beetje bloed in wat wit geel slijm

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by jorinda40, Apr 19, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jorinda40

jorinda40 Actief lid

Jul 11, 2006
    157
    0
    0
    leeuwarden
    ik heb even een vraagje want ik wordt van de dokter niet veel wijzer. en heb pas afspraak bij gyn op 3 mei eerst was het 11 mei maar mocht iets eerder. ik heb sinds gister wat bloedverlies in de schede en daarna ontlasting met kramp en het is diaree. daarna knapt het weer op en is de bloed ook bijna over. ik heb in augustus 2006 een miskraam gehad en ben bang dat het nu weer verkeerd is . ook mijn bloedruk is niet 120 80 maar 127 68 of 65 is het gevaarlijk een lagere bloeddruk of normaal in de eerste weken zwangerschap ik ben nu 6 weken en 3 dagen geloof ik 5 maart voor het laatst ongesteld. misschien kunnen jullie me wat die bloed betreft wat gerust stellen loop steeds naar de wc en ga dan met mijn vinger in de vagina met wc papiertje en dan heb ik dus soms dat beetje bloed en dan de ontlasting. en daarna weer niets meer. al twee dagen. nu had ik voor mijn miskraam lees ik hier terug op de site ook met 45 dagen na menstruatie vier dagen beetje bloed verlies maar toen had ik net ervoor een echo gehad. ook bij mijn middelste zoon had ik ongeveer in week 6 drie dagen wat bloedverlies weet niet meer hoeveel want dat is 18 jaar geleden. weten jullie wat het kan zijn innesteling is toch allang geweest en het is toch rozig bloed is het voorteken voor een miskraam of maak ik me te druk. alvast bedankt ik moet meer rust nemen en er niet aan denken. wat voor rustgevends kan ik innemen dat mijn lichaam wat rustiger wordt.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Jorinda,

wat ik uit je verhaal kan opmaken, is dat je wat bloedverlies hebt gehad, met name bij ontlasting. Nu kan bloedverlies heel normaal zijn. Zo'n 90% van de zwanger vrouwen heeft wel eens wat bloedverlies gehad. Meestal is dit door een geknapt vaatje van de baarmoedermond, die in de zwangerschao heel goed doorbloed is, door bijvoorbeeld geslachtsgemeenschap of moeizame ontlasting of door tillen of gewoon zomaar. Ook als je steeds met een papiertje in je schede gaat, kan je vagina een beetje geirriteerd raken en wat bloeden. Dat zou ik dus sowieso niet meer doen, want dat heeft geen meerwaarde.
    Ik snap goed dat je wat onzeker bent na een miskraam, maar het klinkt meer onschuldig dan dat het niet goed zit. Zekerheid kan ik je niet geven, maar het klinkt nu niet als een miskraam hoor.
    En van een eventuele innesteling kan het zelfs ook nog zijn geweest.
    Iets rustgevends voor je lichaam hoef je niet te nemen, dat heeft tegen dit bloedverlies geen effect.
    Als je zelf iets kalmerends wil, kun je even langs de natuurwinkel gaan, daar hebben ze vast wel iets dat je mag gebruiken in de zwangerschap.

