dip dagen..wat doen jullie??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door an12, 24 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. an12

an12 Actief lid

3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    Ik ben nu 37 weken zwanger, en begin het goed zat te worden.
    Mn ribben doen zeer, mn nachtrust word steeds minder doordat ik gewoon heel de nacht lig te draaien..enz enz. Ik ben gewoon spuug zat zeg maar:p.
    Maar ik heb nu elke keer van die dip dagen..vorige week had ik ook al zo'n dip dag. Dan ben ik gewoon moe, en wil ik het liefst heel de dag in bed blijven liggen. Ik heb dan ook helemaal nergens geen zin in. En ik vind wel dat ik eventjes wat moet gaan doen. Moet sowieso boodschappen halen voor het eten enzo, maar ik moet mezelf gewoon bijna "dwingen" om bijv. even naar de winkel toe te gaan.
    Ik weet niet echt wat ik hier mee aan moet.
    Moet ik me hier aan toegeven?? en gewoon lekker niks doen vandaag?? Of vinden jullie dat ik mezelf dan maar moet "dwingen" om wat te gaan doen?!
    Wat zouden jullie doen?? en herkennen jullie dit ook??
    (ow en zeg asjeblieft dat jullie dit ook hadden, en dat jullie een paar dagen daarna zijn bevallen..;):D:D)

2. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Hahaha, meis hier nog een! ;) Af en toe echt van die dagen... dan heb ik de dag ervoor een lijstje gemaakt met wat ik de volgende dag wil doen (laatste dingetjes in huis etc.) en op de dag zelf denk ik: stik d'r maar in! En lig ik lekker op de bank alle herhalingen op National Geographic tot vervelens aan toe te kijken.. :|

Ik probeer wel elke dag op tijd te douchen en ieder geval er ff uit te gaan of iets te doen, dus dwing mezelf wel, anders voel ik me 's avonds nog slechter omdat ik een dag 'verpest' heb met niks doen :p

Nog ff meis!

3. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik moet zeggen dat ik me door rond hangen echt absoluut niet beter ga voelen. Ik ga 's middags als dochter op bed ligt ook even op bed. Wat ontspanningsoefeningen doen en dan vaak nog even lekker slapen. In de middag voel ik me dan 10x beter en heb wel zin om dingen te doen.

4. an12

an12 Actief lid

3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    Een lijstje maken doe ik nog net niet, maar ik had gister al wel bedacht wat ik vandaag kon gaan doen. En vannochtend gelijk al de was in de wasmachine gedaan, maar nu moet het er ook nog uit!!!Daar moet ik me wel ff toe dwingen:D.
    En ja ik het is inderdaad nog maar even, maar dat even duurt me zo gigantisch lang!

5. roompje25

roompje25 Actief lid

3 apr 2011
    437
    1
    16
    Hier ook zo'n dag vandaag... Heb echt geeeeen enkel idee wat ik moet gaan doen vandaag. Moet zometeen ook ff naar de winkel maar daar is ook alles mee gezegd. Voelde me vanmorgen zo goed en ben ik onder een warme douche gaan staan en helemaal ingekakt.

6. an12

an12 Actief lid

3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    Niet meer douchen dus:D
    Het regent hier nu gigantisch hard, geeft ook niet echt de moet om even na de winkel te gaan;).
    Wat is het toch soms fijn he, om zwanger te zijn:p

7. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Haha, ik ben echt een lijstjesmaker deze zwangerschap, gek word ik er van! :p Maar komt ook omdat ik echt dingen vergeet :p

Heb net wat gestreken en was opgevouwen, al 3 wassen gedraaid, dus vandaag heb ik wel een goede dag ;) Nu ff ontspannen en dan straks nog ff de laatste was doen.
    Wat wel fijn is, is dat mn moeder 1x per week komt om me ff te helpen met dingen in huis (hoge bloeddruk etc.), zodat ik niet alles zelf ga doen.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Heel herkenbaar, ook van mijn eerste zwangerschap al, maar totaal geen teken dat een bevalling zich al aandient hoor!
    Gewoon aan toegeven: als het 1 dag per week is, moet dat kunnen toch? Hier merk ik dat ik na een paar dagen actiever gewoon een dag inkak als mijn dochter dan naar de gastouder is, en dan pak ik die dag gewoon m'n rust even hoor! :)
    Bij Thirza had ik dat ook, ook vanaf 36-37 weken. Die werd geboren met 41+5...

9. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Oh meid als ik kon dan ging ik op de bank hangen met een pot thee en een goed boek.
    Hier alleen een dochter van 3 die het daar niet zo mee eens is hahaha.
    Denk dat je het beste zoveel mogelijk er aan toe kan geven en op de dagen dat je je goed voelt wel lekker je ding doen.

