Schopjes met 8 weken, dat toch helemaal niet...?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Girafantje, 11 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Girafantje

16 jan 2016
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha!

Ik zou zweren dat ik een baby voel in mijn buik. Het komt steeds terug, op andere plekken en het is super subtiel. Maar het is ook heel vertrouwd, precies als tijdens mijn vorige zwangerschap in het begin. En mijn broeken willen eigenlijk al niet meer lekker dicht. Maar: ik zou pas 8 weken zwanger moeten zijn!

Althans, ik heb een miskraam gehad en direct daarna weer zwanger. Test gaf toen 1-2 weken aan en tussendoor negatief getest. Voelde me ook helemaal niet meer zwanger tussendoor. Dus ik kan echt niet anders concluderen dan dat het een miskraam is geweest.

Dus ik zal het me allemaal wel inbeelden. Wraaaa, wat duurt wachten lang!! Maandag eindelijk eerste echo...

2. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Lijkt me stug eerlijk gezegd! De baby is zo klein dat het onmogelijk is om nu te voelen.
    Het zouden ook je darmen kunnen zijn...

Ik was er ook van overtuigd dat ik de baby voelde ( wel veel later) maar het bleken mn darmen.

Maar spannend! En succes

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik voelde mijn dochter zelfs nog trappelen toen ze er al uit was. :$ het waren mijn darmen die zich weer herplaatsten, maar het voelde gewoon precies hetzelfde!
    (al zeg ik noooooooooit nooit. Misschien heb jij wel een heel geveoelige binnenkant van je buik of is je baby turn-oefeningen aan het doen of weet ik veel... maar de kans is klein. :) )

4. Annemiek125

Annemiek125 Niet meer actief

Toen ik zwanger was van mijn zoon dacht ik hem met een week of 11 ook al te voelen, zat in een restaurant te eten en voelde ineens plopjes haha. Dacht toen echt dat ik hem al kon voelen trappelen maar achteraf gezien bleken dat ook mijn darmen te zijn omdat ik datzelfde wel eens voel terwijl ik (nog) niet opnieuw zwanger ben. Denk echt dat het de darmen waren.

Met 8 weken is de baby nog zo klein dat dat eigenlijk nog niet kan denk ik;)

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Een kindje is met 8-9 weken nog maar zo'n 2-2,5 cm lang. Stel je eens voor hoe groot de beentjes en voetjes dan zijn? Die kun je echt niet voelen schoppen.;)

Ik denk dat je je darmen voelt. Het borrelen voelt soms net als het schoppen of bewegen van een kindje.

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.910
    15.581
    113
    Nabij Utrecht

+1 en daarbij komt dat er met 8-9 weken pas stompjes zitten en nog geen volledige armen/benen met handen/voeten.

Met 8 weken voelen is dus onmogelijk.
    Tenzij je dus toch wel verder bent dan je denkt ;)

7. Wilsy

Wilsy Actief lid

9 jan 2016
    360
    0
    16
    Nederland
    Had ik in het begin ook, het leek idd precies op getrappel van de baby. Maar het schijnt dus te maken te hebben met het groeien van de baarmoeder. Soort kleine spiertrekkingen. Dat zei de vk tegen mij. Darmen kan natuurlijk ook maar dat vond ik echt anders aanvoelen.

8. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    De spiertjes beginnen pas te ontwikkelen met 9 weken, dus een baby van 8 weken beweegt normaal zelfs nog niet :)

9. Girafantje

16 jan 2016
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jullie hebben helemaal gelijk, het kan echt niet. Haha! Zwangere vrouwen halen zich echt rare dingen in hun hoofd...

Mijn darmen doen nooit zulke dingen, maar die baarmoederopmerking... Dat klinkt logisch!

Deel Deze Pagina