Hallo, Ik heb sinds 3 weken last van gekmakende jeuk over het hele lichaam. sinds een ruime week is daar ook uitslag bijgekomen onder oksels, binnenkant bovenarmen, binnenkant bovenbenen, liezen, borsten, binnenkant knieƫn. Het ziet er niet uit en het jeukt/prikt/brand. bloed en urine zijn getest in het ziekenhuis, daar kwam niets uit. om de jeuk te verlichten heb ik mentholzalf gekregen. helaas doet dat niet zoveel. ik kon eventueel ook pillen krijgen, maar die hebben als bijwerking ernstige slaperigheid, dus ik heb daar (nog) niet voor gekozen. onderhand heb ik ernstig slaaptekort van de jeuk. is er nou echt niets te doen aan deze jeuk? ben nu 23 3/7 week zwanger, als ik hier nog bijna 17 weken mee door moet lopen dan ben ik onderhand gillend gek geworden denk ik. groetjes en alvast bedankt voor het antwoord
hoi arc, Je bent helemaal onderzocht....als de oorzaak niet goed bekent is kan je deze ook moeilijk behandelen...helaas. Koelen is het enige wat kan helpen, De menthol GEL schijnt het beste effect te hebben. Trek vooral 's nachts niet te veel aan, vaak gaat het snachts het meeste broeien. Probeer niet te krabben. Ge bruik geen geparfumeerde producten. Het kan zijn dat je er nog over heen groeit deze zwangerschap maar helaas is de kans ook aanwezig dat het blijft totdat je bent bevallen. Sterkte!! Imke
oh vreselijk... en het lijkt met de dag erger te worden! bedankt voor het antwoord, ik hoop maar zo dat ik er overheen groei... en niet nog 17 weken ermee loop, maar ik vrees inderdaad het ergste.