10. an12

an12 Actief lid

3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    Waarom zeg je dat nou!!!!!:$ Daar gaat mn laatste beetje hoop..hahaha nee gekheid hoor:D

11. raspberry

Mijn ervaring is dat je beter niet te hard kunt hopen, want elke dag die je eventueel dan overtijd gaat lopen, is dan zooooooo'n enorme tegenvaller!
    Ik reken nu dus gewoon op bevallen bij 42 weken en niet eerder. Kan het alleen maar meevallen ;)

12. an12

an12 Actief lid

3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    Ja je hebt helemaal gelijk, maar weet je..vanaf het begin af aan heb ik gezegt dat het eerder komt, zo'n gevoel heb ik heel de zwangerschap gehad. De vk heeft zelf ook nog wel gezegt dat indd nog wel iets eerder kon komen.
    Maar een stemmetje in mn achterhoofd zegt ook wel van..ga nou maar uit van 42 weken, dan valt het altijd mee. Maarja stiekum blijf je toch hopen he:)

13. Marianne78

Marianne78 Actief lid

10 feb 2012
    210
    0
    0
    Secretaresse
    Zaanstad
    Oh meis... Klinkt heel bekend hoor! ;)
    Ik ben nu bijna 37 weken zwanger en begin het ook een beetje zat te worden. Ribben doen zeer en ik merk dat ik steeds minder kan maar nog zoveel wil... Gun jezelf af en toe wat rust en doe iets waar je rustig van wordt, wat het ook is! Ik heb het geluk dat ik mijn rust kan nemen als ik dat wil (eerste kindje, momenteel niet aan werk en een man die me veel uit handen neemt) en dat doe ik dan ook maar; ik merk dat ik echt op knap van die momenten. Gewoon even op de bank met een beker thee en een boek of in de achtertuin genieten van het herfstzonnetje... Even aan jezelf denken!

14. an12

an12 Actief lid

3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    Ja het is ook mijn eerste kindje, dus eigenlijk mag ik ook helemaal niet klagen. Mn man doet niet zoveel aan het huishouden (eigenlijk niks:p). Maar die is overdag al zo druk met zn werk, dat kan ik niet over mn hart verkrijgen...af en toe ben ik té lief voor hem:).

Heb vanmiddag even de boodschappen gedaan, toen heb ik de was uit de droger en van de waslijn gehaald, en dat ben ik lekker gaan opvouwen op bed met de tv aan.
    Misschien komt het ook wel een beetje door het weer van vandaag..al die hoosbuien:$!!
    Dus ik hoop van harte dat het herfstzonnetje nog van plan is om tevoorschijn te komen:D

15. raspberry

Ik had bij Thirza ook sterk het idee dat ze eerder zou komen, (oa vanwege fors teruggezet zijn bij de echo's), maar niet dus....
    Ik kon toen vanaf 37 weken vrijwel niets meer, toen ze ingedaald ging liggen en de BI echt heftige vormen aan ging nemen en ik extreem last van aambeien kreeg daardoor. 5 weken dus bankhangend doorgebracht, met elke dag 1 wasje proberen te doen en een keer op en neer naar de super, om toch vooral wat in beweging te blijven. Heb me helemaal het ongans liggen vervelen toen :(

Deze keer ben ik wat fitter, kleine dame is eind vorige week volledig ingedaald gaan liggen, geloof ik, dus BI en aambeien spelen sinds dit weekend weer op, maar door goeie bekkentherapie en de ervaring dat ik getromboseerde aambeien even open moet laten snijden bij de huisarts, gaat het dus gelukkig wel een stukje beter dan bij Thirza.
    Maar ik richt me echt op de 42 weken, want als ik dat niet doe en ik ga langer lopen dan ik zelf hoop, maak ik mezelf helemaal knettergek van teleurstelling elke keer :( op deze manier is de moed er nog het beste in te houden :)
    (En gelukkig gaat dochterlief wel lekker haar 2 dagen naar de gastouder, dus die dagen kan ik even helemaal doen waar ik zin en puf voor heb en helemaal in mijn eigen tempo :)).

16. raspberry

Hier vangt mijn man overigens wel veel op, en dat was destijds bij mijn eerste zwangerschap niet anders. Moet je echt wel doen hoor! Jij moet straks het zware werk van de bevalling doen en niemand heeft er iets aan als jij voor die tijd teveel over je grenzen heen gaat! Iets opvangen in het huishouden, (en bepaalde dingen ook maar gewoon kunnen laten liggen!), is dan zijn deel van de klus hoor ;)

Deel Deze Pagina