jun 2012
    790
    259
    63
    Vrouw
    Eigen ondernemer
    Ik heb best wat heftigs meegemaakt tijdens mijn zwangerschap. En heb daar wat psychische hulp bij nodig en ze hebben mij dus aangemeld op de pop poli. Daar krijg je dan een intake bij een gynaecoloog, je gaat daar dus heen zoals bij een normale bevalling in het ziekenhuis en word na en voor de tijd extra in de gaten gehouden. Je kunt met iemand praten etc. Erg fijn vind ik op dit moment

JupitR vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina