Verschil Suprimal/Emesafene?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Rozanna, 10 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rozanna

Rozanna Bekend lid

25 jul 2013
    762
    2
    18
    NULL
    NULL
    Wie kan mij vertellen wat het verschil is tussen Suprimal en Emesafene bij misselijkheid? Ik begrijp dat het om dezelfde werkzame stof gaat, maar dat Suprimal vrij verkrijgbaar is (en meer bekend staat als een middel tegen reisziekte) en dat Emesafene alleen op doktersrecept te verkrijgen is.
    Dus vraag ik me af wat ik zal doen.
    De misselijkheid die ik nu ervaar is namelijk erg vergelijkbaar met het lezen van een boek op de achterbank van een rijdende auto... ;)

2. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Bij emesafene zit B6 toegevoegd, wat ook tegen misselijkheid helpt. Verder is het hetzelfde inderdaad.

Verder zou ik bij een zwangerschap graag iets slikken waarbij begeleiding van een arts is, maar dat is persoonlijk.

3. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Wat het verschil is geen idee. Maar als het blijft bij het gevoel dat je beschrijft zou ike Chr proberen om zonder medicijnen te gaan. Hier krijg je die ook niet voor een weeïg gevoel. Moet je Chr wel veel overgeven wil je medicijnen voorgeschreven krijgen. Bij m'n 3e zwangerschap kon ik niks meer. Snachts 3 keer eruit vanwege de misselijkheid om over overdag nognmaar te zwijgen..
    Het hoort er echt bij en om nou zelf te gaan dokteren moet je niet doen hoor!

4. Rozanna

Rozanna Bekend lid

25 jul 2013
    762
    2
    18
    NULL
    NULL
    #4 Rozanna, 10 mrt 2016
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2016
    Daarom dacht ik; als het nou niet erger wordt dan dit (dat gaat het ongetwijfeld wél worden, als het hetzelfde gaat lopen als mijn eerste zwangerschap, toen heb ik inderdaad door het vele spugen Emesafene gebruikt) kan ik nu evt. een reistabletje slikken op de dagen dat ik de deur uit moet....

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Dat kan op zich geen kwaad hoor. Je zou het even met de apotheek of arts kunnen bespreken, maar op zich wordt emesafene of suprimal vrij snel gegeven. Vergeet alleen niet dat je van beide suffig kunt worden. Wat je ook kan proberen is vitamine B6 te slikken. Dat wordt aan emesfane toegevoegd omdat het ook goed schijnt te werken bij zwangerschapsmisselijkheid.

Overigens: als je al bekend met ernstigere zwangerschapsmisselijkheid dan is het nu wel zaak om het goed in de gaten te houden en naar een arts te gaan als het te erg wordt. Als je er snel bij bent kun je namelijk voorkomen dat het erger wordt en je in een negatieve spiraal terecht komt. Ook zorgen dat je goed blijft drinken.

6. Hapje35

Hapje35 Actief lid

1 aug 2015
    375
    56
    28
    Vrouw
    Ik heb van de huisarts Suprimal voorgeschreven gekregen ondanks dat het vrij verkrijgbaar is. Voor mij werkte het goed. Dus ook bij Suprimal krijg je begeleiding

7. Sorarocks

Sorarocks Bekend lid

9 jul 2013
    791
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik kreeg eerst suprimal voorgeschreven (op vrijdag) maar die kwamen er net zo hard weer uit. Toen kreeg ik van een vriendin emesafene, en dat bleef er wel in en werd ik weer een beetje mens. Maandag weer de ha gebeld en toen kreeg ik emesafene voorgeschreven

Deel Deze Pagina