Groetjes Brigitte

3. jorinda40

jorinda40 Actief lid

Jul 11, 2006
    157
    0
    0
    leeuwarden
    bedankt voor je antwoord het stelt me een beetje gerust en in de schede maar niet meer gaan toch had ik zondag nog heel veel slijm doorzichtig met bloed erin. en het heeft alle dagen wel wat aangehouden sinds vorige week woensdag. geen krampen wel slijmverlies met bloed bij het afvegen het voelt ook wat natter. maar geen bloed op mijn inlegkruisje. toch denk ik steeds dat het vruchtje weer gestopt is met groeien en afsterft. hoop op de echo van 3 mei iets goeds te kunnen zien. ik ben via de huisarts naar gyn gestuurd en daar mag ik dus pas drie mei komen omdat er niet eerder echt wat te zien valt volgens de telefoniste. ik heb mijn vorige drie zwangerschappen 20 18 en 12 jaar geleden probleemloos gehad. maar ben nu wel 40 en dan is het lichaam toch even anders gezien mijn miskraam in augustus 2006 en daarna een hoop gedoe rond mijn menstruatie. ben ik naar gyn gestuurd. vandaar ik het maar even hier gevraagd heb kan niet zo makkelijk contact daar krijgen. en huisarts kon er ook al niets mee. in ieder geval bedankt. en nog even dus het kan normaal zijn dat het dagen aanhoud met doorzichtig slijm .
    vriendelijke groet jorinda p.s. ik had geen moeizame ontlasting die gaat vrij makkelijk. meer dun dan dik. kan het dan ook.

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Jorinda,

ja, slijm kun je zelfs de hele zwangerschap door hebben in alle mogleijke varianten en hoeveelheden. Kan allemaal geen kwaad.

Succes 3 mei bij de echo!

Groetjes Brigitte

5. jorinda40

jorinda40 Actief lid

Jul 11, 2006
    157
    0
    0
    leeuwarden
    bedankt voor je antwoord maar dat succes hoeft niet meer ik kreeg zaterdag morgen bloedverlies met stolseltjes niet echt groot. en zondag en maandag gewoon bloedverlies net als gewone menstruatie alleen wel doorzichtig slijmer door en soms iets meer en dan weer wat minder ik hoopte nog op miskraam van eentje maar vanmorgen weer heviger bloedverlies met stolsels volgens mijn is de vrucht nog niet eruit hoelang kan zoiets duren en hoe hevig in week 7 ik had vorig jaar augustus bij week 10 of 11 in iedergeval 21 dagen later dan nu een miskraam en toen had ik wel afwasteilen vol met bloed en hele grote stolsels werd ook duizelig. zou het nu net zo hevig moeten komen. het is nu na 54 dagen misgegaan en toen na 76 ik wacht het maar af ga wel even naar de gyn toe 3 mei is dit goed advies? ik zou toch al een kijk operatie krijgen na eerste week van ongesteldheid inverband met een vermoedelijke interacavitairepo-liep zou dit de oorzaak van mijn miskramen kunnen zijn. bedankt tot zover alvast.

6. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Jorinda,

hoe is het 3 mei bij de gyn gegaan? Ben je wat wijzer geworden? Ook over een eventuele oorzaak? Het bloedverlies na een miskraam kan tot wel 2 weken nadien aanhouden, al zal het wel steeds minder worden en bruiner.

Groetjes Brigitte

7. jorinda40

jorinda40 Actief lid

Jul 11, 2006
    157
    0
    0
    leeuwarden
    nou ik ben zoveel wijzer geworden dat het inderdaad een miskraam was er waren in de baarmoederkanaal nog wat blaasjes te zien en in de baarmoeder ook ja blaasjes zeiden ze had eerst een gyn in opleiding die toch even wilde kijken en die haalde er een gyn bij die al geleerd had. de oorzaak weten ze denk niet dus ik ook niet. kon niet van de poliep zijn zeide ze. dan me leeftijd denk ik . de bloeding is steeds wat minder of bijna weg en zondag nog een stolseltje. verder hadden ze bloed geprikt voor hcg waarde voor de zekerheid ook daar weet ik verder niets van. ze zou me bellen als dat niet goed zat. verder is mijn temp weer beneden de 37 zoals voor mijn eisprong. mijn vraag waneer mag ik weer sex hebben mijn man wil meestal zo graag.is dit gevaarlijk tijdens beetje bruin bloed?verder heb ik me wel aardig doorheen geworsteld en we proberen het nog 1 keer gezien onze leeftijd. bedankt voor intresse.groetjes.

Share This Page